Turbo-Intercooler optimalisering

Gestart door HoundDog, 21-10-2004 22:22:30

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

November '98 is bijna zeker model '99 dus met nieuwe bougieafdekplaat en electronische gasklep. (normaal gezien vanaf september '98)

Heeft ook het blauwe logo'tje vanvoor op de grill.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HoundDog

Dat van die bougieplaat enzo weet ik niet, maar hij heeft wel zo´n blauw logo voor in de grill.
Da´s wel jammer dan, dat dat niet gaat passen.
Zou het ook niet gaan met een andere turbo?
Never drive faster than your guardian angel can fly!

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 22-10-2004 10:21:01
Zoals altijd: METEN = WETEN

Ik moet het bij mijn auto nog ombouwen en zal vlak vóór de ombouw naar reversed IC even een run doen met de G-Tech Pro en ook meteen na montage. Dan zien we wellicht het verschil in vermogen/accelleratie. Feit is wel dat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat ie helemaal geen verschil merkte na montage. Maar feit blijft dat het op een V70R AWD en C70 T5 uit '99 inderdaad niet past. Op de eerdere modellen wel.

Wat is er uitgekomen ?  :eusa_think:

M a r c

Citaat van: -D©©©L- op 17-04-2007 12:37:01
Citaat van: M a r c op 22-10-2004 10:21:01
Zoals altijd: METEN = WETEN

Ik moet het bij mijn auto nog ombouwen en zal vlak vóór de ombouw naar reversed IC even een run doen met de G-Tech Pro en ook meteen na montage. Dan zien we wellicht het verschil in vermogen/accelleratie. Feit is wel dat ik nog nooit iemand heb horen zeggen dat ie helemaal geen verschil merkte na montage. Maar feit blijft dat het op een V70R AWD en C70 T5 uit '99 inderdaad niet past. Op de eerdere modellen wel.

Wat is er uitgekomen ?  :eusa_think:

ik moet het nog steeds ombouwen....  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ricardo

Werkt inderdaad zoals beschreven. Veel snellere reaktie op gaspedaal. Mijn vriendin schrikt zich nog elke keer een hoedje als ze rijdt. Staat ook vele malen mooier dan de standaard slangetjes! Goeie upgrade.
-edit- niet dus lees verder

Dave

Is de kit van EuropeanTuning dan de beste keus om aan te kopen?
Ik was al aan't overwegen om die te kopen of anders de orginele pijpen van een 94' aan te kopen in combinatie met een setje samco slangen.

pwassink

Citaat van: Dolf op 17-04-2007 14:39:45
Ik was al aan't overwegen om die te kopen of anders de orginele pijpen van een 94' aan te kopen in combinatie met een setje samco slangen.

Check dat laatste even,

Volgens mij heeft samco geen slangen voor een reversed ic, ik heb er weer nieuwe volvo slangen opzitten .. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Er bestaan geen Samco slangen voor de Reverse IC kit van Volvo.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

het bestaat mischien niet standaard bij Samco, maar Marc heeft er toch de onderdelen voor.

Eugene

Citaat van: Ludo op 17-04-2007 15:26:58
het bestaat mischien niet standaard bij Samco, maar Marc heeft er toch de onderdelen voor.

Citaat van: Dolf op 17-04-2007 14:39:45

Het ging zich erom welke van de 2 de betere keuze is. Die van Volvo heeft geen Samco slangen, die van Marc is op basis van de Volvoset en heeft wel siliconen slangen.

Ricardo

Kan dat een beetje duidelijker?

Dave

Bedankt voor de informatie alvast, het maakt me een stuk wijzer.
Mijn idee was dat ik oftewel de kit koop of anders een stel pijpen van volvo en dan losse slangen bestel van samco (omdat er geen kit voor bestaat). Maar als de kit van Marc al sillicone slangen van gelijkaardige kwaliteit heeft dan zou me dit alleen extra werk bezorgen als ik voor Volvo pijpen ga.

Eugene

Citaat van: Ricardo op 17-04-2007 15:50:53
Kan dat een beetje duidelijker?

De Reverse IC set van EuropeanTuning is op basis van de >1994 set van Volvo, maar dan met siliconen slangen.

Ricardo

mehn

Dat is geen reversed intercooler setup maar de gewone. Daar zijn uiteraard wel Samco slangen voor.

Na-aper

:eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: