850 t5: Oliegeur/lambda-lampje/olielek en rook onder de kap

Gestart door deaaron, 24-03-2013 11:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Nog even als aanvulling, zag dat je in Groningen was geweest.  Normaliter is Broekhuis echt wel een goede dealer en ook bereid om iets uit te zoeken. Idd kunnen de niet-magazijn mannen niets vinden zonder kenteken en vooral al niet als het een import is want staat niet in het Nederlandse Volvo systeem.

Op chassisnummer kunnen ze alles vinden van je auto, motornummer is als 2e pas nodig.

Jack v

je bent me weer voor Dirk  :eusa_naughty:

Had het lijstje ook net compleet ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2013 18:03:18
Hier heb je alles, met nummers:

http://i487.photobucket.com/albums/rr233/Dirk342/Carteventilatieturbo_zpsc7096493.jpg

1x 9141095 is het expansievat
1x 1335433 is de bovenste KVS  slang
1x 9179002 is de IC slang recht bovenop de turbo

Succes !

dit zijn de nr's van een T5 na 95 is geen probleem past er zo op.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

petrolhead2.5

zo zie je maar weer, het zijn heel veel dezelfde kwaaltjes waar we mee te maken hebben met onze roffels (maar bij deze leeftijd en kilometers is dit mijn optiek heel normaal onderhoud!!) chapeau weer voor de uitstekende diagnoses hier op dit goede forum :eusa_clap:

deaaron

heb alles kunnen bestellen aan de hand van jullie informatie.
Gisteren alles opgehaald.
Nogmaals bedankt! Zondag alles erop :)

deaaron

Dat is allemaal weer opgelost :)
dankzij de reacties op dit forum en vooral met dank aan Jackv en Douwe rijd ik weer met een nieuwe cartverventilatie en alles wat daarbij hoort. Daarom bij deze nogmaals bedankt.
Ook mijn lambda-lampje is nu uit en uitgebleven na het resetten. er was van alles mis, losse slangetjes wat wel vast hoorde te zitten en er zat veel verstopt met olie-prut. Gelukkig is dat nu allemaal verholpen.

Ik heb ook het gevoel dat hij nu beter rijdt, alsof de automaatbak minder twijfelt bij het schakelen of zoiets. Ook de stinkerij lijkt weg te trekken, hij ruikt nog wel maar dat is voornamelijk de geur van de olie die nog overal op het blok ligt waarschijnlijk!

ik laat weten of de geur aanhoudt of verdwijnt!

op naar het volgende stukje onderhoud!


UserID6342

Maak de boel even goed schoon met Dasty, maar dat zullen Jack en Douwe je ook wel verteld hebben ;D

deaaron

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2013 18:22:48
Maak de boel even goed schoon met Dasty, maar dat zullen Jack en Douwe je ook wel verteld hebben ;D

klopt! en dat ga ik van de week zeker doen. Moet het niet de hele dag sneeuwen! haha.


Douwe

Blij dat we jou hebben kunnen helpen, en Dirk ook bedankt voor de ruggespraak.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

deaaron

hallo mensen,

helaas nog steeds last van (een beetje) rook achter het blok onder de kap.
Wellicht is er nog steeds gelekte olie aan het opdrogen. Het is er nog steeds een beetje vochtig en ik heb het ook
nog niet schoongemaakt. Is dit normaal?
Ik heb inmiddels ongeveer 400 km gereden.

UserID6342

Als je nu eerst een de boel schoonmaakt ?  Dan kun je daarna ook normaal zien of er nog ergens iets mocht lekken.

deaaron

Vandaag even die 'sierkap' boven de bougies eraf geschroeft en tot mijn verbazing staat alles weer helemaal vol met olie.

Tot overmaat van ramp afgelopen vrijdag ook nog een kapotte olieleiding bij de koeler (kopelstukje gesprongen).
Gelukkig geen schade, maar een hoop olie verloren. Woensdag even naar de volvo-specialist om dat koppelstuk
te laten repareren.

Wat betreft dat olielek: ik begrijp er geen snars van. Het lijkt (weer) uit de vuldop te komen. Terwijl daar een nieuwe ring op zit. Ik denk
dat ik de Volvo maar te koop ga zetten want dit wordt me te duur op deze manier. Jammer, heerlijke auto  :(

rogerV701998

Citaat van: deaaron op 09-05-2013 13:55:20
Vandaag even die 'sierkap' boven de bougies eraf geschroeft en tot mijn verbazing staat alles weer helemaal vol met olie.

Tot overmaat van ramp afgelopen vrijdag ook nog een kapotte olieleiding bij de koeler (kopelstukje gesprongen).
Gelukkig geen schade, maar een hoop olie verloren. Woensdag even naar de volvo-specialist om dat koppelstuk
te laten repareren.

Wat betreft dat olielek: ik begrijp er geen snars van. Het lijkt (weer) uit de vuldop te komen. Terwijl daar een nieuwe ring op zit. Ik denk
dat ik de Volvo maar te koop ga zetten want dit wordt me te duur op deze manier. Jammer, heerlijke auto  :(

Ik had ook eerst het rubber van de dop vervangen zonder resultaat. Een nieuwe dop was de oplossing. 

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz