Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

Citaat van: The Volvoboy op 03-10-2013 22:55:57
Citaat van: hertogjan6 op 03-10-2013 22:51:42
ik wou dit nog voorkomen maar ja idd....

Citaat van: cornelis-b op 03-10-2013 13:32:19
Zo wordt het blog wel 100 pagina's :(

hij vraagt om R rooster maar moet zijn bumper repareren en dat alles dan netjes op zijn plek valt.

originele classics passen ook gewoon (niks niet anders dan R roosters vallen ook gewoon netjes in de gleufjes) en ook daarmee kan je de boel bij buigen enzovoort ;) (hoef je geen R roosters te verknallen ;) ) .

Zijn volgens mij wel anders. Heb R roosters in mijn standaard bumper gehad en die kwamen een stuk meer naar buiten zetten.
klopt maar het gaat om de bevestegingspunten lees advertentie ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Citaat van: hertogjan6 op 03-10-2013 22:59:38
Citaat van: The Volvoboy op 03-10-2013 22:55:57
Citaat van: hertogjan6 op 03-10-2013 22:51:42
ik wou dit nog voorkomen maar ja idd....

Citaat van: cornelis-b op 03-10-2013 13:32:19
Zo wordt het blog wel 100 pagina's :(

hij vraagt om R rooster maar moet zijn bumper repareren en dat alles dan netjes op zijn plek valt.

originele classics passen ook gewoon (niks niet anders dan R roosters vallen ook gewoon netjes in de gleufjes) en ook daarmee kan je de boel bij buigen enzovoort ;) (hoef je geen R roosters te verknallen ;) ) .

Zijn volgens mij wel anders. Heb R roosters in mijn standaard bumper gehad en die kwamen een stuk meer naar buiten zetten.
klopt maar het gaat om de bevestegingspunten lees advertentie ;)

het gaat om de totale setting van de roosters, heb het idee dat de bumper toch iets getordeerd is geweest, dus niet de bevestigings punten. Staat ook niet in de advertentie ;)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

de classics liggen alleen een stuk naar voren voor de rest geen verschil ;) middenrooster dan weer wel

KIM

Goed bezig!
Leuk leesvoer ook.

cornelis-b

Het project bumper heb ik tijdelijk stil gelegd, ik meet bij het midden rooster een verschil van 5 millimeter dus het rooster past links wel maar rechts niet, daar is te veel ruimte. De bumper had dus niet alleen een scheur maar heeft ook een opduvel gehad waardoor hij op een of andere manier niet helemaal recht meer is. Op het oog niet te zien maar de rolmaat wijst het uit. Ga eens heel rustig kijken hoe en waar we de bumper moeten gaan "vormen" om deze 5 millimeter te kunnen opvangen / stellen.

Indien dit niet lukt is het zeker een leuk test object geweest in de zin van hoe een scheur te lassen. NIETS negatiefs ten opzichte van de verkoper want met het oog is deze afwijking zeker niet te zien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Cornelis-B ;) Ik lees mu pas bij in je weblog. Complimenten. Niet alleen in het doen maar ook in het vinden van het materiaal en je how to.
Ik denk dat je een struikelpunt voor menigeen hebt kunnen omzeilen.

Nogmaals complimenten! en   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Dit schept wel andere modelijkheden. Stel je een soldeerschoen met een teflon laag voor en wat je daarmee kan doen. Leuke materie!

cornelis-b

Ik heb voor jou ook nog een stuk gaas Yits, we bellen nog wel even  :D

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Herfst update ;D ;D ;D

Het zal niemand ontgaan zijn, het leek wel lente vandaag. Ik kreeg een beetje de kriebels en heb de "duikboot" eerst maar eens gewassen met een theelepeltje Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, wat vond ie dat water weer lekker, en daarna gedroogd met een microvezel droogdoek. Als laatste een heel dun laagje Collinite 845 aangebracht en het resultaat is weer verbluffend, wat een enorme glans  :eusa_dance:

Wat herfst reflecties

Wat kwam daar over vliegen :o

Zeg maar Henk tegen mij

snix

Hey dat is dat private jetje van schipholtickets.nl .  Was Johnny met het programma syndroom laatst ook mee aan het vliegen :D

cornelis-b

Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2013 17:17:25
Ziet er weer schitterend uit 8) Nu nog een paar frisse koplampjes :angel:

Die moeten er zeker in, inmiddels ook een paar gevonden die werkelijk als nieuw zijn en die ga ik volgende week ophalen.

Zeg maar Henk tegen mij

t5joost

Hoe is het met de bumper?

hertogjan6

Citaat van: t5joost op 24-10-2013 19:37:41
Hoe is het met de bumper?
ja idd er is een alweer een nieuwe (in bezit?)

S70 ziet er strak uit! :eusa_drool:   8)

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag een leuk ritje gemaakt, even op en neer naar Dalfsen om daar een R bumper in kleur op te halen. Ongeveer 14 dagen geleden kreeg ik de tip van Hertogjan / Leroy dat de bumper werd aangeboden en ik had de verkoper gelijk gebeld met de vraag of hij de bumper een paar weken wilde reserveren, ik wilde hem graag hebben maar de liquide middelen ontbraken op dat moment. Geen probleem voor de verkoper :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Eenmaal aangekomen gezellig staan kletsen over JA waarover? Volvo natuurlijk ;D Hij heeft zelf ook een mooie V70 T5 dus je ratelt maar door :D Na een uurtje kletsen toch maar weer ingestapt, bumper achterin en op weg naar huis.

De heen reis ging voorspoedig maar we werden wel geconfronteerd met een ongeluk op de andere baan bij Muiden waar drie touringcars gecrashed waren en gelukkig stonden er weinig "rubber nekken" die het leed van anderen moesten en wilden bekijken dus het stroomde goed door. De rit terug was echt puur gecompliceerd, via de radio hoorde we dat de weg nog steeds geblokkeerd was en dat er 12 kilometer file stond en ook bij knooppunt Watergraafsmeer was het stil staan. Het werd een aardig stuk om rijden via Maarsen en dan maar richting Amsterdam, over de drukte en het langzaam rijdend verkeer zeg ik maar niks meer want de terugreis duurde ruim drie uur >:( >:(

Maar al met al dank zij Hertogjan / Leroy zijn we thuis gekomen met een zeer nette R bumper voor de "duikboot"

Zeg maar Henk tegen mij