Petroleum

Gestart door pwberg, 25-03-2013 08:27:00

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Wij overwegen een  petroleumkachel voor in onze voortent. In de winter zou deze de garage mooi kunnen verwarmen.

Nu zit ik alleen een beetje met de verkrijgbaarheid van losse petroleum. Natuurlijk is de "originele" van bv Zibro wel te  koop en ook wat meelopen spul, maar dan zit je al snel op 2,50 -3,00 euro per liter. En dat moet goedkoper kunnen.

Iemand suggesties? En dan met name onze formuleren in de regio Antwerpen, want in België schijnt het wat makkelijker te zijn. Woon zelf in
Beten op Zoom, regio West-Brabant.

Gaat om een afname van enkele tientallen liters per keer.

Alvast bedankt. :eusa_think:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Stinkt dat niet, zo'n petroleumstoker in de voortent?

JeffreyC

Ik heb zelf een petromax ( een lamp die op het zelfde spul werk ), ik heb bij de praxis 25 liter gekochtvoor €20. Werkt goed.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

pwberg

Citaat van: elianmars op 25-03-2013 08:32:02
Stinkt dat niet, zo'n petroleumstoker in de voortent?

Valt mee, alleen effe met aan- en uitzetten
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Citaat van: V70 2.5T op 25-03-2013 08:33:00
Ik heb zelf een petromax ( een lamp die op het zelfde spul werk ), ik heb bij de praxis 25 liter gekochtvoor €20. Werkt goed.

Goeie, eens kijken of ze dat hier ook hebben. Als dat zo is heb ik er vorige keer overheen gekeken........
(\_/)
(O.o)

meiro

Citaat van: pwberg op 25-03-2013 08:27:00
Wij overwegen een  petroleumkachel voor in onze voortent. In de winter zou deze de garage mooi kunnen verwarmen.

Nu zit ik alleen een beetje met de verkrijgbaarheid van losse petroleum. Natuurlijk is de "originele" van bv Zibro wel te  koop en ook wat meelopen spul, maar dan zit je al snel op 2,50 -3,00 euro per liter. En dat moet goedkoper kunnen.

Iemand suggesties? En dan met name onze formuleren in de regio Antwerpen, want in België schijnt het wat makkelijker te zijn.

Bij de AVIA in Enschede (lambertus buddestraat) verkopen ze het gewoon. Kost iets minder dan benzine.

)()()sT

Da's een beetje ver vanuit Bergen op Zoom.

;D

pwberg

Citaat van: meiro op 25-03-2013 08:49:26
Citaat van: pwberg op 25-03-2013 08:27:00
Wij overwegen een  petroleumkachel voor in onze voortent. In de winter zou deze de garage mooi kunnen verwarmen.

Nu zit ik alleen een beetje met de verkrijgbaarheid van losse petroleum. Natuurlijk is de "originele" van bv Zibro wel te  koop en ook wat meelopen spul, maar dan zit je al snel op 2,50 -3,00 euro per liter. En dat moet goedkoper kunnen.

Iemand suggesties? En dan met name onze formuleren in de regio Antwerpen, want in België schijnt het wat makkelijker te zijn.

Bij de AVIA in Enschede (lambertus buddestraat) verkopen ze het gewoon. Kost iets minder dan benzine.
Citaat van: )()()sT op 25-03-2013 08:51:04
Da's een beetje ver vanuit Bergen op Zoom.

;D

Inderdaad, maar toch bedankt voor de tip. Heb mijn woonplaats even toegevoegd aan de startpost.
(\_/)
(O.o)

rovelra

Let er wel even op dat het witte petroleum is !
Dit ivm de gezondheid!!!

evdborn

Wij gebruiken al jaren;
Tosaïne Petroleum 20 Ltr Can Tosaine, in belgie 38 euro voor 20 liter, schone verbranding en absoluut geen stank.
Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

cornelis-b

Deze firma levert ook petroleum en zit in Bergen op Zoom http://www.sakkocommercial.nl/
Wie weet kan je daar terecht.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

pwberg

Citaat van: rovelra op 25-03-2013 09:03:44
Dit ivm de gezondheid!!!

Ik weet het, naar toch bedankt voor de tip.

Citaat van: evdborn op 25-03-2013 09:05:58
Wij gebruiken al jaren;
Tosaïne Petroleum 20 Ltr Can Tosaine, in belgie 38 euro voor 20 liter, schone verbranding en absoluut geen stank.
Eric

Zal eens googelen, bedankt.

Citaat van: cornelis-b op 25-03-2013 09:12:17
Deze firma levert ook petroleum en zit in Bergen op Zoom http://www.sakkocommercial.nl/

Al contact me gehad, minimale afname 1000ltr...... Toch bedankt :eusa_think:
(\_/)
(O.o)

rogerV701998

Citaat van: pwberg op 25-03-2013 09:20:50
Dit ivm de gezondheid!!!

Wij gebruiken al jaren;
Eric

Mooi, kom je de winter wel mee door. ;D

pwberg

Citaat van: rogerV701998 op 25-03-2013 09:34:36
Citaat van: pwberg op 25-03-2013 09:20:50
Dit ivm de gezondheid!!!

Wij gebruiken al jaren;
Eric

Mooi, kom je de winter wel mee door. ;D

Dat dan weer wel, maar waar laat je het.......  ;D

(\_/)
(O.o)

Snellebaksteen

Kijk even bij van Cranenbroek die is heel goedkoop met dit soort zooi. En de welkoop/boerenbond heeft soms ook goede aanbiedingen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.