StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

staat beter zo Stefan ? Tevreden of binnenkort de voorkant doen ? andere veren achter graag even zonder mij doen mocht je dat willen

StefanCJ

Ik ben tevreden zo. De verhouding voor en achter is goed.

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-12-2013 15:04:17
andere veren achter graag even zonder mij doen mocht je dat willen

;D

UserID6342

staat beter zo Stefan ? Tevreden of binnenkort de voorkant doen ? andere veren achter graag even zonder mij doen mocht je dat willen
Watje ! ;D ;D

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 15-12-2013 18:43:33
Watje ! ;D ;D
ooit wel eens veren achter vervangen van een V70n/S60 ? Ik vond het een rot klus

knoopie

Wordt een mooie roeterd Steef vanavond maar eens de boel nader bekijken

Taranis

Citaat van: Sbv op 15-12-2013 18:45:50
Citaat van: Dirk342 op 15-12-2013 18:43:33
Watje ! ;D ;D
ooit wel eens veren achter vervangen van een V70n/S60 ? Ik vond het een rot klus

Heeft een AWD toch nog voordelen ;D

Maar uh, staat een stuk beter zo! :eusa_clap:

elianmars

Zo, de nieuwe remmen zitten er onder.
Ik kon de goede boor niet vinden, dus bij de dhz-zaak op de hoek twee boren gehaald. Nou, dat waren idd dhz-boren. Ook die kwamen er bijna niet doorheen.

Gelukkig wist Sander me te vertellen waar de goede boor lag (........), dus die gepakt en, jawel, die sneed er doorheen als een warm mes door de boter. Dan zie je toch wel wat goed gereedschap doet.

Verder vooral lol gehad met z'n allen. Stefan, Sander, Richard en Bouke, bedankt voor de gezelligheid!

Heb je ze allemaal al gevonden, Steef? ;D

Bouke

Ben je heel thuis gekomen Stefan :eusa_pray: ;D vast wel . Hoe deden ze het  ???

StefanCJ

Remt erg lekker. Heb je ze allemaal terug gevonden Marcel?

Bedankt, was erg gezellig!

StefanCJ

Gisteren bij garage Elianmars de 316 remmen gemonteerd. Marcel had een boor gekocht maar die was ook binnen één gat bot. Het lag zondag gelukkig dus niet aan mijn boorkunsten maar aan de kwaliteit van de boor  ;D.
Vervolgens wist Sander de eerder gebruikte diamantboor ofzo te vinden en die ging door het materiaal heen alsof het ontbijtkoek was, wow!

Na het uitboren hebben Bouke, Ries en ik de remmen gemonteerd, Sander is aan het uitlezen gegaan en Marcel heeft het brandstoffilter vervangen. Daarna even ontluchten en de klusavond zat erop.

Onderweg naar huis een paar keer flink geremd en het remt nu al minstens even goed als de originele 286 (ongeveer) remmen. Zeker met de police spec ( :police:) blokken moet het volgens Sander remmen als een trein als het spul ingeremd is. De ruimte achter de Thor velgen is niet heel groot dus het staat lekker stoer. Achter de Pegasus zal het ook wel erg knap staan.
.
Helaas hebben we niets aan Bouke zijn wagen kunnen doen omdat 'ie niet wilde starten, dat is wel mooi kak.

Marcel, Sander, Bouke, Ries, bedankt voor jullie hulp en de gezelligheid!
(p.s. Marcel, heb je alle apekoppen terug gevonden  :evil:)

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 17-12-2013 07:57:11
Zeker met de police spec ( :police:) blokken moet het volgens Sander remmen als een trein als het spul ingeremd is.

Wat ik vooral indrukwekkend vind is dat het na 2x afremmen vanaf 240 km/h tot 120 km/h gewoon nog steeds remt. De blokken maken dan wel herrie en het trilt wat in het stuur maar het remt prima.

Sbv

Nog even inremmen en dan kan Stefan geniet van fatsoenlijke remmen onder een V70n

StefanCJ

Inmiddels redelijk ingeremd en wow, wat een remvermogen ineens! Met de originele remmen durfde ik voluit te remmen want er gebeurde toch niet veel, met deze remmen voluit remmen gaat écht serieus hard.  :eusa_dance:

Ik las de S70 altijd uit met cheap ass kabeltje en VOL-FCR en dat ging gewoon goed. Dat kan met de V70 niet. Ik zal eens bij de dealer informeren voor een Dice en Vida. Volgens mij gaat Vida niet werken op Win 7 home dus moet ik even een oude laptop met XP zoeken óf een nieuwe kopen met Windows 7 pro of windows 8 (als Vida daar wel op werkt).

:)

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 18-12-2013 21:49:50
Inmiddels redelijk ingeremd en wow, wat een remvermogen ineens! Met de originele remmen durfde ik voluit te remmen want er gebeurde toch niet veel, met deze remmen voluit remmen gaat écht serieus hard.  :eusa_dance:

Ik las de S70 altijd uit met cheap ass kabeltje en VOL-FCR en dat ging gewoon goed. Dat kan met de V70 niet. Ik zal eens bij de dealer informeren voor een Dice en Vida. Volgens mij gaat Vida niet werken op Win 7 home dus moet ik even een oude laptop met XP zoeken óf een nieuwe kopen met Windows 7 pro of windows 8 (als Vida daar wel op werkt).

:)
Win 7 pro heb je nodig of win xp pro en aangezien support op xp stopt zou ik voor win 7 pro gaan