StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Crap, ik kon net ineens mijn blog niet meer vinden. Ik heb per ongeluk op een verkeerd knopje geklikt ben ik bang  :'(.
Ik baal er best wel van, ik heb de S70 nu sinds half 2010 en heb redelijk geprobeerd elke vordering vast te leggen met tekst en foto's in mijn oude blog. Thuur heeft nog even gezocht in de archieven van het forum maar kon mijn blog niet meer vinden, hij is dus echt weg... Ik ga niet alles overnieuw doen maar ik maak voor de compleetheid wel een overzicht met wat ik wanneer allemaal gedaan heb.

Verder met een nieuwe dan maar. Vandaag had ik een kort werkdagje en hierna ben ik naar mijn ouders gedaan omdat ik nog een aantal dingen aan de S70 wilde doen.

Een poosje geleden is bij het vervangen van de koplampglazen het plastic lipje van een knipperlicht gebroken. Ik heb er toen een stalen plaatje onder gelijmd, dit heeft me toen een nieuw knipperlicht bespaard. Onder het mom van voorkomen is beter dan genezen heb ik vanmiddag maar een plaatje onder het lipje van het andere knipperlicht geplakt.

De bovenste motorsteun had een scheurtje, daarom maar vervangen. Na wat getwijfel toch voor de IPD steun gekozen. Ik heb er geen spijt van, het motorgeluid is bij flink accelereren meer aanwezig maar niet storend. Het getril valt ook wel mee dus ik ben er blij mee. Monteren is zo gedaan. Bout los draaien, met een ijzerzaagje een inkepinkje in het oude rubber zagen en je pakt hem er zo uit. Nieuwe steun monteren spreekt eigenlijk voor zich.

Bij het wisselen van de velgen viel me op dat de schijven achter er beide zo uitzagen.
Het voelt wel glad maar ziet er toch niet helemaal fris uit. Klauwen en schijven zijn 3 jaar oud, blokken zijn half op.

Na het monteren een stuk gereden, het rijdt super! Het voelt allemaal lekker direct en stug, maar niet té. Bij de Propus, Trex en vorige Pegs voelde ik een lichte trilling in het stuur tussen de 120-130, die voel ik nu totaal niet. Het stuur is gewoon trillingsvrij.
Het kan zijn dat deze banden supergoed gebalanceerd zijn of door de IPD steun. Maartendeb had namelijk hetzelfde, trilling in het stuur boven de 100, IPD steun gemonteerd en weg trilling. Vaag, maar het is in ieder geval prima!

Volgende week krijgt de S70 nieuwe olie, bougies en motorsteun distributiezijde.

;)

stefan V70RAWDAUT99

O/\7O/\ - VOLVO

V70NN 2.4 D5 D5244T10 aut 12/2009 Black S
V70R 2.3 awd B5234T8 aut 04/1999 Black S

martijn.

:eusa_drool:

Staan echt super mooi  :eusa_clap:

)()()sT

Heeft een moderator geen mogelijkheid iets terug te halen?
Ik wist niet dat je je log in één keer kon wissen ???

StefanCJ

2010:
- remklauwen, schijven en blokken achter
- contactslot vervangen
- Xenon setje
- bumper spuiten i.v.m. schade
- Trex velgen met Nokian winterbanden gekocht
- IPD AT pookknop herstelsetje
- parkeersensoren origineel Volvo gekocht
- accu sirene vervangen

2011:
- PNP switch/tooltje (imi)
- BBK gangbaar laten maken
- aandrijfas links, steekaskeering recht, stuurstokken, draagarmen, sirene vervangen.
- remklauwen voor (BBK eraf gehaald)
- goodridge remslangen
- brackets voor 302 schijven
- Alpine BT-126 radio
- druksensor vervangen
- multiriem vervangen
- Hankook Ventus V12 banden onder Pegasus
- ABS controller
- Walbro benzinepomp
- thermostaat, temperatuursensor
- dynamo vervangen
- Accu vervangen (origineel Volvo)
- ATF olie ververst (3,5 liter)

2012:
- isofix bevestiging
- aandrijfashoes links
- oliekoeler leiding
- Xenon setje
- brandstoffilter
- remolie vervangen
- BBS Propus velgen
- Hankook Ventus V12 banden voor Propus
- PNP switch (ditmaal origineel Volvo  ::))
- alu centreerringen voor Trex velgen
- remklauw linksvoor
- geleiderol multiriem vervangen
- startmotor vervangen
- kachelmotor vervangen

2013:
- nieuwe zijknippers
- draagarm links
- follow me home relais
- heldere koplampglazen (ivm steenslag)
- gasveren achterklep
- endlinks vervangen (Delphi T1023)
- IPD bovenste motorsteun
- Pegasus 18 inch origineel antraciet

Even het 'korte' lijstje. Onnodig te vermelden dat de S70 elke 15dkm nieuwe olie krijgt (Shell Helix Ultra 5W40), elke 30dkm nieuwe bougies (origineel Volvo), elke 15dkm een nieuw lucht- en interieurfilter. Remblokken vervangen staat ook niet op het lijstje, net als ruitenwissers en kleine ditjes en datjes.

Ik ga maar verder slapen, toen ik merkte dat mijn oude blog weg was lukte dat toch even niet meer  :evil:

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 29-03-2013 23:11:56
Heeft een moderator geen mogelijkheid iets terug te halen?
Ik wist niet dat je je log in één keer kon wissen ???

Thuur heeft het geprobeerd maar kon het topic niet in de prullenbak vinden. Ik heb het dus blijkbaar zelf verwijderd. Thuur heeft nog gegoogled of 'ie in de WayBack Machine zat, geen idee wat het is, maar daar zat het iig niet in  ;D
Als er nog een whizkid is, het topic heette StefanCJ en zijn S70 2.5T NBP en het topicnummer was 44562.

:)

Bouke

Staat toch weer errug goed hoor die pegs :eusa_clap: die zijn voor jouw auto gemaakt denk ik :D

peteRRR

Staat erg mooi deze velgen onder de auto en gaaf zonder achterklep spoiler. :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jalle

Blijft een prachtbak zo'n S70! Ik ga dit wel verder volgen

StefanCJ

Net over een zo goed als lege A28 gereden, wat heerlijk!
:)

StefanCJ

Citaat van: peteRRR op 30-03-2013 06:26:32
Staat erg mooi deze velgen onder de auto en gaaf zonder achterklep spoiler. :eusa_clap:

Groet.

Hij blijft ook zonder spoiler. Op een estate hoort er één op, op een sedan wat mij betreft niet.

MarcoV

En ik vind ze nog steeds mooi!   ;D

MarcoV

maartendeb

Heh wat zonde van je blog! :-\

Dinsdag in het echt bekijken, benieuwd naar de nieuwe looks out in the wild! :)

UserID6342

Idd zonde van je Blog, maar de wielen staan netjes Stefan  :eusa_clap: