Mijn god ... een C70 / up and running

Gestart door Piet, 17-03-2013 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Haha zo klinkt ie nu nog wel ja.,. Maarrr over een poosje niet meer.
Ja ik moet die canistos eerst masr es opknappen en een wat donkerdere kleur geven,  dat zal er weer heel anders uitzien,

Piet

Citaat van: MrCain op 23-03-2013 10:10:27
Subjectief ,objectief....whatever....

Persoonlijk vind ik het hele mooie wagen qua lijn en zeker het nieuwere interieur is toch weer wat moderner  ;D
Techniek zal ver het zelfde zijn? Dus gaat geen raadsel of verassing voor je zijn.
En als jij deze uitdaging aan wilt gaan zeg ik : gewoon doen! Beter spijt over iets wat je graag een keer heb gedaan dan spijt dat je het niet hebt gedaan!

Ben zeer benieuwd hoe hij gaat worden => zit soms ook wel eens aan een C70 te denken omdat ik het gewoon en erug mooie wagen vind!

Maar dat is meer subjectief en niet objectief :eusa_whistle:
Zo is het... Spijt ga ik er zeker niet van krijgen, het is gewoon ook een supermooie kar en ik heb altijd al graag een zwarte willen hebben.

Frankglt

Daarnaast beschik je nu over de mooiste Volvo ooit, samen met de P1800. En dat is gewoon heel objectief  ;D

Arjanestate

Citaat van: Frankglt op 23-03-2013 11:50:04
Daarnaast beschik je nu over de mooiste Volvo ooit, samen met de P1800. En dat is gewoon heel objectief  ;D

Nou...

Je hebt gelijk ;D
854 T-5 ROOD 1994

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Gijs87

Ondanks al het gezeur wat ik met de C70 in deze korte tijd al heb gehad is het gewoon een onwijs mooie, tijdloze, fijne, stoere, snelle, schattige, toffe en goede bak ;D

I Just Love It!
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Piet

De onderdelen beginnen binnen te druppelen:

Een revisie/upgrade set om van de 16T met schuine flens een 19T te maken.

Unexist

Citaat van: Piet op 28-03-2013 18:12:22

http://www.meditekst.nl/c70/turbo/turbo upgradeset.jpg

Gaaf wist niet dat dat te koop is, ja eigenlijk is alles te koop.
En dit is alleen het inlaat huis en schoepenwieltje?
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Piet

Compressorhuis, compressorwiel en een revisiesetje voor het lagerhuis.
Turbiinehuis en turbinewiel en de "core" ofwel lagerhuis zijn hetzelfde bij de 19T en 16T (althans die met een schuine flens).
Als het lagerhuis compleet met as en wielen in elkaar zit moet ie wel bij een turborevisiebedrijf eerst gebalanceerd worden.

EDIT: o ja, en een passende actuator zit er ook bij.

Turbobiker

Citaat van: Piet op 28-03-2013 18:12:22

Jaja, onder het mom van revisie :eusa_snooty: ;D
De Tussenpaus

Piet

Gijs87

C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Piet

na de upgrade moet je nog wel even langs de tunert.

Piet

Vandaag druppelde er weer wat binnen

Eem M56HK handbak uit een C70 T5 van hetzelfde jaar.
Helaas waren de bijbehorende aandrijfassen er niet meer bij.
De assen van de automaat die er nu in zitten zullen ook wel passen, maar ik heb toch liever de assen die bij de handbak van een turbomodel horen gezien de hoeveelheid koppel die ik met de 19T er weer op los ga laten.
Ze zijn toch weer wat steviger uitgevoerd.
Er blijken hierin weer twee modellen: het oudere model met een moer en een nieuwer model met een bout voor de bevestiging van de Hub.
Die laatste moet ik hebben, is nog lastig te vinden.

)()()sT

Zit daar dan verschil in? Ik heb nu in/onder mijn V70R de "oude" AT-assen nu ik een handbak heb.
Verder qua setup geen verandering maar toch benieuwd naar de (mogelijke) verschillen.