Het grote camping topic

Gestart door The Demon, 22-03-2013 22:58:04

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik hou van kamperen (met een sleurhut) maar alleen bij 25+ graden. Dus dat ding staat lekker in een loods en komt alleen in de zomervakantie buiten 8)

pwberg

Citaat van: )()()sT op 24-03-2013 20:57:42
Ik hou van kamperen (met een sleurhut) maar alleen bij 25+ graden. Dus dat ding staat lekker in een loods en komt alleen in de zomervakantie buiten 8)

Ieder zijn ding, maar toen wij de aanschaf van de hut overwogen heb ik de vrouw duidelijk verteld dat ik geen hut koop voor 3 wkn/jr. Dan huur ik wel ergens een stacaravan of chalet ofzo.

Gelukkig ging ze daarin mee, want ook ik heb thuis geen flikker te vertellen  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: fbm op 24-03-2013 19:40:12
Citaat van: elianmars op 24-03-2013 19:38:16
Citaat van: Vulk op 24-03-2013 19:33:04
Laminaat? :o

;D

't Is echt geen kramperen voor ons   :angel:

Laatste weekend is er een groot kampvuur!  :eusa_dance:

:eusa_naughty:

Dit (click)laminaat ligt er nu voor het derde jaar in. Eind van dit seizoen gaat het de opslag in en volgend jaar wordt het gewoon weer opnieuw gelegd.

Dus......  ;D

francois

Camperen heerlijk voor mij niets liever   

Grfr

GeertG

Heel wat jaartjes met eerst klein tentje, daarna grotere tent en vervolgens een oude (erg basic) caravan geweest kamperen.
De jaren met de caravan naar de Provence waren toch wel erg lekker, maar ook die ene keer zonder caravan maar met tent naar Griekenland (ja, met de auto) voor mij nog steeds misschien wel de favouriet. Daarnaast met caravan toen in voor- en najaar wat tripjes binnen Nederland.

Caravan staat nog in oprit maar is toch echt te oud geworden dus kan weg.
Laatste twee jaar huisje gehuurd wat het eigenlijk bij lange na niet haalt bij kamperen.
Dit jaar wellicht met de tent(en)......... ::)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Vanmorgen kwam ik er achter dat ik was vergeten om de geiser af te tappen. Niet slim, als het nog steeds vriest  :eusa_doh:

Dus vanavond maar even naar Renesse gereden om het alsnog te regelen  :eusa_shifty:  ;D

Midicijnman

Sleurhut achter de roffel en bij elke splitsing opnieuw beslissen waar je heen gaat... Je komt op de meest verassende plekken!
We hebben vroeger vaak in kant-en-klare caravans en tenten gezeten. Keurig vooraf geboekt. Op zich niks mis mee, maar je komt jezelf toch regelmatig tegen op een plek waar je eigenlijk niet wil zijn. Zo hebben we een keer twee weken in de stromende regen in Italiƫ gezeten. Dat was meteen de laatste keer. Het jaar erna hebben we gedaan wat ik altijd als een hopeloze optie heb gezien: een caravan kopen. En ik moet toegeven dat dat de beste beslissing ooit is geweest. Voorzover het vakanties betreft dan...
We kwamen na die verregende vakantie tot de conclusie dat we weer 'in het wild' wilde gaan kamperen. Voordat we kinderen hadden deden we dat ook; tent in de auto, slaapzakken en luchtbed erbij, feest! Ik had echter geen zin meer om na een dag rijden een tent te moeten opzetten (met iemand die daar evolutionair ongeschikt voor is) en ik ben ook wel een beetje te 'oud' voor een luchtbedje. Dus die optie was af. Dan kom je al snel op een vouwwagen. Echter, dan sta je nog steeds in het donker 200 haringen in de modder te meppen. En vrouwlief vroeg zich terecht af hoe je zo'n ding dan meeneemt als ie zeiknat is. En, bovendien, hoe je hem uiteindelijk droog krijgt als je weer thuis bent. Want daar regent het altijd in de zomer! Dan kom je dus uiteindelijk bij een caravan. Of een hotel, of thuisblijven, ik weet het...
En dat rijden met zo'n ding valt best mee. Onze auto's liggen echt niet wakker van zo'n sleep. Alleen schrik je af en toe van het verbruik: 1 op 4 op lpg is in de bergen geen uitzondering.
Qua campings zoeken we meestal de wat kleinere uit. Ik hoef geen zwemparadijzen en clowneske animatie. In Frankrijk en Duitsland heb je dan vaak prachtige grote plekken met prima sanitair voor hele schappelijke prijzen. In de landen rond de Middellandse Zee is het allemaal wat krapper en duurder, maar dan zit je meestal wel vlak bij het strand en in het echte mooie weer. Scandinaviƫ hebben we nog niet met de caravan gedaan. Maar je weet maar nooit waar ik dit jaar uit kom...

pwberg

Kan ook in "Verheugd", maar de voorspellingen voor morgen zien er goed uit.
Temp houdt niet over, maar zoals het er nu uit ziet wel droog.

Lekker op het gemakkie opbouwen.....  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Wij gaan morgenmiddag ook weer verder met het boeltje. Eerst nog een voetbaltoernooi afwerken en dan kunnen we gaan  :D

BBS

Maandag 2e paasdag gaan we kijken naar een stacaravan op de andere camping.
Overname zou dan per 1-10 kunnen zijn :eusa_shifty: :eusa_pray:
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 29-03-2013 06:46:18

Ik ben benieuwd!

pwberg

Citaat van: BBS op 29-03-2013 06:46:18

Ben benieuwd, keep us posted.

Met een uurtje zijn we weg.......  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)

BBS

Volvoloos....

de geneRaal

Duh,ik had al thuis gezeten bij de houtkachel...........

Blackstone under construction

grijzev70tdi

En anders ik wel... Zonnetje schijnt hier heerlijk :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder