StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 15-11-2013 20:29:40
Ik zal dan ook eens informeren om de V70 te chippen  :eusa_whistle:. Met de S heb ik het in verband met het wat dunnere 2.5T blok nooit gedaan maar bij de V70 heb ik dat probleem niet. Ik weet nog niet of ik het doe, even over nadenken dus.

:)

Gewoon doen, het wordt er echt een veel fijnere auto van. Let wel even op je vacuümsysteem (motorsteunen + slangen), dat is bij een D5 niet het meest probleemloze onderdeel en krijgt het bij tunen aardig voor z'n kiezen.

StefanCJ

Bedankt voor de tips. Over dat roetfilter verschillen de meningen nogal. Volvotune geeft aan dat het retrofit filter welke onder de V zit een open filter is en dus niet 'vol' raakt. Legen of er tussen uit halen is niet nodig, aldus Volvotune. EGR dicht zetten raadde hij wel aan.

StefanCJ

Spul los aan het maken:

Dag motorblok!

triton

62 Prima Karretje Focking Rap
Professioneel raddraaier

big ben

Jullie laten er geen gras over groeien  :o , en komt er ook een blog van je N  :D :eusa_dance:

Sbv

Voor de 210 pk bij Rica gaan. Inlaat traject schoonmaken. Ik zal je tips geven, mag je zelf het vuile werk doen  ;D

StefanCJ

Inlaat traject mag ik van de Volvotunemeneer morgen zelf schoonmaken. Buis ligt toch los voor het EGR gebeuren.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 15-11-2013 22:01:11
Inlaat traject mag ik van de Volvotunemeneer morgen zelf schoonmaken. Buis ligt toch los voor het EGR gebeuren.
EGR zet je toch software matig dicht ? Het is geen oude tractor diesel

StefanCJ

Citaat van: big ben op 15-11-2013 20:50:39
Jullie laten er geen gras over groeien  :o , en komt er ook een blog van je N  :D :eusa_dance:

Ik hou deze blog wel gewoon, de S is straks weg dus kan ik verder met de V.

Citaat van: Sbv op 15-11-2013 21:19:50
Voor de 210 pk bij Rica gaan. Inlaat traject schoonmaken. Ik zal je tips geven, mag je zelf het vuile werk doen  ;D

Tjoening bij Rica kost €700,-. Erg veel geld in vergelijking met Volvotune of Tunex bijvoorbeeld.

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 15-11-2013 22:04:27
Citaat van: StefanCJ op 15-11-2013 22:01:11
EGR zet je toch software matig dicht ? Het is geen oude tractor diesel

Met plaatje én softwarematig.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 15-11-2013 22:05:10
Tjoening bij Rica kost €700,-. Erg veel geld in vergelijking met Volvotune of Tunex bijvoorbeeld.

Maar is het vergelijkbaar?  :P

Wat doet de automaat met Volvotune of Tunex?

Sbv

Het is wel bewezen goed met D5jes

elianmars

maruska

ik denk dat Sander zichzelf bedoelt ;D

die weet absoluut dat D5-jes zich bewijzen... hahaha
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Tunen wil ik ook eigelijk ook nog met de onze D5. Ben alleen bang dat de automaat het niet kan hebben. ERG uitzetten softwarematig, weet je zo wat dat kost? Hier wil er regelmatig een pluimpje ontsnappen (zie ook alleen in het donker in de koplampen van de mensen achter je)
Grolsch, het klinkt al lekkerder