StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 23-01-2014 21:41:04
Ik vind het knap. Bij mijn huidige heeft Sbv ze ergens rond de 2 ton vervangen dacht ik.
klopt, maar ik vervang ze redelijk snel. 210 ergens dacht ik

StefanCJ

Afgelopen zaterdag bij Maartendeb aan de klus geweest.

Dag V70.

Een maandje geleden heb ik het linker wiellager vervangen. Omdat ik het onderhoud goed wil doen nu maar de rechter vervangen. Ik dacht preventief, echter kraakte het wiellager al een beetje. Als ik het nu niet had vervangen dan had het over een paar maanden sowieso wel gemoeten.

Voor de rest nog even achterste remschijven en blokken van Maartendeb gewisseld. Volgende plannen met de D5 zijn de draagarmrubbers en fuseekogels laten vervangen, hopelijk preventief  ;D.

elianmars

Bij de laatste foto hoor ik bijna "*KNAK*.... KÖT!!"  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-01-2014 19:09:35
Bij de laatste foto hoor ik bijna "*KNAK*.... KÖT!!"  ;D
de auto reed gisterenavond prima. Ik heb geen klachten over slappe bouten gehoord

StefanCJ

Durfde ze ook niet vaster dan handvast aan te draaien  :evil:

Marc O.

Ik vermoed dat jouw 'handvast' iets vaster is dan de fabriek met 'handvast' bedoelt ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 26-01-2014 20:47:58
Ik vermoed dat jouw 'handvast' iets vaster is dan de fabriek met 'handvast' bedoelt ;D
Het zou een zoon van Andre kunnen zijn

Bouke

Citaat van: Sbv op 26-01-2014 21:42:53
Citaat van: Marc O. op 26-01-2014 20:47:58
Het zou een zoon van Andre kunnen zijn
Whahahaha krak ;D

StefanCJ

De V70 stond op Thor's met winterbanden. De temperaturen van afgelopen week waren nou niet bepaald winters dus heb ik de zomerbanden er maar onder gelegd. Gelijk maar even de auto gewassen en in de wax gezet. Het rijdt allemaal wat prettiger en directer op 18 inch. Banden zijn Michelin Pilot Sport 3. Ook maken deze velgen de auto wat meer 'af'.

Vandaag naar de uitdeuken zonder spuiten meeting geweest. Bouke organiseerde deze meeting samen met Volvo Hooftman Schoonhoven. Erg goed georganiseerd weer, super! De V70 had één deukje in het bestuurdersportier en na vier minuten pielen was het deukje eruit, topwerk!

Sfeerimpressie:

Tovenaar aan het werk:

Iris en Flip ook van de partij:

En de kleine man ook:

Zo nieuwsgierig als een aap, hij was niet bij de deukentovenaars weg te slaan:

Tegen 1100 zijn we richting huis gegaan, Casper was erg moe van al het rond lopen. Na twee minuten rijden:

Een erg geslaagde dag, jammer dat we op tijd weer weg moesten. Bouke, Volvo Hooftman en Deukentovenaars, bedankt voor de organisatie en service  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.

Verder doet de V70 het goed, afgelopen week slechts 520km gereden, dat is eigenlijk wel een dieptepunt. Ik wordt panisch van elke trilling en dat ik soms iets moet tegen sturen op de snelweg dus ik ga binnenkort maar een afspraak maken voor de draagarmrubbers en gelijk fuseekogels, preventief en voor mijn gemoedsrust.

:D

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 08-02-2014 15:02:56
Ik wordt panisch van elke trilling en dat ik soms iets moet tegen sturen op de snelweg dus ik ga binnenkort maar een afspraak maken voor de draagarmrubbers en gelijk fuseekogels, preventief en voor mijn gemoedsrust.

Ik heb een goedkopere oplossing voor je: doe een rondje in mijn auto. Die trekt naar rechts en er zit een trilling in. Het went ;D

Mooie velgen heb je trouwens 8) na-aper

StefanCJ

Gisterochtend naar de glasgarage in Nijmegen geweest om de voorruit te laten polijsten. Op de voorruit zaten erg veel lichte krassen van de ruitenwissers, met name bij regen, laagstaande zon en in het donker keek dit erg vervelend en vermoeiend.

De 'ervaringen' over het polijsten zijn nogal uiteenlopend. Ervaringen tussen aanhalingstekens omdat het veelal om horen zeggen gaat. Ook ik was tot gisteren sceptisch. Er zijn niet veel bedrijven die zo'n polijstmachine hebben dus ik moest er een klein stukje voor rijden.

De auto onder de machine gezet.

Er wordt een 'kuip' op de voorruit gezet om polijstspul weer op te vangen en spetters te beperken. Het gedeelte buiten de kuip wordt dus niet gepolijst, alles er binnenin wel.

Machine aan het werk. De polijstpasta bestaat uit gedestilleerd water, olie en krijt. Polijstpasta wordt op de ruit gespoten en onderin de kuip weer opgezogen. Polijsten gaat op een laag toerental om warmteontwikkeling te beperken. Er wordt een minimale hoeveelheid af geslepen en omdat overal evenveel afgehaald wordt is de kans op vervorming nihil.

Het resultaat is boven verwachting goed. Krassen zijn er vrijwel volledig uit, putjes van steenslag niet, die zijn te diep. Gisteravond regen en donker, prima zicht, absoluut een zinvolle actie dat polijsten.

Kosten van de behandeling, €65,-, duur circa anderhalf uur. Ik vroeg terloops nog naar de kosten van het vervangen van de voorruit voor een V70n, kostte hier circa €200,- inclusief montage, dat valt me dus reuze mee!

Overigens was het papadag dus de kleine man was ook mee. Naarmate 'ie groter wordt, wordt 'ie ook steeds leuker. Er is al vrij veel interactie mogelijk en het is leuk om te zien dat 'ie al goed contact maakt met mensen. Enige jammere is dat 'ie niet stil kan zitten  ;D.

:)

NinaPaul

Mijn ervaring is ook dat het resultaat uitstekend was (bij de bmw 123d) ik heb het in Breda laten doen.
Enige wat ik jammer vond is dat ze niet helemaal tot aan de randjes gaan, dus je houdt een redelijke strook "beschadigde" ruit over.
(cm of 4 in mijn geval)

Veel plezier ermee in ieder geval
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Arjanestate

Dat die randen niet worden meegenomen, valt dat erg op? De voorruit van mijn S70 zit ook redelijk onder de krasjes en dergelijke. Vind 65 euro tov de prijs van een compleet nieuwe voorruit wel de moeite waard om eens naar bijvoorbeeld naar nijmengen op en neer te hobbelen.

Edit: er zit er ook eentje in Apeldoorn, das zeker de moeite waard om er even heen te gaan.
854 T-5 ROOD 1994

StefanCJ

Tja, als je er met je neus bovenop gaat staan en je goed kijkt, dan zie je het wel. Onder het rijden heb ik er nog geen last van gehad.

rogerV701998

Mooie oplossing dit Stefan.

En leuk dat de kleine man nu de wereld gaat verkennen. Geniet ervan, het is voorbij voordat je het weet.