Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: Marty__Mouse op 17-05-2013 11:22:17
Jeetje wat een apart verhaal! Wel geweldig dat je daarachter hebt weten te komen!

Wat heb je een bijzondere kunststof plaat trouwens boven je injectoren? Op deze wijze heb ik ze nog niet eerder gezien.

Maar ook het motorcompartiment ziet er net als de rest van de auto echt perfect uit hoor!! Netjes!

Kijk maar eens goed naar de motor dan zie je wel meer verschillen, deze heeft een elektronisch gasklephuis, ander model inlaat spruitstuk en ook het tankje van de stuurbekrachtiging zit op een andere plek. Is het nieuwe type motor.

De wagen is zeker niet door Volvo refurbished, de wagen zou immers als het aan Volvo had gelegen door de scredder zijn gegaan. De verzekering besliste ander en bracht ze toch weer op de markt.
Wat corrosie betreft maak ik me niet echt zorgen, hij is immers alweer 12,5 jaar "boven water" en nergens corrosie te vinden. Het lijkt mij dat er in al die jaren dan wel iets van corrosie te zien was geweest.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marty__Mouse

Citaat van: cornelis-b op 17-05-2013 11:38:03
Citaat van: Marty__Mouse op 17-05-2013 11:22:17
Jeetje wat een apart verhaal! Wel geweldig dat je daarachter hebt weten te komen!

Wat heb je een bijzondere kunststof plaat trouwens boven je injectoren? Op deze wijze heb ik ze nog niet eerder gezien.

Maar ook het motorcompartiment ziet er net als de rest van de auto echt perfect uit hoor!! Netjes!

Kijk maar eens goed naar de motor dan zie je wel meer verschillen, deze heeft een elektronisch gasklephuis, ander model inlaat spruitstuk en ook het tankje van de stuurbekrachtiging zit op een andere plek. Is het nieuwe type motor.

Dát is dus het grappige, ik ook.. De mijne is van juni 1999 (MY2000) en heb ook de ETM (ook al vervangen trouwens) en een ander spruitstuk, andere plek voor het stuurbekrachtingstankje en Motortronic 4.7(?). Maar ik heb dus wèl nog een aluminium plaatje boven de injectors.. Is ook niet zo spannend verder, maar het viel me toevallig op..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ewout Schalkwijk

Prachtig verhaal. Wel vreemd om te vermelden dat de garantie is verlopen... Da's toch logisch na bijna 13 jaar? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Oh. :-[

Komen duikboten dan zonder garantie?
;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

cornelis-b

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 17-05-2013 16:31:28
Oh. :-[

Komen duikboten dan zonder garantie?
;D

Ja duikboten zijn zonder garantie, ze kunnen immers verzuipen of boven komen  :eusa_dance: :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

hertogjan6

daarom ziet hij er zo netjes uit (volledig) geen boutje of moertje dat vast zit geroest?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 17-05-2013 16:39:29
daarom ziet hij er zo netjes uit (volledig) geen boutje of moertje dat vast zit geroest?

Nergens roest dus ook geen boutjes of moertjes :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

LQDI

* intermezzo * k heb ook nog begrepen dat diverse auto's richting koeweit etc zijn gegaan om daar goed te drogen. Via daar weer de rest van de wereld in gegaan.

cornelis-b

LQDI ik wacht nog op een laatste bericht van Volvo Nederland. Er wordt nog uitgezocht, voor zover men het kan achterhalen, of de duikboot via Zuid Afrika, Korea of hoe dan ook naar Europa is gekomen. Hoe meer er over bekend is hoe mooier het artikel in VolvoDrive zal gaan worden  :D

Uiteraard vind ik het zelf ook wel erg leuk om de complete achtergrond te kennen, niet alleen voor het artikel maar ook voor mij zelf. Bijzonder is het zeker  ;D

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Heb je nu standaard je zwembroek in de auto liggen?
Hij kan immers altijd heimwee krijgen naar het water.  ;D

Groet,
The Demon.

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 26-05-2013 16:25:29

Groet,
The Demon.

Nee hoor Demon bij het water hou ik hem vandaan. hahahahaha

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 26-05-2013 17:18:01
Citaat van: The Demon op 26-05-2013 16:25:29

Groet,
The Demon.

Nee hoor Demon bij het water hou ik hem vandaan. hahahahaha
;D ;D ;D

t5joost

waar blijven de foto's :P

t5joost

Duurt wel lang met de foto's cornelis

hertogjan6

Citaat van: t5joost op 31-05-2013 00:28:10
Duurt wel lang met de foto's cornelis
wil je ze nu zien? zie hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61431.435.html

er staan er vast wel meer ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart