StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Mooi kort verslag van de appjes ;D welkom home ;)

Taranis

Jeetje. 2 weken whatsapp samengevat in 1 post ;D

Mooi dat je vakantie er in elk geval niet onder geleden heeft ;)

StefanCJ

Nieuw Xenonsetje binnen van Autowolf.nl. Op de één of andere manier gaan die Xenon setje max. anderhalf jaar mee en dan gaat er wel een lamp of ballast kapot. Zal wel komen omdat ik steeds één of ander merkloos ding neem. Ik had nog een nieuw reservesetje liggen van Navaudio en dat is grote troep. Zit er nu net een week in en de lampen hebben verschillende kleuren en ze vallen constant uit  :eusa_wall:.

Morgen deze erin zetten en als het bevalt bestel ik er nog één als reservesetje. Voor de rest rijdt het op gas nog steeds goed en zondag nieuwe draagarmen monteren met Sander.

:)

Broabander

Hmmmm setje van Navaudio heeft het bij mij een jaar zonder problemen gedaan, toen heeft hij even een week geknipperd en toen weer 3 maanden gewerkt! Maar het blijft chinese rommel ;D

Wat een seksloze leenauto trouwens ;D ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

innocenti

Ik rijd inmiddels 5,5 jaar met Pilot, 200.000km. Dus blijkbaar zit er idd toch kwaliteitsverschil in.

Marc O.

Citaat van: innocenti op 05-09-2013 19:16:05
Ik rijd inmiddels 5,5 jaar met Pilot, 200.000km. Dus blijkbaar zit er idd toch kwaliteitsverschil in.

Mijn Pilot setje was na een jaar kapot...
...The Nile isn't just a river in Africa...

StefanCJ

Citaat van: Marc O. op 05-09-2013 19:36:53
Citaat van: innocenti op 05-09-2013 19:16:05

Mijn Pilot setje was na een jaar kapot...

Ooit al een keer negatieve ervaringen met Pilot gelezen en daarom toen ook maar voor cheap gegaan. Ach, je blijft lekker aan het sleutelen en voor het weinige geld heb ik altijd een reservesetje op de plank liggen. Alleen was nu ook het reservesetje direct al gaar  ;D.

@ Broabander, die leenauto is inderdaad niet echt een macho-auto ofzo. Aan de andere kant: over het slechte asfalt in downtown Budapest kun je dan wel lekker doorrijden in plaats van met die S(tuiterbak) steeds maar afremmen.

Overigens staat er dit weekend weer een Opel voor de deur, een heuse Adam. Marit heeft zich opgegeven voor een driedaagse proefrit dus we kunnen zaterdag/zondag/maandag 500km sturen en kennis maken met de Adam. Ik vind het wel een grappig klein autootje, zal wel ff foto's maken dit weekend.

:)

Sbv

Das wel heel iets anders een Opel Adam. Ben benieuwd naar de ervaring

StefanCJ

Xenon erin gezet, en ja hoor, een flikkerende lamp. Met een oude ballast geprobeerd en dan doet 'ie het goed. Op internet staan genoeg topic op verschillende autofora over dit onderwerp en daar wordt gesproken over 'vervuilde stroom' maar daar geloof ik niet zo in aangezien het met de oude ballast wel gewoon werkt.

Autowolf gemaild en nu maar wachten welke oplossing ze hebben.

The Volvoboy

Ik heb gewoon een setje uit China besteld op eBay voor €38, werkt tot nu toe perfect :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Vandaag de Opel Adam opgehaald bij de Opel dealer in Montfoort. Het is nog een echte dorpsgarage en nog even gezellig met de eigenaar koffie gedronken en over auto´s gepraat.

De Adam die we meekregen zat vol opties. 100pk motor (de sterkst leverbare in de Adam), parkeersensoren, dubbeldin radio/gps, climate control, 17 inch lm velgen, start/stop-systeem, regensensoren voor/achter en nog veel meer. Écht een complete auto dus. Het standaard model is 12.500 maar dan is 'ie niet zo rijk bedeeld met opties. Deze versie kostte ruim €18.500.

Het rijdt erg volwassen allemaal. Je hebt niet in de gaten dat je met zo'n klein autootje op pad bent. 150km gaat lekker ontspannen, in de bochten erg stabiel en voorspelbaar en schakelen gaat soepel. Enige nadeel is de ruimte, in de Twingo van Marit hebben we iets meer ruimte. Gemiddeld verbruik is volgens het boekje 5l/100km. We hebben vrij rustig gereden (95% snelweg!) en het verbruik zat volgens de boordcomputer op 7.3/100km. Das dus niet volgens het boekje  ;D

Mooie kleurencombi, gave velgen, Marit was er helemaal weg van:

Mooi dashboard, overzichtelijk en de verlichting kun je in verschillende kleuren instellen:

Rijden onder de sterrenhemel, leuk detail:

De kofferruimte houdt niet over. Wij hebben een Koelstra Simba, das gewoon een kleine buggy, deze past met moeite in de kofferruimte:

Van achter naar voren:

Hamburgertje eten:

We zijn naar voormalig kamp Westerbork geweest. Best wel indrukwekkend om te zien ook al staan de barakken er niet meer. Ik ben er vroeger al eens geweest maar we wilden er nog een keer heen. Kamp Amersfoort is overigens ook een aanrader om te zien als je geïnteresseerd bent in dingen over WO2.

;)

knoopie

Hoe gaat het met de draagarmen....
Zitten ze er al onder?

StefanCJ

Citaat van: knoopie op 08-09-2013 12:49:16
Hoe gaat het met de draagarmen....
Zitten ze er al onder?

Met de draagarmen gaat het goed hoor, ze zitten er nog onder  :evil:.

Vanmiddag zijn we naar Sander en Iris gegaan om de draagarmen te vervangen. Toen we aankwamen stonden Bouke, Nathalie en Rens op het punt om weg te gaan dus nog even gekletst en Bouke is blijven hangen. Koffie gedronken en toen aan de klus. "Euh Sander, die draagarmen zien er wel gek uit". Kak, heeft de dealer de verkeerde mee gegeven terwijl nog wel het kenteken door gegeven is. Ik heb draagarmen waar je twee bouten door doet en dit waren andere. Sander zag de bui van een middag stil zitten al hangen en kwam tevoorschijn met een bus ATF olie "euh Stefan, moet niet de AT olie ververst worden? ;D". Dus toen maar de AT olie ververst, 3,5 liter eruit en 3,5 liter nieuwe olie erin. De oude olie was wel bruin van kleur en stonk niet.

We hebben de auto nog even opgekrikt en naar de stuurkogels gekeken, die waren nog ok. De draagarm rechts Meyle HD is bijna 80dkm oud en de linker was Brezan huismerk en 25dkm oud. Ik verwachtte dat de rechter overleden was maar dit bleek de linkerarm. Er zat behoorlijk wat speling op de rubbers. Straks komen er originele draagarmen onder en dan kan het er weer even tegenaan.

Sander en Bouke probeerden nog om subframe inserts (ofzo) van Marcel te slijten dus ik zal eens gaan zoeken wat dat eigenlijk is.
Marit en Casper hebben ondertussen Iris vermaakt en Casper heeft de kat laten schrikken (of andersom) dus het was weer een leuke middag.

Sander, Iris en Bouke bedankt voor de hulp en gezelligheid!
;)

maruska

had de magazijn man bij onze "huisdealer" weer een bad weekend ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Hopelijk zsm de goede draagarmen. Heb het net doorgegeven incl VIN dan moet het wel goedkomen.

Kat is het overigens al lang weer vergeten dat Casper op bezoek was.  ;D