StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Als je toch tape gebruikt, schaf je dan een rolletje vulcaniserende tape aan.

StefanCJ

KIM

Wel opletten dat je niet twee soldeerverbindingen naast elkaar intaped met deze tape. Deze blijft namelijk door vulcaniseren en leidt dan uiteindelijk tot kortsluiting.

StefanCJ

Citaat van: KIM op 27-10-2013 13:53:29
Wel opletten dat je niet twee soldeerverbindingen naast elkaar intaped met deze tape. Deze blijft namelijk door vulcaniseren en leidt dan uiteindelijk tot kortsluiting.

Hoe kan ik dit dan het beste doen? Zoals te zien op de foto zitten de soldeerverbindingen op gelijke hoogte.

:)

KIM

Dan kun je het beste eerst andere tape gebruiken en afwerken met de zelfvulcaniserende tape.

StefanCJ

Dus: de twee kabeltjes eerst afzonderlijk met gewone tape omwikkelen en daarna de twee kabeltjes samen omwikkelen met vulkaniserende tape? Voor die gewone tape, volstaat gewoon isolatietape of kan ik daar het beste iets speciaals voor gebruiken?

KIM

Ik zou kiezen voor linnen tape; dat is lekker dun en daardoor goed toepasbaar (is normaal alleen niet geschikt voor exterieur gebruik).

UserID6342

Gewoon krimpkous gebruiken en solderen.  Kabelgoot over de bak kun je loshalen van elkaar en dan heb je ruimte zat, zeker als het luchtfilter er uit is.

KIM

Krimpkous gaat natuurlijk alleen lukken als je de twee delen loshaalt en weer opnieuw soldeert.
Als krimpkous zou ik dan degene die met gel gevuld zijn willen adviseren.
Ook kun je gebruik maken van soldeerhulsjes: da's soldeer en krimpkous met gel ineen.

StefanCJ

Citaat van: Dirk342 op 27-10-2013 16:42:52
Gewoon krimpkous gebruiken en solderen.  Kabelgoot over de bak kun je loshalen van elkaar en dan heb je ruimte zat, zeker als het luchtfilter er uit is.

Waar ik bang voor ben, de kabel staat al vrij strak en als ik 'm doorsnijd en opnieuw soldeer kan ik er onderhand gitaar op spelen  ;D.

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 27-10-2013 17:28:17
Citaat van: Dirk342 op 27-10-2013 16:42:52

Waar ik bang voor ben, de kabel staat al vrij strak en als ik 'm doorsnijd en opnieuw soldeer kan ik er onderhand gitaar op spelen  ;D.
Dan zet je er overal een stukje tussen,werkt gelijk wat makkelijker ;)

StefanCJ

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

He bah... :(
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.