Geschorste wagen op eigen oprit?

Gestart door )()()sT, 23-03-2013 23:16:13

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nee Miel, maar jij hebt dus wat meer inzicht daarin.
Ik vind het vreemd dat m'n eigen perceel tot de openbare weg behoort, betaalt de staat ook mee aan mijn belasting of krijg ik korting op de mrb?

;D

Ik zet hem toch wel hier denk ik, en dan onder de hoes. Dank mannen!

Miel850

De Wegenwet en het Kadaster lopen in dit geval door elkaar heen.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

hathü

Citaat van: Miel850 op 24-03-2013 09:57:32
Jouw oprit is geen eigen terrein ook al hoort het kadastraal bij het perceel. Er zijn geen obstakels, hekwerken of andere middelen die jouw oprit scheiden van de openbare weg.

Het troittoir, het grasveldje waar men een balletje trapt valt allemaal onder de openbare weg.
Dat de politie er misschien geen punt van maakt is een tweede.

(En waar ik werk maakt me geen instituut hè  ;))

Dus als ik een hekje/poortje zet, of ketting voor mijn oprit span, al is het zo laag dat je er zo overheen stapt, dan is het wel mijn eigen terrein.

Miel850

rpakuypers

Citaat van: hathü op 24-03-2013 10:52:52
Citaat van: Miel850 op 24-03-2013 09:57:32
Jouw oprit is geen eigen terrein ook al hoort het kadastraal bij het perceel. Er zijn geen obstakels, hekwerken of andere middelen die jouw oprit scheiden van de openbare weg.

Het troittoir, het grasveldje waar men een balletje trapt valt allemaal onder de openbare weg.
Dat de politie er misschien geen punt van maakt is een tweede.

(En waar ik werk maakt me geen instituut hè  ;))

Dus als ik een hekje/poortje zet, of ketting voor mijn oprit span, al is het zo laag dat je er zo overheen stapt, dan is het wel mijn eigen terrein.

Maar dan moet je weer geen "recht van overpad" hebben ................

Groet,
Roger

Turbobiker

Heeft niet iedere Limburger een garage dan ???
De Tussenpaus

)()()sT

;D

Ja, dat wel. Maar da's meer een rommelhok :o

Broabander

Citaat van: )()()sT op 24-03-2013 12:15:48
;D

Daar staat de carnavalswagen van volgend jaar al te wachten.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

StefanCJ

Loezzie850

Citaat van: Broabander op 24-03-2013 12:19:46
Citaat van: )()()sT op 24-03-2013 12:15:48
;D

Daar staat de carnavalswagen van volgend jaar al te wachten.

;D geweldig!

Martijn_B

Miel, interessante discussie dus wanneer je eigen terrein niet meer het karakter heeft van de openbare weg. Heb je hier ook een bron van? (Wetgeving)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Volgens mij gaat het er meer om dat de auto met kenteken niet zichtbaar is vanaf de openbare weg. Je geeft dan de indruk dat de auto in gebruik is. Parkeer je 'm strak tegen het huis zonder kentekenplaat zou de oplossing moeten zijn, sowieso omdat de auto dan moeilijker traceerbaar is en dus niet even door een luie langsrijdende ambtenaar een kenteken kan worden doorgegeven.

Miel850

Tussen alle regels door hier kun je opmerken dat het voor Jan met de pet soms lastig is te begrijpen wat nu de regelgeving zegt. Helaas leven we in een land waar men regeltjes bedenkt om regeltjes te kunnen toepassen. Dat heet bureaucratie en het heeft al menig boom het leven gekost.

Kortom, elke wet is duidelijk in zijn regels, maar bij elkaar genomen wordt het toch weer vaak onduidelijk. Er is een wettelijke defintie openbare weg. Zo is ook wettelijk bepaald wat een eigen weg of eigen terrein is. En dat kan elkaar bijten.

Kan er dus in één zin duidelijk een antwoord op de kwestie worden geveven. Nee, eigenlijk niet.
In het geval van Joost (ik ken de situatie) is het heel duidelijk.

En nu allemaal genieten van wat rest van de vrije zondag. Morgen moeten we weer allemaal de openbare weg op  :)

)()()sT

Vrije zondag ???
Ik ga een S70 slopen, op de oprit!

;D

;)

)()()sT

Nog één vraag over die ketel:

Als er een sloper zo'n auto komt halen en jou vrijwaart, dan neem ik toch aan dat hij bij definitief afmelden bijde RDW de kentekenplaten moet inleveren, of niet?
Met andere woorden: zonder platen wordt het lastig ???