automaat rauw bij koude start

Gestart door Glitz, 06-03-2013 15:20:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Glitz

De automaat van mijn 20v '96er 850 sedan klinkt zo rauw als hij een paar dagen stil heeft gestaan. bakolie is goed als hij iets warm is dan is het weg het is ook alleen bij het 1e verzet.

Marc O.

Wat bedoel je met "klinkt rauw"? Ik kan me daar niet echt een voorstelling bij maken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Glitz

alsof er wat schuurt of aanloopt...slechts bij het eerste verzet en zodra hij warm is is het weg.

mehn

Doet ie dat ook in de eerste versnelling als de pook in L of 3 staat?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EdenAli


Wouter1973

#5
Of een lagertje van één van de poelies waar de multiriem omheen loopt? Met andere woorden: weet je zeker dat het geluid uit de automaatbak komt? en KLINKT ie alleen rauw, of schakelt hij ook r(a)uw?

NinaPaul

Citaat van: Wouter1973 op 07-03-2013 11:52:32
Of een lagertje van één van de poelies waar de multiriem omheen loopt? Met andere woorden: weet je zeker dat het geluid uit de automaatbak komt? en KLINKT ie alleen rauw, of schakelt hij ook r(a)uw?

Vraag me af hoe jij dan zou verklaren dat het een "lager van een poelie" is en waarom het dan enkel in de eerste versnelling is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 07-03-2013 12:24:47
Citaat van: Wouter1973 op 07-03-2013 11:52:32
Of een lagertje van één van de poelies waar de multiriem omheen loopt? Met andere woorden: weet je zeker dat het geluid uit de automaatbak komt? en KLINKT ie alleen rauw, of schakelt hij ook r(a)uw?

Vraag me af hoe jij dan zou verklaren dat het een "lager van een poelie" is en waarom het dan enkel in de eerste versnelling is.

Bij een koude motor begin je altijd in je eerste versnelling met rijden, hoe dan ook (okee, tenzij in winterstand). Ik heb vaker gehoord dat zo'n lagertje eventjes rauw kan klinken bij koude motor.

NinaPaul

dan zou je spreken over een koude start, niet over het wegrijden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

#9
Citaat van: NinaPaul op 07-03-2013 12:46:47
dan zou je spreken over een koude start, niet over het wegrijden.
Bekijk de topic titel eens ;) Zoals ik al aangaf: de (tamelijk summiere) bewoordingen/omschrijving van TS zijn dusdanig dat je deze op meerdere manieren kan interpreteren. Overigens, als er na een paar dagen stilstand (zoals staat omschreven) nog geen sprake is van een koude start, dan weet ik het ook niet meer. Hoe koud wil je de start hebben? Daarbij, wat er ook staat: als hij iets warm is, is het geluid weg. Het lijkt me vrij zinloos dat wij deze discussie hier gaan voeren, beter lijkt het me als TS iets duidelijker aangeeft wanneer hij welk geluid precies waar vandaan hoort komen.  ::)


C.punTeR

Hoe is het oliepeil van de bak?

Wel het peil contoleren bij warme motor en stationair draaiend. ;)

Groet..

NinaPaul

Citaat van: Wouter1973 op 07-03-2013 13:44:59
Citaat van: NinaPaul op 07-03-2013 12:46:47
dan zou je spreken over een koude start, niet over het wegrijden.
Bekijk de topic titel eens ;) Zoals ik al aangaf: de (tamelijk summiere) bewoordingen/omschrijving van TS zijn dusdanig dat je deze op meerdere manieren kan interpreteren. Overigens, als er na een paar dagen stilstand (zoals staat omschreven) nog geen sprake is van een koude start, dan weet ik het ook niet meer. Hoe koud wil je de start hebben? Daarbij, wat er ook staat: als hij iets warm is, is het geluid weg. Het lijkt me vrij zinloos dat wij deze discussie hier gaan voeren, beter lijkt het me als TS iets duidelijker aangeeft wanneer hij welk geluid precies waar vandaan hoort komen.  ::)



Maar dat is automaat bij koude start :P Niet de motor ;)

Ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat je alle componenten wel kan verdenken met een beschrijving die zo onduidelijk is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Citaat van: NinaPaul op 07-03-2013 14:19:16
Citaat van: Wouter1973 op 07-03-2013 13:44:59
Citaat van: NinaPaul op 07-03-2013 12:46:47
dan zou je spreken over een koude start, niet over het wegrijden.
Bekijk de topic titel eens ;) Zoals ik al aangaf: de (tamelijk summiere) bewoordingen/omschrijving van TS zijn dusdanig dat je deze op meerdere manieren kan interpreteren. Overigens, als er na een paar dagen stilstand (zoals staat omschreven) nog geen sprake is van een koude start, dan weet ik het ook niet meer. Hoe koud wil je de start hebben? Daarbij, wat er ook staat: als hij iets warm is, is het geluid weg. Het lijkt me vrij zinloos dat wij deze discussie hier gaan voeren, beter lijkt het me als TS iets duidelijker aangeeft wanneer hij welk geluid precies waar vandaan hoort komen.  ::)



Maar dat is automaat bij koude start :P Niet de motor ;)

Ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat je alle componenten wel kan verdenken met een beschrijving die zo onduidelijk is.
Daar zijn we het wel over eens :eusa_dance:
Er wordt nu meteen op de bak ingezoomd, terwijl dat niet eens het probleem hoeft te zijn...