De Autosock

Gestart door The Saint, 18-10-2004 19:23:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Saint

Via de zoekfunctie heb ik een aantal posts gelezen over sneeuwkettingen vs autosocks. Dit was allemaal zo'n beetje begin 2004. En naar wat ik begrijp was het toen allemaal vrij nieuw. Ik vroeg me af of er inmiddels meer ervaringen zijn met de autosock. (Die door de consumentenbond was gekraakt en door Autoweek was gemaakt..)

Januari 2005 reis ik af naar Frankrijk, waar ze in ieder geval wel zijn toegestaan. De dealer heeft uiteraard de Centrax kettingen liggen, maar ja, E 250,00 lijkt wat veel geld in vergelijking met de autosock.

Wie heeft de gouden tip? (Uiteraard wil ik maximale grip, en minimale kosten... ;))
No shirt no shoes, no pinball

Rijns_t5r

 8)wat ik je alleen kan antwoorden is dat een collega aan mij vroeg of ik autosocken kon bestellen(buurman werkt bi j automaterialenzaak)en of ze toegestaan waren in oostenrijk,en dat was zo zijn maat was 215,65,15 en de kosten waren 80ex btw,het schijnt dat het prima werkt,gaat ze ook leveren dus weet meer als mijn colega op wintersport is geweest 8)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

The Saint

Bedankt voor je reactie Rijns. :) Ik krijg het idee dat de Autosock wel steeds meer ingeburgerd raakt. Zou een goed teken moeten zijn.

Ik hou het in de gaten.
No shirt no shoes, no pinball

Rijns_t5r

 8)heb nog ff verder geinformeert,zijn bijna in alle landen toegestaan en zijn er erg makkelijk om je band te monteren :D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

The Saint

Thanx again Rijns :)
No shirt no shoes, no pinball

Derks

Van de autosock site:


CiteerIs een AutoSock verboden in wintersportlanden?
Nee, de AutoSock is niet verboden en is gewoon in alle Europese landen wettelijk toegestaan. Alleen in Oostenrijk en Zwitserland is er nog een verouderde wet uit 1914, die zegt dat een sneeuwketting minimaal uit 50% metaal behoort te bestaan. Deze zeer oude wet is nog wel van toepassing op plekken waar op dat moment sneeuwkettingplicht geldt, dit wordt dan duidelijk gemaakt met het bekende blauwe verkeersbord. Door de coulante houding van de Oostenrijkse en Zwitserse politie zijn er de afgelopen 3 jaar ons geen gevallen bekend dat er hiervoor bekeuringen zijn uitgedeeld.


In Oostenrijk is het dus nog wel uitkijken. Toch vervelend als je op een bergpas wordt tegengehouden door een politieagent die niet zo soepel is.

Ben ook benieuwd hoe sterk je staat in het geval van een aanrijding. Volgens de letter van de wet voldoe je niet aan de gestelde eisen, dat kan nog wel eens gevolgen hebben.


gr derks

denkweb

Ik zie ze nog wel eens terugkomen op een autotransporter... verkeerd monteren kan nog steeds schijnbaar ;) In Zwitserland zijn er wel degelijk bekeuringen uitgedeeld in 'blauwbord gebieden', bron: TLN. Risico's zijn er idd bij een aanrijding, vooral de loco's zullen er mogelijk misbruik van maken bij een aanrijding.

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!