StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 21-10-2013 21:44:21
Citaat van: StefanCJ op 21-10-2013 21:10:37
Citaat van: Martijn_B op 21-10-2013 21:09:09
Kun je als de auto warm is de dop er rustig maar redelijk direkt af draaien zonder dat de KVS er uit spuit?

Yep, je kan gewoon de dop eraf draaien. Enige wat je hoort is een  pssst en het niveau komt ietsje hoger te staan.

Aanvulling: ditzelfde kan ook gewoon met draaiende motor, gebeurt niets behalve pssst.

Ik hoop gewoon op een ralle slangklem ofzo  :eusa_shhh:

Heb laatst ook met warme motor de kvs dop er even af moeten halen en dan moet je wel even wachten anders loopt het er flink uit.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Nou hier niet hoor, warme of draaiende motor, dop eraf is geen probleem.

peteRRR

Meestal moet je even wachten Stefan en dan kan de dop er af,...weet niet anders dat het er altijd uit gutst als je niet even wacht.
Wat kan dat bij jou betekenen dan ? ( ietwat stomme vraag misschien ) ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

PimR

Citaat van: StefanCJ op 21-10-2013 21:49:48
Nou hier niet hoor, warme of draaiende motor, dop eraf is geen probleem.

dat is al een slecht teken, er word geen druk opgebouwd in het koelsysteem als ik het zo hoor (lees: lees ;D)

Gr pim

Martijn_B

@the demon: hopelijk heb je voor de 2e reparatie niet teveel betaald. Kop vlakken en op druk testen lijkt me std procedure bij vervangen koppakking..

Eerst even externe lekkage uitsluiten Stefan!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Demon

Citaat van: Martijn_B op 21-10-2013 22:23:24
@the demon: hopelijk heb je voor de 2e reparatie niet teveel betaald. Kop vlakken en op druk testen lijkt me std procedure bij vervangen koppakking..
Het betreft hier een bedrijfswagen die niet te lang stil kan/mag staan.
Nieuwe kop kostte € 3500,00 ex.
Koppakking kwam vaker voor bij de MB Atego 917 dus je kent de dealers, gewoon blind vervangen en we zien wel.

Groet,
The Demon.

Martijn_B

Oeioeioei.. dat zijn flinke bedragen. Ik dacht even dat het om een Volvo ging..

Anyways, on-topic: als er helemaal geen druk opgebouwd wordt dan is dat ook niet goed. Doordat er druk opgebouwd wordt in het systeem stel je het kookpunt uit, gebeurd dit niet dan is het boeltje al vlot aan de kook en dat merk je snel genoeg.
Vwmb dus eerst uitsluiten externe lekkage, dan verder kijken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Maar als je inwendige schade hebt in je blok en carterdruk in het koelsysteem, dan zou je toch juist overdruk moeten hebben.

Bij m'n 850 had ik geen druk op de slangen door dat scheurtje in het onderblok, maar dan in de buitenwand. Laatst weer (dat scheurtje is "dicht" door Bars-Leak), maar dat kwam dus door een defecte groene dop. Dit laatste heb je al geprobeerd hè?!

StefanCJ

Nieuwe dop heb ik inderdaad al geprobeerd Joost. Hij bouwt netjes druk op, slangen worden redelijk hard. Niet te zacht en niet te hard.

Komende dinsdag naar Dirk voor de kvs want dat baart me zorgen. Gelukkig kan ik mijn zorgen nu wat gaan spreiden. Vanmiddag vloog zekering nummer 1 van de lpi eruit. Dat is de zekering waar de lpi pomp en ook nog één injector op zitten. De pomp ratelt ook iets. Ik heb de zekering een paar keer vervangen en na een paar km vliegt die er weer uit. Ik ben bang dat de pomp overleden is maar weet het niet zeker.

Ik heb een paar Marktplaats aanbieders gebeld en de helft zegt zeker te weten dat het de pomp is. Uitlezen van het gassysteem kunnen ze niet en ook pompdruk meten doen ze niet, gewoon pomp vervangen. Dan is mijn goede vertrouwen al een beetje weg zeg maar. Er zit ook een bedrijf in Liempde wat dit wél kan uitlezen en pompdruk kan meten. Deze meneer geeft aan dat een zekering die er steeds uit vliegt bijna nooit door een defecte pomp veroorzaakt wordt. Morgenavond ga ik hiernaartoe.

Ik hoop dat het gefixt kan worden want we gaan vrijdag een weekendje weg. Als ik niet op gas kan rijden mag het hok voor straf thuis blijven en gaan wij met de Twingo weg bepakt met campingbedje voor Casper, buggy en kleding (das eigenlijk ook een soort straf dan  :eusa_shhh:).

Ik heb er wel flink de balen van. Eerst dat gezeik in de vakantie en nu blijft het maar raar doen.  :eusa_wall:

Ben

Kun je niet op benzine rijden dan?
Ik zou met m'n gezin liever in een Volvo zitten dan in een Twingo

Bouke

Mooi K..... Steef het lijkt wel een naar spookverhaal,De Volvo en de mysterieuse plaaggeest :-\ en dat herken ik :eusa_shifty:

StefanCJ

Inderdaad Bouke, jij loopt ook al een tijd te vogelen met het lambda lampje. Ik kan er gewoon slecht tegen, spullen moeten gewoon goed zijn.

StefanCJ

Ik heb in dit topic twee filmpjes gepost. Misschien dat de kenners er iets uit kunnen concluderen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66957.0.html

rogerV701998

Balen Stefan. Ook jij bent iemand die niet zuinig is met onderhoud en dan moet het gewoon goed zijn.

Hopelijk vind je snel de oorzaak en valt het mee.

Taranis

Citaat van: Ben op 23-10-2013 19:45:35
Kun je niet op benzine rijden dan?
Ik zou met m'n gezin liever in een Volvo zitten dan in een Twingo

Al was het maar vanwege de ruimte. Maar datzelfde vroeg ik me dus inderdaad ook af? Zekering van die gasprut eruit en dan maar op dure benzine rijden...