850 2.0 1995

Gestart door michell, 12-03-2013 17:37:58

Vorige topic - Volgende topic

michell

beste volvo eigenaren,

ik heb een paar puntjes met mijn volvo 850, ik zal ze hier onder even neerzetten.
1 de auto wordt met winterdagen absoluut niet warm behalve als ik hem stationair laat draaien na een stukje rijden
2 me klok rent vooruit, als ik de tijd goed zet en ik stap de volgende ochtend in staat die opeens heel stuk vooruit
3me lamba lampje brandt. volgens de garage was het de kat na vervangingen bleek het die niet te zijn toen bleek het lambda sesnor te zijn na vervangen was die het ook niet.

dus nu mijn vraag wat kan ik doen om de koste van de garage al te besparen,( is neit dat ik me volvo het niet gun maar na 2 grote blunders)

mvg michell

Miel850

Michell,

Heb je foutcodes?

Met vriendelijke groet,

Miel

P.S. Jezelf even voorstellen is geen overbodige luxe...
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

michell

uhm ja dat gaf die aan weet ze nu alleen even niet uit me hoofd
zal het morgen even plaatsen.

mvg

ps ik zal me even voorstellen

The Volvoboy

Punt 1 waarschijnlijk de thermostaat die is overleden.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Robster480

Citaat van: michell op 12-03-2013 17:37:58
beste volvo eigenaren,

ik heb een paar puntjes met mijn volvo 850, ik zal ze hier onder even neerzetten.
1 de auto wordt met winterdagen absoluut niet warm behalve als ik hem stationair laat draaien na een stukje rijden
2 me klok rent vooruit, als ik de tijd goed zet en ik stap de volgende ochtend in staat die opeens heel stuk vooruit
3me lamba lampje brandt. volgens de garage was het de kat na vervangingen bleek het die niet te zijn toen bleek het lambda sesnor te zijn na vervangen was die het ook niet.

dus nu mijn vraag wat kan ik doen om de koste van de garage al te besparen,( is neit dat ik me volvo het niet gun maar na 2 grote blunders)

mvg michell

Punt 2 is waarschijnlijk het verschil tussen 22.00 's avonds en 8.00 's ochtends ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

michell

@ volvo boy zal er naar kijken alvast bedankt :angel:

@ robster480: haha goeie maar helaas nee :( zijn ook iedere keer andere tijden dan is het 5 min dan 3 uur dan 20min enz:P

The Demon

Waarschijnlijk blijft het knopje van je klok hangen, zal wel iets van vuil tussen zitten.

Groet,
The Demon.

michell

zal er naar kijken thnx

michell

sorry mensen

ik heb nog neit veel tijd gehad om alles na te gaan.
ik zal zo snel mogelijk kijken naar jullie advies

michell

daar ben ik weer de code die me volvo aangeeft is 5-2-1

en er zit geen vuil of dergelijk bij de stel knopjes van me clock.

alvast bedankt

thuur

Voorverwarming van de voorste sonde defect. Als je met het lampje kunt leven dan hoef je hier niets aan te doen. De verwarming is dat de sonde sneller op temperathuur is waardoor hij eerder zijn werk kan gaan doen (milieu). Wil je de melding weg hebben zul je de sonde moeten vernieuwen.

Gr ;)

volvobug

Citaat van: thuur op 30-03-2013 21:52:44
Voorverwarming van de voorste sonde defect. Als je met het lampje kunt leven dan hoef je hier niets aan te doen. De verwarming is dat de sonde sneller op temperathuur is waardoor hij eerder zijn werk kan gaan doen (milieu). Wil je de melding weg hebben zul je de sonde moeten vernieuwen.

Gr ;)
TS schrijft dat de sonde ook vervangen is. Dan zou je geen 5-2-1 meer verwachte, tenzij er de nieuwe ook meteen overleden is.

Is er een nieuwe of gebruikte sonde geplaatst?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

michell

Er zit inderdaad een andere op en ik neem aan helemaal nieuw wat ze hebben het bij de garage gedaan

michell

Ow en waar ik pas achter kwam is dat hij zwarte spetters spuugt uit de uitlaat als ik hem start

michell

Ik ben net terug van rondje familie bezoek en ben er achter gekomen dat mijn mooie volvo stottert in lage toeren en weer codes uitgelezen en nu is er de code 1-2-2 erbij gekomen is dat niet de lmm?