StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ampro is qua sleutels gewoon goed, heb hier 2 setjes van hun liggen (ring-steek en steek/ring ratel) en voldoen meer als voldoende. Doppensets geen ervaring mee.
Facom zijn de ratels wel goed van, maar persoonlijk vind ik de doppen slecht.  Ik laat ze hier nog wel eens scheuren en dat gebeurt met Snap-On absoluut niet.

Taranis

Ik zet Facom doppen gewoon op de luchtsleutel en dat blijft heel, Gedore en Stahlwille niet.

De 3/8" Kraftwerk set van Sbv af en toe al aardig mishandeld maar dat blijft heel. Voor dat geld kan er weinig aan miskocht zijn...

innocenti

Kraftwerk is een mooi setje.

StefanCJ

Vandaag de sticker geplakt (bedankt Pim!)

Voor kerst een Yatour MP3 afspeelding gekregen. Ik had bij aanschaf een paar cd's gebrand maar met 20 nummer per schijfje is het wat behelpen. De Yatour inbouwen is zo gedaan, pennenvakje los, ecc los, radio los, ding aansluiten en wegwerken in het dashboardkastje. Erg praktisch zo, goed te bedienen en supergeluid  :eusa_dance:.

StefanCJ

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Vanmiddag met rijden een brommend geluid, lijkt van linksvoor te komen. Het geluid is aanwezig vanaf 40 tot 70 km per uur en klinkt als wop-wop-wop. Het geluid is er alleen als ik tussen de 40 en en 70 (constante snelheid) rij, bij optrekken hoor je het niet. Als ik de bak in N zet blijft het geluid. Als ik bijv. 50 rij en wop-wop-wop hoor en iets gas bij geef is het weer weg. In bochten naar links of rechts hoor ik vrijwel geen verschil in geluid.

Ik heb de auto op bokjes gezet en wiel rond gedraaid, zowel links als rechts maar kan geen afwijkingen ten opzichte van elkaar horen.

Ik vermoed wiellager linksvoor, iemand met andere suggesties/tips?

:)

maruska

as nog dicht en heel ?
T-5R

StefanCJ

Ashoes bedoel je? Geen vet in de velg ofzo.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 29-12-2013 16:27:37
Vanmiddag met rijden een brommend geluid, lijkt van linksvoor te komen. Het geluid is aanwezig vanaf 40 tot 70 km per uur en klinkt als wop-wop-wop. Het geluid is er alleen als ik tussen de 40 en en 70 (constante snelheid) rij, bij optrekken hoor je het niet. Als ik de bak in N zet blijft het geluid. Als ik bijv. 50 rij en wop-wop-wop hoor en iets gas bij geef is het weer weg. In bochten naar links of rechts hoor ik vrijwel geen verschil in geluid.

Ik heb de auto op bokjes gezet en wiel rond gedraaid, zowel links als rechts maar kan geen afwijkingen ten opzichte van elkaar horen.

Ik vermoed wiellager linksvoor, iemand met andere suggesties/tips?

:)
gelijk bij naar links sturen harder dan bij rechts sturen of andersom ?

StefanCJ

Veer is vrijwel volledig stil als ik aan het wiel draai. Links en rechts vergeleken voor de zekerheid. Heb beide wielen gedraaid met auto op bokjes, links lijkt soms een wat metalig geluid te maken bij draaien, enkel hoorbaar binnenzijde wiel. Rechterkant heeft dit metalig geluid niet, lijkt een soort knikkergeluid tegen metaal, echter wel heel minimaal.

StefanCJ

Sander, bij sturen veranderd geluid nauwelijks. Heb ook niet goed kunnen sturen beide kanten uit gezien drukte op de weg.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 29-12-2013 17:12:51
Sander, bij sturen veranderd geluid nauwelijks. Heb ook niet goed kunnen sturen beide kanten uit gezien drukte op de weg.
klaverblad in de buurt ergens ?

maruska

Citaat van: Sbv op 29-12-2013 17:29:30
Citaat van: StefanCJ op 29-12-2013 17:12:51
klaverblad in de buurt ergens ?
die zijn vrij bijzonder in Utrecht.. al woont Stefan wel naast wat groene veldjes.. Maar om nou te gaan zoeken naar klaverblaadjes...

;D
T-5R

StefanCJ

Bij sturen naar links blijft geluid, bij sturen rechts geluid minder of weg.