StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Velgen met banden plat op de vloer en de oude losse banden er bovenop, gaat prima passen ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

StefanCJ

Vier velgen passen niet plat in de kofferbak volgens mij. Korte gedeelte van de rugleuning kan dan wel weer plat. En anders kinderstoel thuis eruit halen, drie losse banden bovenop elkaar stapelen en Casper er midden in  ;D

henry classic v70

Is de ruimte van zo'n N veel minder dan een classic...?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Sjonge, je bent zeker de S70 nog gewend? Er kunnen wel vier sets velgen met banden achterin die wagen  ;D

En zo niet, bank plat en Casper laten lopen  :eusa_whistle:

Sbv

Ik kan met een V70n en sportstoelen simpel 1200 km op een dag rijden zonder problemen en nog wel meer ook. Met de S70 afgelopen zomer ging het ook wel, maar toch vermoeiender. De 850 toch nog iets vermoeiender.

Ik mis dat heerlijke comfortabele cruisen soms nog wel

Taranis

Citaat van: henry classic v70 op 08-01-2014 21:09:05
Is de ruimte van zo'n N veel minder dan een classic...?

Ja. De beenruimte op de achterbank is zeker met de dikkere sportstoelen voorin om te huilen en de kofferbak loopt bovenin taps toe waardoor je daar best wel wat ruimte verliest. De classic is veel vierkanter en daardoor bruikbaarder.

Citaat van: Sbv op 08-01-2014 22:30:39
Ik kan met een V70n en sportstoelen simpel 1200 km op een dag rijden zonder problemen en nog wel meer ook.

Dat is heel erg persoonlijk. Ik heb nu een week nadat ik 4250 km in een weekje weggetrapt heb met de N nog last van mijn knie omdat die sportstoelen je teveel in 1 houding dwingen. Voor mij zaten de comfortstoelen in de XC veel beterder.

Citaat van: Sbv op 08-01-2014 22:30:39
Ik mis dat heerlijke comfortabele cruisen soms nog wel

Je mag 'm wel lenen hoor  :-*

StefanCJ

Gisterochtend de wintercheck gehad. Ik was er om 0800 en rond 0840 was de check klaar. Complimenten gekregen over de staat van de auto, ze hadden niets gevonden. Inmiddels al 6dkm gereden met de V70 en het bevalt erg goed allemaal, ook Marit is er  erg over te spreken.

Toen naar Culemborg gereden om de nieuwe zomerbanden op te halen. Omdat 225/40/18 een stuk gangbaarder is dan 225/35/18 van de S70 heb je veel keuze in banden en ook normale prijzen. Daarom gekozen voor Michelin Pilot Sport 3.
Even passen en meten in de auto want de 'oude' banden moesten ook mee, MartyMouse komt ze morgen ophalen. Casper is helemaal wild van velgen, banden en wielen dus die heeft de hele terugweg zo gezeten:

;D ;D ;D

Taranis

Bouke

Scheelt dat veel in prijs qua maat dan?

Bouke

Leuk foto idd, die blije bakkes prachtig :D

StefanCJ

Ik vergelijk autobanden meestal op www.autobanden-365.nl, die vergelijkt bij meerdere sites. Vervolgens stuur ik een mailtje naar de bandenboer en krijg altijd een erg nette prijs.

In de 35-serie slechts een handjevol autobanden beschikbaar, Uniroyal is goedkoopste met 140 en Continental, Bridgestone enGoodyear tussen de 164-184 per band. Veel meer dan deze vier merken staan er niet bij. In de 40-serie 168 baden, alle bandenmerken zijn er wel te vinden. De Uniroyals kosten er 108, Continental, Michelin, Goodyear en Pirelli tussen de 115-130 per band.

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 10-01-2014 08:47:00
Ik vergelijk autobanden meestal op www.autobanden-365.nl, die vergelijkt bij meerdere sites. Vervolgens stuur ik een mailtje naar de bandenboer en krijg altijd een erg nette prijs.

In de 35-serie slechts een handjevol autobanden beschikbaar, Uniroyal is goedkoopste met 140 en Continental, Bridgestone enGoodyear tussen de 164-184 per band. Veel meer dan deze vier merken staan er niet bij. In de 40-serie 168 baden, alle bandenmerken zijn er wel te vinden. De Uniroyals kosten er 108, Continental, Michelin, Goodyear en Pirelli tussen de 115-130 per band.
Die prijzen heb ik niet eens voor 17" :o dat is niet heel duur voor 18"

StefanCJ

Inderdaad. Het is gewoon een veel voorkomende maat. Als je goedkope banden wil moet je een Twingo gaan rijden, vijf tientjes voor Continental banden  :o

Sbv

225-40-18 is een redelijk veel verkochte maat en daardoor niet erg duur. de 35 variant is een lastige

V70geRwin

Citaat van: StefanCJ op 10-01-2014 08:47:00

http://www.ej-banden.nl/

is voor Michelins nog goedkoper  ;)