Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

henry classic v70

Daarom heb ik de Sandstone aangeschaft waar al LPI inzat en nu heeft íe een "nieuw" blok/bak erin zitten met heel weinig km's..
Omslagpunt ligt al heel laag bij een wagen met LPI > 5000 km/jr voor een Roffel, elke km die ja na die 5000 rijdt zijn duur ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Het komt goed, in januari krijgt hij een R bumper en dan is hij uiterlijk helemaal klaar. Daarna gaan we verder kijken voor gas :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Even snel en vluchtig rekenen voor mij dan hé:
11000 kilometers en een verbruik van 1:8 op benzine leer dat ik 1375 liter benzine kwijt ben per jaar. Dat kost €2240.
Diezelfde kilometers op gas leert tot nu toe een verbruik van ook 1:8 en dat is 1375 liter gas. Gas kost nu nog 68,9 cent de liter en dat zou €947 gekost moeten hebben.
Alles van elkaar aftrekken: 2240 - 947 = €1293 besparing.

Gas wordt volgend jaar duurder, benzine ook. Van mijn kilometers zitten een stadse tussen en dan is het verbruik wat hoger.
Ik reken momenteel dat ik de gasombouw er in 18 maand er weer uit heb enkel en alleen door de besparing op de brandstof kosten.
Tuurlijk, je wegenbelasting gaat een paar tientjes omhoog, maarja die moest je toch al betalen en met deze prijs verschillen blijft het tanken met gas wel lachen natuurlijk ;)

Financieel technisch was het niet haalbaar om mijn wagen om te laten bouwen met een nieuwe installatie, dit was een goed alternatief wat ook goed bevallen is :D
Volvoloos....

BBS

Volvoloos....

Sbv

modeljaar 2000 heeft compleet ander inlaat spruitstuk

Vulk

Citaat van: BBS op 25-12-2013 09:15:26
Even snel en vluchtig rekenen voor mij dan hé:
11000 kilometers en een verbruik van 1:8 op benzine leer dat ik 1375 liter benzine kwijt ben per jaar. Dat kost €2240.
Diezelfde kilometers op gas leert tot nu toe een verbruik van ook 1:8 en dat is 1375 liter gas. Gas kost nu nog 68,9 cent de liter en dat zou €947 gekost moeten hebben.
Alles van elkaar aftrekken: 2240 - 947 = €1293 besparing.

Gas wordt volgend jaar duurder, benzine ook. Van mijn kilometers zitten een stadse tussen en dan is het verbruik wat hoger.
Ik reken momenteel dat ik de gasombouw er in 18 maand er weer uit heb enkel en alleen door de besparing op de brandstof kosten.
Tuurlijk, je wegenbelasting gaat een paar tientjes omhoog, maarja die moest je toch al betalen en met deze prijs verschillen blijft het tanken met gas wel lachen natuurlijk ;)

Financieel technisch was het niet haalbaar om mijn wagen om te laten bouwen met een nieuwe installatie, dit was een goed alternatief wat ook goed bevallen is :D

Je rekent jezelf graag rijk hé? :) Gewoon die wegenbelasting meenemen in jouw berekening, anders klopt er niets van.

BBS

Waarom? Belasting en de verzekering moet je toch betalen...
Vervolgens zijn de brandstofkosten het grootste deel wat er in hakt, en daar kun je flink op besparen.....

Is het zelfde dat mensen in hun KM vergoeding ook de balasting en verzekering mee tellen... Maar die betaal je toch, of je er nu wel of niet mee rijd. :eusa_boohoo:
Volvoloos....

Vulk

Nee, maar de belasting wordt hoger als je op gas rijdt. Dat prijsverschil moet je ook meerekenen.

toppertje

Citaat van: BBS op 25-12-2013 09:39:24
Waarom? Belasting en de verzekering moet je toch betalen...
Vervolgens zijn de brandstofkosten het grootste deel wat er in hakt, en daar kun je flink op besparen.....

Is het zelfde dat mensen in hun KM vergoeding ook de balasting en verzekering mee tellen... Maar die betaal je toch, of je er nu wel of niet mee rijd. :eusa_boohoo:

verschil bij een 850 is ong tussen de €300-500 pj aan mrb tussen benzine
en lpg-g3
afhankelijk of je in een zwaardere gewichtsklasse komt.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 25-12-2013 09:41:34
Nee, maar de belasting wordt hoger als je op gas rijdt. Dat prijsverschil moet je ook meerekenen.

Je moet gewoon niet tot op de cent liggen mierenneuken :P
Wat dat betreft ben ik het wel met Bert-Jan eens, die 3 tientjes wb. per maand merk je niet, wel dat je maar een schijntje aan brandstofkosten kwijt bent. Net als om de x-tijd benzine tanken, want ja, dat verbruikt ie ook ;)

Overigens is het bijzonder dat z'n verbruik even hoog is, qua inspuiting via de LPe moet je verbruik echt wel 15-20% hoger zijn ;)

BBS

Het wordt nog bijzonderder, want volgens mij namelijk is 'ie op gas zuiniger dan op benzine. :o
Op benzine doet 'ie rond de 1:8 en op gas (lange afstanden) zit 'ie zelfs iets boven de 1:8. Ik meende zelfs 1:8,2

Sowieso maar eens de voorste lambdasonde vervangen, en kijken wat er dan gebeurd ;)
Volvoloos....

)()()sT

Ik vind zelf wel dat het "zuiniger zijn bij lange afstanden" wat je op benzine wel snel merkt op gas niet echt merkbaar is. Bij lange snelwegkm's zit het bij mij ook tussen de 1:8/1:9 terwijl je op benzine vroegâh wel 1:12 kon halen.

BBS

He tis niet dat íe op gas nou zoveel zuiniger loopt, maar wel dat 'ie op benzine zoveel duurder loopt... Ook blijft 'ie op benzine pluimen, ook als de wagen een poos stationair staat te draaien ;)
Volvoloos....

rpakuypers

Citaat van: BBS op 25-12-2013 10:03:28
Het wordt nog bijzonderder, want volgens mij namelijk is 'ie op gas zuiniger dan op benzine. :o
Op benzine doet 'ie rond de 1:8 en op gas (lange afstanden) zit 'ie zelfs iets boven de 1:8. Ik meende zelfs 1:8,2

Sowieso maar eens de voorste lambdasonde vervangen, en kijken wat er dan gebeurd ;)

Bij mij blijkt na 73.000 km dat het verbruik gemiddeld op 1 op 8,8 ligt en dat is nagenoeg gelijk aan het verbruik op benzine. Van de 73.000 km is overigens minstens 70% snelweg ..........

Groet,
Roger