Geschorste wagen op eigen oprit?

Gestart door )()()sT, 23-03-2013 23:16:13

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 25-03-2013 19:22:47
Nog één vraag over die ketel:

Als er een sloper zo'n auto komt halen en jou vrijwaart, dan neem ik toch aan dat hij bij definitief afmelden bijde RDW de kentekenplaten moet inleveren, of niet?
Met andere woorden: zonder platen wordt het lastig ???

Nop. Onlangs 2 auto's definitief afgemeld en de platen liggen hier nog. Alleen alle papieren (aangetekend) opsturen.

UserID6342

Dat is iets anders Roger, dan regel je het zelf.  Als een sloper de auto vrijwaart, moeten de platen erbij zijn.  Anders mag hij 'm officieel niet vrijwaren.

GeertG

Citaat van: rogerV701998 op 25-03-2013 19:23:46
Citaat van: )()()sT op 25-03-2013 19:22:47
Nog één vraag over die ketel:

Als er een sloper zo'n auto komt halen en jou vrijwaart, dan neem ik toch aan dat hij bij definitief afmelden bijde RDW de kentekenplaten moet inleveren, of niet?
Met andere woorden: zonder platen wordt het lastig ???

Nop. Onlangs 2 auto's definitief afgemeld en de platen liggen hier nog. Alleen alle papieren (aangetekend) opsturen.

Ik heb hetzelfde gedaan met de bordeaux rode.
En die staat nu bij de 'sloper'.......

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2013 07:57:04
Dat is iets anders Roger, dan regel je het zelf.  Als een sloper de auto vrijwaart, moeten de platen erbij zijn.  Anders mag hij 'm officieel niet vrijwaren.

En zo gaat het dus normaal.

Maar volgens mij kan je hem dus ook zonder platen en papieren maar wel zelf afgemeld aanbieden aan een sloper.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

UserID6342

Citaat van: GeertG op 26-03-2013 08:05:02

Maar volgens mij kan je hem dus ook zonder platen en papieren maar wel zelf afgemeld aanbieden aan een sloper.
Heel strikt gezien kan dat alleen / mag dat alleen als je een schrijven hebt van het RDW dat het kenteken is vernietigd.  Zonder dit schrijven niet want ik kan ook jouw auto jatten, die binnen anderhalve dag uit elkaar rossen en oplaten halen dan door een sloper met de mededeling: 'ik heb de papieren en platen al opgestuurd'.........

Natuurlijk is het zo dat hier flink de hand mee word gelicht :( :(

GeertG

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2013 08:19:42
Citaat van: GeertG op 26-03-2013 08:05:02

Heel strikt gezien kan dat alleen / mag dat alleen als je een schrijven hebt van het RDW dat het kenteken is vernietigd.  Zonder dit schrijven niet want ik kan ook jouw auto jatten, die binnen anderhalve dag uit elkaar rossen en oplaten halen dan door een sloper met de mededeling: 'ik heb de papieren en platen al opgestuurd'.........

Natuurlijk is het zo dat hier flink de hand mee word gelicht :( :(

Uiteraard  :D

(platen opsturen hoeft echt niet  ;))
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Nou, voor de zekerheid worden er nieuwe platen geregeld; mijn zwager heeft immers een pvb. van de diefstal van de oude platen.
Inmiddels staat die ketel op mijn oprit  :eusa_whistle: ;D