Mijn god ... een C70 / up and running

Gestart door Piet, 17-03-2013 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Je kunt ook de assen met moer gebruiken hoor Piet, moet je alleen het wiellager meepakken en dan is het zo om te zetten.  heb dat hier al vaker gedaan.

Piet

Ja, dat was beetje het punt ... de passing op het wiellager.
Nou kan ik natuurlijk gelijk nieuwe wiellagers monteren en dan het type nemen die op de assen met moer passen, ik weet alleen niet of die dan weer op het fusee van de C70 gaat passen, ofwel gaat er dan geen keten van vernieuwingen ontstaan?

Piet

Citaat van: )()()sT op 29-03-2013 19:19:17
Zit daar dan verschil in? Ik heb nu in/onder mijn V70R de "oude" AT-assen nu ik een handbak heb.
Verder qua setup geen verandering maar toch benieuwd naar de (mogelijke) verschillen.
Verschillen zijn niet groot.
De turbo assen zijn wat dikker en daardoor waarschijnlijk wat sterker,.
Of het echt een belangrijk verschil is weet ik niet.
Maar ach, ik heb nu de keuze.

triton

Lekker bezig zo Piet.
Toch maar een keertje komen kijken als ik in HIA ben.
Professioneel raddraaier

UserID6342

Citaat van: Piet op 29-03-2013 19:50:43
Ja, dat was beetje het punt ... de passing op het wiellager.
Nou kan ik natuurlijk gelijk nieuwe wiellagers monteren en dan het type nemen die op de assen met moer passen, ik weet alleen niet of die dan weer op het fusee van de C70 gaat passen, ofwel gaat er dan geen keten van vernieuwingen ontstaan?
Passen er zo op, zit absoluut geen verschil in !

UserID6342

Citaat van: Piet op 29-03-2013 19:52:26
Citaat van: )()()sT op 29-03-2013 19:19:17
Zit daar dan verschil in? Ik heb nu in/onder mijn V70R de "oude" AT-assen nu ik een handbak heb.
Verder qua setup geen verandering maar toch benieuwd naar de (mogelijke) verschillen.
Verschillen zijn niet groot.
De turbo assen zijn wat dikker en daardoor waarschijnlijk wat sterker,.
Of het echt een belangrijk verschil is weet ik niet.
Maar ach, ik heb nu de keuze.
Met die assen is het iedere keer weer gedonder.  Arjen en ik hebben er eens echt goed op zitten letten.  De turbo en diesel assen zijn vaak (niet altijd iets dunner en massief) de non-turbo assen groter maar hol ???  Je kunt ze zo door elkaar heen gebruiken, past allemaal maar of jij een holle as op een turbo wilt hangen is natuurlijk een 2e.  Ik doe het in ieder geval niet ;D

Piet

Ok Dirk, bedankt weer voor je nuttige informatie!

Bij een as met moer koop ik dus gewoon lagers die daar bijpassen, maakt het allemaal weer wat eenvoudiger.
En ga ik in ieder geval voor de massieve turboassen, of zijn de automaatassen voor een turbo die er nu in zitten ook massief?

(In dat geval zou ik die er net zo goed in kunnen laten zitten)

(Dat er nog zo een hele, bijna wetenschappelijke, verhandeling gehouden kan worden over een paar volvo aandrijfassen  he........ verbazingwekkend)

daanium

mooi topic hoor!
waar scoor je zo'n upgrade/revisie setje voor de turbo?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

nickel sports, heeft een ebay shop.
Niet duur, zeer snelle levering en revisiesetjes zijn genuine Mitshibushi, heb 3 jaar geleden mijn 19T op de 850R ermee gedaan. Heeft het (tot het recente oliekoelerklemmetje debacle) al die tijd uitstekend gedaan. Ze hebben trouwens van alles op turbogebied.

daanium

thnx voor de tip, ik zal daar eens gaan rondneuzen ;)
keep up the good work!
ook het automaat naar handbak ik leuk om te volgen, ook nog een 'to-do' punt in m'n eigen C70
hier vind je trouwens die e-bay shop
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

UserID6342

Citaat van: Piet op 30-03-2013 10:08:33

Bij een as met moer koop ik dus gewoon lagers die daar bijpassen, maakt het allemaal weer wat eenvoudiger.
En ga ik in ieder geval voor de massieve turboassen, of zijn de automaatassen voor een turbo die er nu in zitten ook massief?

(Dat er nog zo een hele, bijna wetenschappelijke, verhandeling gehouden kan worden over een paar volvo aandrijfassen  he........ verbazingwekkend)
De turbo automaat assen die er nu inzitten kun je gewoon gebruiken Piet, is geen enkel probleem !

Piet

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2013 15:48:38

De turbo automaat assen die er nu inzitten kun je gewoon gebruiken Piet, is geen enkel probleem !

Ja, ik heb besloten die maar es gewoon eerst te gebruiken. zoal jij al eerder adviseerde.
Weet jij , Dirk, of deze ook massief ziin?

peteRRR

Citaat van: Piet op 30-03-2013 18:18:28

Ja, ik heb besloten die maar es gewoon eerst te gebruiken. zoal jij al eerder adviseerde.

;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Citaat van: Piet op 30-03-2013 18:18:28

Geef er eens een klap op met een schroevendraaier of iets, dan hoor je het zo ;D.  Je kunt er namelijk geen peil optrekken, dat is het probleem Piet....