Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Goed te horen dat je een categorie lager bent gegaan in de wegenbelasting.  ;D

Stuur staat netjes bij de rest van het interieur. Ging het inbouwen gemakkelijk?

glenfiddich1983

Hogere gewicht kwam zeker door al het zand en modder uit zijn duikbootverleden ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

cornelis-b

Overzetten van het stuur is appeltje eitje Eric, accu even los, twee torxjes los aan de achterkant van het stuur en je kan de plofzak module losnemen. Dan komt het de centrale bout en die zat echt muurvast met een lik locktide maar met gepast geweld en een helpende hand van buurman Theo met zijn brute kracht was ook dat zo gepiept  :eusa_dance: :eusa_dance: Nieuwe stuur er op en de volgorde omgekeerd.

Waarom de auto zo zwaar op het kentekenbewijs is gezet zal nooit duidelijk worden glenfiddich1983, de RDW zegt dat ze het gewicht hebben overgenomen van de Duitse voertuigbrief. Ik weet niet of in Duitsland een wagen gewogen wordt met een volle tank brandstof. Lijkt me stug want dan zouden alle uit Duitsland geïmporteerde auto's zwaarder moeten zijn dan de in Nederland geleverde auto's, beetje vreemd maar rijdt erg lekker  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Henk, ik neem aan dat je weet dat een weegbrug geijkt wordt met een + of - van 20 kg. Die 1480 is dus nooit exact. Ik weet niet hoe ze bij RDW wegen maar het kan dus zijn dat die hetzelfde aangeeft.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Citaat van: knoertS70 op 13-06-2014 09:45:40
Henk, ik neem aan dat je weet dat een weegbrug geijkt wordt met een + of - van 20 kg. Die 1480 is dus nooit exact. Ik weet niet hoe ze bij RDW wegen maar het kan dus zijn dat die hetzelfde aangeeft.

Geen idee John hoe ze bij de RDW wegen maar de weegbrug waar hij op is geweest wordt ook gebruikt door de politie Zaanstreek-Waterland zal dus wel redelijk nauwkeurig zijn?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

knoertS70

Citaat van: cornelis-b op 13-06-2014 10:26:02
Citaat van: knoertS70 op 13-06-2014 09:45:40

Geen idee John hoe ze bij de RDW wegen maar de weegbrug waar hij op is geweest wordt ook gebruikt door de politie Zaanstreek-Waterland zal dus wel redelijk nauwkeurig zijn?

Uiteraard. Echter nooit tot op de kilo. Vandaar mijn vraag hoe ze bij RDW wegen.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

cornelis-b

Vandaag maar eens de airco laten checken, er was eigenlijk weinig mee mis maar ik had het gevoel dat het toch kouder kon. Vanmorgen had ik getest met de digitale thermometer wat de uitblaas temperatuur was en die bleef hangen op 10,2 graden.

Sinds enige tijd hebben we hier in het dorp een bedrijf in airco service met een STEK certificering dus ik dacht laat ik daar eens langs gaan, zo gezegd zo gedaan en het resultaat mag er wezen, van een koelkast naar een vrieskist wat wordt hij weer koud. Systeem is leeg gehaald en er zat nog 630 gram in, daarna is het systeem 30 minuten vacuüm getrokken en wat duren 30 minuten dan lang >:( >:(

Daarna weer netjes afgevuld met de benodigde 750 gram en de uitblaas temperatuur is weer ijskoud :eusa_dance: :eusa_dance:

Let niet op het geluid want dat is de uitblaas lucht die de microfoon van de camera op hol laat slaan.
De digitale thermometer test.

Hier stopte het, ik was vanwege koude handen (fenomeen van Raynaud ) gestopt met filmen.

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Het is toch een duikboot, geen koel/vries wagen?  :o

twotone

Nu is 'ie multifunctioneel ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

elianmars

Is dat niet té koud? Normaal gesproken moet de uitstroomtemperatuur toch ongeveer 7 graden zijn?

cornelis-b

Dit is gemeten met de airco in de koudste stand en is het zelfde als mijn vorige twee wagens. Normaal staat hij op de ECC op een graad of 19 graden.

Zeg maar Henk tegen mij

marrrcel

Een goede airco maakt het leven in de auto zoveel aangenamer. De luchtstroom van mijn airco was ook 2,1oC in de koudste stand, direct na airco onderhoud.

Nog bedankt voor jouw advies mbt de R-bumper.

cornelis-b

Vandaag, de bestelling van 7 euro inclusief verzenden was binnen gekomen, even lekker bezig geweest met een klapsleutel, het weer was ronduit knudde dus lekker de tijd kunnen nemen. Het meest lastige was het pellen van de bestaande sleutel maar met een afbreekmesje kwam ik een heel eind. Om uiteindelijk de transponder er uit te krijgen heb ik de zijkant van het blauwe kunststof met een dremel moeten weg dremelen want ondanks dat "top" van de transponder zichtbaar was wilde hij er met geen mogelijkheid uit. De dremel deed wonderen.

De baard heb ik laten slijpen bij de lokale verfwinkel die sinds kort ook een sleutelservice heeft,  voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Bij de kassa kreeg ik te horen 4 euro alstublieft.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Voor 11 euro een klapsleutel ;D ;D

.

Zeg maar Henk tegen mij

jas

Super geregeld zo, lekker goeikoop geregeld.
Zitten er in alle sleutels zo'n transponder? Ook bij die van mij?

Vulk

Wel heel netjes.
Hoe voelt het aan? Lekker stevig of kraakt het langs alle kanten?