Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Ik zit me dat nog eens allemaal na te lezen...
Blijft toch een gaaf verhaal he, van de 'duikboot' ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

EricL

Echt een verbetering Henk. Interieur is veel chiquer zo, past perfect bij het houten stuur.

cornelis-b

Citaat van: EricL op 02-06-2014 22:10:38
Echt een verbetering Henk. Interieur is veel chiquer zo, past perfect bij het houten stuur.

Stuur wil ik er uit hebben en er een vol leder stuur voor terug net als de automaat pook knop.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: Redolpho op 02-06-2014 22:56:03
Citaat van: cornelis-b op 02-06-2014 22:14:27
Citaat van: EricL op 02-06-2014 22:10:38

Stuur wil ik er uit hebben en er een vol leder stuur voor terug net als de automaat pook knop.
Kwestie van smaak uiteraard, maar is een houten pook knop niet makkelijker te vinden misschien dan een lederen R stuur? Is het alsnog 1 geheel.

Ik zoek een lederen R stuur met lederen pook knop
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: Rvd op 02-06-2014 21:55:03
Het is mooi geworden met die platen zo!
Onder de kap ook een veel beter uitstraling.
Wat wordt het volgende? Jou kennende zit je alweer op je verzin stoel:P

Sterker nog ik ben alweer van de stoel af, ik hoef het niet meer te verzinnen ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij

meistersinger

benieuwd wat dat zal zijn!

cornelis-b

In de planning staat een andere turbo, andere mapping dus weg met de RICA software.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 03-06-2014 16:47:58
In de planning staat een andere turbo, andere mapping dus weg met de RICA software.

19T erop en gaan met die boot  :eusa_clap:

knoertS70

Dat ding is toch snel zat?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Citaat van: knoertS70 op 03-06-2014 18:23:00

Dat ding is toch snel zat?

Kan allemaal beter John en als je er een R look-a-like van maakt moet je ook minimaal het R vermogen hebben. Daar gaan we overigens nog een stukje boven komen :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

daanium

Je zegt 'weg met de RICA software', is die niet goed? Of bevalt die niet?
Of gewoon eens wat anders proberen (met de andere turbo)?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Ik ben niet erg tevreden meer over RICA, na vervanging van mijn ETM hebben ze een reload van de software gedaan wat een backup was van de originele software maar het karakter van de auto is compleet anders, de turbodruk heeft een heel ander verloop op de meter en valt eerder terug. Ik heb hier contact over gehad met de RICA dealer waar de auto was getuned en die blijft vol houden dat het de goede en de zelfde software is, ik moest het maar opnemen met RICA Wateringen en heb daar gesproken met Roel. Volgens Roel ligt het aan de vacuumslangen, hij heeft waarschijnlijk een glazenbol, er is niks aan de wagen veranderd behalve de ETM en daar kan het niet aan liggen volgens Roel, dus is er iets met de software volgens mij.

De auto gaat nog steeds als de spreekwoordelijke brandweer en afgelopen zaterdag heb ik Stijn en Rick nog even laten rijden die beide vonden dat hij flink van zijn plek gaat en volgens Rick nog net zo als hij deed, echter heb ik de beleving dat de turbo veel later inkomt dan voorheen. Eerst had je de ervaring dat je al bij 2000 RPM een zet in je rug kreeg, nu ervaar je dat pas bij 3500 RPM. Mijn LPT turbo had dus een heel ander karakter.

Na een telefoongesprek met Sebastiaan Schutte gaan we de boel binnenkort maar eens aanpassen en gelijk een "pakje" meer PK's er bij, uiteraard met een andere turbo.

Zeg maar Henk tegen mij

t5joost

Raar henk, ik heb ook niet zo een hoge pet op van rica.
Ben met de cy pimmers bij rica wateringen geweest nadat rica enkhuizen hem gechipt had met 18t enz.... Maar volgens wateringen liep het allemaal goed en mooi.
Nu de mapping met schutten nog eens herzien en de auto loopt veel mooier. Brandstof stond veel en veelste rijk afgesteld. Ook de turbo druk stond heel erg te dansen. Dit probleem is ook over na de "kvt tuning"

cornelis-b

Vandaag weer een lekker dagje bezig geweest, de trekhaak moest er weer onderuit.
Volgens het kenteken weegt hij 1470 kilo en dat is best veel voor een S70 de meeste zitten rond de 1440 kilo dus we hebben de wagen laten wegen op een geijkte weegbrug en we kwamen uit op 1480 kilo met trekhaak en een zo goed als volle tank brandstof. De trekhaak weegt 14 kilo zonder de afneembare kogel. Na contact met de RDW kan ik de wagen daar laten wegen en blijkt het dat hij te zwaar op het kentekenbewijs staat dan passen ze het aan. Ik moet de wagen aanleveren met minimaal 35 liter brandstof op de meter, reservewiel, krikje en wielsleutel. Wiel, krik en wielsleutel zaten er ook in tijdens de weging.

En rekensommetje leert:
Auto 1480 - 14 kilo trekhaak = 1466 kilo - 35 liter brandstof van de volle tank bij de weging is 1466 kilo - 35 kilo benzine = 1431 kilo.

Een categorie lager in de MBR dus :eusa_dance: Het is maar 28 euro in de drie maanden maar ik koop er liever een goede biefstuk van dan dat ik het aan de belasting geef ;D Verder ga ik kijken of ik de teveel betaalde belasting kan terug vorderen over de periode dat de wagen op mijn naam staat, de RDW heeft immers een fout gemaakt in de voertuiggegevens waardoor ik vanaf februari 2013 teveel heb betaald. Wordt vervolgd.

Vorige week had ik van forumlid Jetse een prachtig lederen stuur gekocht maar door de pinksterdagen werd er door tante post niet gewerkt dus het stuur kwam vandaag binnen, nog wel niet het Ooh zo begeerde R stuur maar in elk geval ben ik van het stuur met hout inleg af, Nu nog een lederen AT pookknop.

Het stuur

Zeg maar Henk tegen mij