Mijn S70 'DE DUIKBOOT'

Gestart door cornelis-b, 05-03-2013 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik zou lekker de originele gril er weer inzetten. Andere is niet mijn ding

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 10-01-2014 20:18:46
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, ook ik vind het zo veel mooier staan als met de originele grill.

Lijkt me wel, ja. Anders rijd jij niet ook met zo'n ding rond  ;D

cornelis-b

Wat de grille betreft deze laat ik voorlopig zitten, ik vind het wel wat hebben zo'n donker geheel. Kan ook goed zijn dat er volgende week ineens een slash op zit ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Mooi zo'n two-tone dash, bovendek past mooi bij het instrumentarium :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Laguna-S60R

Citaat van: )()()sT op 10-01-2014 19:06:00
Citaat van: Laguna-S60R op 10-01-2014 17:57:19
Staat zeker niet verkeerd  :D

Hmmm, ik weet het niet  :eusa_think:
Al kan ik het me wel voorstellen, met felle zon is dat beige mega irritant.
Ik heb zelfs een stoffen placemat in de auto liggen om dat "als" erop te leggen  :eusa_shhh:

Vind t wel een mooi geheel met de zwarte dashboard inleg.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 10-01-2014 19:06:00
Hmmm, ik weet het niet  :eusa_think:
Al kan ik het me wel voorstellen, met felle zon is dat beige mega irritant.
Ik heb zelfs een stoffen placemat in de auto liggen om dat "als" erop te leggen  :eusa_shhh:

Ik denk nog steeds aan een bovendek wat bekleed is met een soort "nep-Alcantara" of gespoten met van dat spul (weet even niet hoe dat heet). Enige nadeel van dat gespoten spul is dat er na verloop van tijd kale plekken kunnen ontstaan...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Ik vindt dit er prima uitzien. Misschien nog de "slash" er op.

Ik ben dubbel blij en Franz Joseph ook, omdat wij wisseldienst moesten houden om mijn grille tegen diefstal te beschermen. ;)

Cavia Franz Joseph heeft een Remy Martin en een bolknakker gekregen als beloning en zit nu tevreden voor de haard.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 10-01-2014 22:01:59

Ik ben dubbel blij en Franz Joseph ook, omdat wij wisseldienst moesten houden om mijn grille tegen diefstal te beschermen. ;)

Cavia Franz Joseph heeft een Remy Martin en een bolknakker gekregen als beloning en zit nu tevreden voor de haard.

Ja de rust is wedergekeerd. je kan de jacht cavia's weer binnenhalen Yits, is voor de groep ook een stuk beter dan al die wissel diensten ;D ;D

Ik kom binnenkort wel weer eens langs om even bij te kletsen, bel je uiteraard van te voren even of het uitkomt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

cornelis-b

Mmmmm Yits ik ben na het bericht nog eens gelezen te hebben blij dat Franz Joseph aan de Remy Martin zit  :eusa_dance: :eusa_dance: Zoals je zelf al aangaf een slash er op  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Nadat we gister het bovendek en de processor definitief hadden gemonteerd deed ineens de center niets meer >:( dus vandaag bovendek er af en toen was het eigenlijk gelijk zichtbaar, complete rand was losgescheurd :eusa_eh:

Vandaag maar eens bij Meneer Halfords wezen kijken en daar een setje Pioneer speaker TS-1301i mee genomen, echt millimeter werk maar het past echt precies.

Het dek er even los op gelegd om te testen en het werkt weer als een zonnetje, de afbouw kon beginnen en alles zit inmiddels weer op zijn plaats.

Doet jou centerspeaker het niet meer check dan eerst of de speaker nog wel heel is want ik heb begrepen dat het negen van de tien keer de speaker is die de geest heeft gegeven. Oorzaak schijnt de zonnewarmte te zijn die heerlijk staat te bakken op het bovendek waardoor de rubber rand van de speaker uitdroogt en scheurt en ook de magneet die bovenop de speaker is verlijmd komt los na verloop van tijd.

Zo ziet mijn center er uit:

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 11-01-2014 00:19:36

Mmmmm Yits ik ben na het bericht nog eens gelezen te hebben blij dat Franz Joseph aan de Remy Martin zit  :eusa_dance: :eusa_dance: Zoals je zelf al aangaf een slash er op  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Nee!! Geen slash, zonder is (in mijn ogen) mooier/brutaler.

Groet,
The Demon.

hertogjan6

Faum kan je laten maken ;) voor als het je nog waard is ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

BBS

Citaat van: cornelis-b op 11-01-2014 17:32:03
Nadat we gister het bovendek en de processor definitief hadden gemonteerd deed ineens de center niets meer >:( dus vandaag bovendek er af en toen was het eigenlijk gelijk zichtbaar, complete rand was losgescheurd :eusa_eh:

Vandaag maar eens bij Meneer Halfords wezen kijken en daar een setje Pioneer speaker TS-1301i mee genomen, echt millimeter werk maar het past echt

<<<<<KNIP>>>>>

Kom je wel met je impedantie uit?

De standaard centerspeaker heeft 8 Ohm en de Pioneer speaker die je gekocht hebt heeft maar 4 Ohm impedantie....
Volvoloos....

cornelis-b

Citaat van: BBS op 11-01-2014 21:23:53
Citaat van: cornelis-b op 11-01-2014 17:32:03

Vandaag maar eens bij Meneer Halfords wezen kijken en daar een setje Pioneer speaker TS-1301i mee genomen, echt millimeter werk maar het past echt

<<<<<KNIP>>>>>

Kom je wel met je impedantie uit?

De standaard centerspeaker heeft 8 Ohm en de Pioneer speaker die je gekocht hebt heeft maar 4 Ohm impedantie....

Klopt de originele is inderdaad 8 Ohm en deze 4 Ohm maar het voordeel is dat het volume van de center regelbaar is. De originele hoor je bijna niet bij vol volume de Pioneer op de helft van het vermogen doet mooi mee. Ik ga zeker geen 178 euro uitgeven aan een speaker bij Meneer Volvo, dit speelt heel goed zo en ben er erg tevreden over voor nog geen 40 euro voor een set waarvan er nu een als reserve ligt.

@hertogjan6: De speaker is gewoon overleden want ook de magneet op de speaker zit gewoon los, repareren is dus niet mogelijk en waarom zou ik dat doen, deze oplossing werkt perfect  ;D

Zeg maar Henk tegen mij