StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

glenfiddich1983

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-10-2013 14:21:46
Tsja, je auto kan er wel beter van worden, maar leuk is natuurlijk anders.

Alle 2.5T-bezitters zullen nu wel met grote achterdocht hun kvs-peil in de gaten houden... Zojuist ben ik ook nog even gaan kijken, nog steeds hetzelfde peil als een half jaar terug.  Maar voor hoelang nog?

Dat deed ik de laatste tijd sowieso al, nadat het ineens een dikke centimeter lager stond. En de achterdocht werd nog verder aangewakkerd omdat het tegelijk kwam met een kapotte LPi pomp. Maar het gekke is dat hij de laatste paar keer dat ik keek gewoon weer op het oorspronkelijke peil stond (dus zonder dat ik iets heb bijgevuld). Heb nog eens met een goed warme en draaiende motor de KVS opengedraaid, en het borrelde er ook niet. Wel moest ik het reservoir weer snel dicht doen want na het openen kwam het KVS aardig snel omhoog zetten.

Maar dit is mooi klote voor StefanCJ, en wéér met een 2.5T.

Zo jammer.. want het rijdt zó fijn, zo´n 2.5T  :'(
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Robster480

Mooi balen Stefan! :(

Succes met het maken van een keuze wat nu te doen. Komen jullie vast wel uit samen!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

MarcoV

Balen Stefan, heb je zo'n mooie auto maar het hart is kapot, lastige keus.
Je weet hoe de rest van de auto is, moet je van een nieuwe maar weer afwachten maar blijft lastig om veel geld te pompen in een oude auto hoe mooi ook!

Succes met je keuze,

MarcoV

M a r c

Ik zou toch eerst even kijken als ik jou was....  komt de laatste tijd nogal eens voor dat gewoon de koppakkingen aan het vergaan zijn.  Wellicht valt het mee. Hoop ik voor je.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Heel heel heel erg vervelend.
Je weet, ik heb met mijn V70R ook voor dezelfde keuze gestaan.
Aangezien ik de auto nog totaal niet moe was/ben heb ik de keuze gemaakt om hem te maken. Oké, wellicht in de ogen van velen iets te 'grondig' met een compleet nieuwe motor, maar ik hoop dan ook dat ik er nog lang van kan genieten.
Echter, als het gewoon een R op benzine was geweest, dan had ik misschien deze wel gedemonteerd en een ander opgeduikeld.
Het op benzine rijden is echter no-go voor mij, en voor jou net zo. Een helder argument voor jullie is natuurlijk de ruimte, maar voor de rest vind ik het een schitterend mooie wagen!

StefanCJ

Citaat van: )()()sT op 29-10-2013 16:20:12
Heel heel heel erg vervelend.
Je weet, ik heb met mijn V70R ook voor dezelfde keuze gestaan.
Aangezien ik de auto nog totaal niet moe was/ben heb ik de keuze gemaakt om hem te maken. Oké, wellicht in de ogen van velen iets te 'grondig' met een compleet nieuwe motor, maar ik hoop dan ook dat ik er nog lang van kan genieten.
Echter, als het gewoon een R op benzine was geweest, dan had ik misschien deze wel gedemonteerd en een ander opgeduikeld.
Het op benzine rijden is echter no-go voor mij, en voor jou net zo. Een helder argument voor jullie is natuurlijk de ruimte, maar voor de rest vind ik het een schitterend mooie wagen!

Exact wat je zegt Joost. Benzine rijden is een no-go voor mij, dan word de auto me simpelweg te duur. Ik ben ontzettend blij met de auto, ondanks de probleempjes afgelopen zomer. Ik weet  zeker dat dit ook voor Marit geldt. Ik betaal de auto en het onderhoud maar ze heeft er wel inspraak over, simpel.
Als het een V was dan was de keuze erg snel gemaakt. Dit heeft dan puur te maken met de wens om een broertje/zusje van Casper ter wereld te brengen. Extra ruimte in de auto is dan wel ontzettend prettig. Ondanks dat dit een meerjarenplan is, is het wel iets om rekening mee te houden. Na een eventuele blokwissel moet de auto nog wel een aantal jaar meegaan, anders is het zonde.

Bedankt voor de reacties allemaal  :eusa_clap:

Marty__Mouse

Wat een klote bericht zeg!
Ik heb voor een paar maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan.. (Ook bij Dirk, heeft ie het wellicht nog over gehad).
Uiteindelijk ben ik dus wel voor een nieuw blok gegaan, ook met het idee dat ik precies weet hoe het met het onderhoud van mijn auto gesteld staat. En omdat het al een V70 is met dus alle ruimte voor een gezinsuitbreiding.

Maar het heeft me wel een slomp geld gekost.. Iets wat je neigt te vergeten als weer je heerlijk rondtoert, maar wat het wèl gekost heeft..

Voor het geld wat het me allemaal bij elkaar gekost heeft had ik ook een mooie V70R kunnen kopen.. Moeilijke beslissing dus..

Sterkte in elk geval!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

)()()sT

Citaat van: Marty__Mouse op 29-10-2013 16:42:27
Voor het geld wat het me allemaal bij elkaar gekost heeft had ik ook een mooie V70R kunnen kopen.. Moeilijke beslissing dus..

Jij weet nu gewoon wat je hebt (op LPi) en ach, een V70R is ook niet meer als een V70 T5 met een alcantara interieur en een R-bumpert, niet meer en niet minder. Economisch net zo weinig waard ;) :)

StefanCJ

Daarom, en die R-bumpert zit er al onder en de letter R staat ook in de velgen.

Ludo

Dit is ontzettend balen Stefan, kan me jou gevoel op dit moment helemaal voorstellen.  :-\
Dit zijn inderdaad moeilijke beslissingen, maar eigenlijk is het ook weer simpel als je weet wat je wil, kwestie van de knoop door te hakken.   ;D

Zoals Marco schrijft, je weet wat je hebt, maar hou ook in je achterhoofd dat je geld blijft spenderen aan deze auto's.
Een klokje draait rond, maar ook de onderdelen van onze (oude) auto's.
Alles komt een keer aan de beurt, maar als het klokje rond is geweest begin je ook weer opnieuw...

rogerV701998

Balen Stefan. Je hebt een prachtige wagen en dit wil je niet meemaken.

Voor wat het waard is: ik heb 3 kinderen en kan een V70 zeer aanbevelen.

The Demon

Chips! Da's balen Stefan.

Je kan natuurlijk de kop eraf trekken en hopen dat het de pakking is, maar je weet dat de 2.5T de zwakste van de familie is en dus loop je kans weet je dat het beroemde scheurtje er na enige tijd alsnog in komt, en je weer voor een flinke kostenpost staat.

Sterkte met het maken van een keuze.

Groet,
The Demon.

StefanCJ

Citaat van: Ludo op 29-10-2013 17:53:16
Zoals Marco schrijft, je weet wat je hebt, maar hou ook in je achterhoofd dat je geld blijft spenderen aan deze auto's.
Een klokje draait rond, maar ook de onderdelen van onze (oude) auto's.
Alles komt een keer aan de beurt, maar als het klokje rond is geweest begin je ook weer opnieuw...

Wat je zegt klopt volledig Ludo, je blijft geld uitgeven aan deze auto's. Daar ben ik me al lange tijd goed van bewust. Mijn vorige 850 heeft ook serieus geld gekost en toch heb ik toen deze S70 gekocht. Economisch niet verantwoord, maar wel wat ik graag wil en dat mag best wat kosten, mits het niet te gek gaat worden.

Vanavond even met de penningmeesteres overleggen.

StefanCJ

Citaat van: glenfiddich1983 op 29-10-2013 14:50:13
Zo jammer.. want het rijdt zó fijn, zo´n 2.5T  :'(

Zucht ... Absoluut waar. Niets pas vol vermogen bij 4000 toeren maar net over de 2100 al het vermogen tot je beschikking. De 2.5T is gewoon een heerlijke motor, zeker in combinatie met een automaat.

:)

Bouke

Ja Steef moeilijk man zulke dingen, wikken en wegen,emotie,realiteit,verstandig,vooruitgang ::) Ik wil je veel succes wensen met deze beslissing,ik zou het niet kunnen zeggen wat verstandig is ,maar ik zou naar de toekomst kijken want daar krijg je uiteindelijk mee te maken.
Maar het blijft natuurlijk gewoon K&^^**e