StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ow? :o :o
Dan heb ik echt wat gemist! Sorry voor de blogvervuiling maar van harte! Dan volgen we elkaar op ;D

StefanCJ

Van Utrecht tot Amersfoort ijskoud, zowel op de snelweg als in de binnenstad. Missie geslaagd us.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 18-06-2013 12:20:07
Van Utrecht tot Amersfoort ijskoud, zowel op de snelweg als in de binnenstad. Missie geslaagd us.
Heel mooi, geniet van de koelte

StefanCJ

Morgen de nieuwe pook bij Hooftman ophalen. Toen ik de S70 kocht was ik al van plan om het nieuwe model ruitensproeiers te kopen maar heb dit nog niet gedaan. Morgen wel dus.

Ik zit eraan te denken om preventief de bougiekabels/verdeler/rotor te vervangen maar weet niet of dit nodig is. De huidige ontsteking is nu 6 jaar oud.

:)

StefanCJ

Vanmorgen even naar Hooftman gereden.

Oud:

De nieuwe erop zetten is zo gedaan. Toch was een leren pook ook erg mooi geweest. Misschien ooit nog eens.
Gelijk maar even de sproeikoppen van de ruitenwissers vervangen voor het nieuwe type (30655605). Dit had ik veel eerder moeten doen, in plaats van vier pisstraaltjes heb ik nu een mooie nevel over de ruit.

Volgende update zal de ontsteking wel worden. En dan in de toekomst misschien nog eens een dubbeldin.

:)

StefanCJ

Vandaag eindelijk de zomerpoetsbeurt gedaan. Vorig jaar ben ik de poetshobby begonnen met een DAP900 (excenter). Een mooi apparaat, werkt super op alle lakken behalve de keiharde. Vorige jaar dus aardig wat auto's gepoetst met prima resultaat, behalve op mijn eigen auto omdat de lak knal- en knalhard is. Voor kerst daarom een PRO900 (rotary) gevraagd (en ook gekregen 8)). Dankzij het mooie weer in Nederland was vandaag de eerste dag dat ik ermee aan de slag kon.

Eerst gewassen, gekleid en vervolgens met de PRO900 aan de slag. Wat een wereld van verschil met de DAP! Met een medium pad met Inizio (heavy compound) trek je de swirls en lichte krasjes gewoon uit de lak. En met een tempo waar ik vrolijk van wordt. Het is niet te vergelijken met een DAP. Uiteraard netjes afgebouwd en gefinisht met de DAP.

Vervolgens de auto in de glaze, sealant en wax gezet. Hij staat er weer mooi bij  :eusa_dance:

Voor degene die met een DAP uit de voeten kunnen zou ik niet persé aanraden een PRO erbij te nemen. Als je een DAP hebt en je loopt tegen de grenzen aan van wat je ermee kunt bereiken, dan raad ik een PRO900 aan.
Je kunt meer correctie behalen in veel minder tijd. Ik ben er blij mee.  :D

Sbv

Die is mooi geworden. Als je je verveeld, ik heb nog wel een banaan staan hoor  :eusa_whistle:

)()()sT

Erg netjes. "Ooit" wil ik me dat poetsen ook eens eigen maken :)

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 04-07-2013 14:45:02
Die is mooi geworden. Als je je verveeld, ik heb nog wel een banaan staan hoor  :eusa_whistle:

Is goed hoor.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

Jemig wat glimt dat ding! Lekker bezig geweest Stefan :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Bouke

Mooi hoor Steef, het zoiezo een prachtbak, die banaan eten we samen wel een keer op haha

Bouke

Mooi spul he die glaze , dat geeft mooi diepte en glans😎

StefanCJ

Yeps, ik gebruik de PB glaze alleen in de zomermaanden en blijf het erg mooi spul vinden.

fbm