StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

blastaway

Mooi klussie zo!
Is de intercooler anders van vorm, of is de oude wat uitgezakt? ;-)
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

elianmars

Citaat van: blastaway op 21-03-2014 08:49:27
Mooi klussie zo!
Is de intercooler anders van vorm, of is de oude wat uitgezakt? ;-)

De oude is als het ware uit elkaar gedrukt en daardoor gaan uitzakken. Hij was ook al wat aan het zweten.

StefanCJ

Even een verrassende update, ditmaal niet over de auto.

Marit en ik zijn sinds een paar jaar samen. Ik heb in 2008 mijn eigen appartement gekocht in Utrecht en Marit heeft net voordat we iets kregen haar eigen appartement gekocht in Utrecht. Beide appartementen erg netjes (>70m2, loopafstand van het centrum, twee slaapkamers, aparte keuken) maar twee appartementen was wat veel van het goede dus beide appartementen te koop gezet. Ik ben bij Marit gaan wonen en mijn zusje heeft toen mijn appartement 'gehuurd'. Appartement van Marit was als eerste verkocht, wij zijn in mijn appartement gaan wonen en mijn zusje heeft elders een appartement gehuurd.

Inmiddels is Casper ook geboren en we wonen nu alweer bijna een jaar in mijn appartement. Dat bevalt nog steeds goed, enkel is de ruimte beperkt, is het steeds drukker geworden met parkeren hier voor de deur (verderop betaald parkeren) en met Casper en spullen steeds tillen naar de derde verdieping zijn toch wel nadelen aan het hier wonen. Er staan hier in de wijk circa 70(!) appartementen te koop dus dat helpt niet echt mee. Daarom hebben we twee maanden geleden besloten de vraagprijs op 'scherp' te zetten omdat we toch weleens wilden verhuizen. Sindsdien is het huizenplan in een stroomverstelling geraakt.

Ons appartement is onder voorbehoud verkocht, opleverdatum 1 augustus. Afgelopen twee weken zijn we druk geweest met het bezichtigen van woningen. Eisen waren: woonhuis, rondom Utrecht, buitenruimte in de vorm van tuin/ruim balkon, garage, prijsklasse tot 250k, goede isolatie, woning moet zo goed als 'af' zijn (i.v.m. onder water staan appartementen, dus weinig budget voor verbouwing, meefinancieren is nl. ook niet mogelijk).
Bij sommige huizen stonden we na twee minuten buiten en bij sommige pas na 15, er zat er echter één bij waar we ruim 45 minuten hebben gekeken, wat een ge*l huis, niet te geloven. Grooooote woonkamer (10 bij 5,5), grooooote slaapkamer (5,5 bij 5,5 en 3,5 hoog), mooie keuken, mooie badkamer, leuke tweede slaapkamer, patio van 24m2, balkon van 12m2 en jaja, een garage van 7,5 bij 3,4 (zit een opslaghok achter, dus gipsmuurtje eruit en dan is 'ie 10 in lengte).

Over dit huis zijn we nu in onderhandeling, we hebben nu een tegenbod liggen van de verkoper waarvan ik het vermoeden heb dat we er wel uit gaan komen. Foto's plaatsen of de plaats noemen doe ik nog even niet omdat we nog wel in onderhandeling zijn maar de vooruitzichten zijn in ieder geval goed.

Nu dus duimen en hopen dat alles mee zit.  :eusa_dance:

Taranis

Klinkt goed! Veel succes gewenst! :eusa_clap:

Sbv

Hopelijk wordt het wat met het bod, ziet er in ieder geval hoopvol uit.

Klusteam zuid holland wordt verhuis team zuid holland ? ;D

StefanCJ

Citaat van: Sbv op 03-04-2014 20:39:55
Klusteam zuid holland wordt verhuis team zuid holland ? ;D

Graag zelfs. Steken we daarna de BBQ aan.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 03-04-2014 20:08:20
Even een verrassende update

Niks verrassends aan, Steef  :P ;D

Gaat wel goed komen  8)

elianmars

een garage van 7,5 bij 3,4 (zit een opslaghok achter, dus gipsmuurtje eruit en dan is 'ie 10 in lengte).

En dat laatste over Marit's lijk  ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 03-04-2014 20:56:56
een garage van 7,5 bij 3,4 (zit een opslaghok achter, dus gipsmuurtje eruit en dan is 'ie 10 in lengte).

En dat laatste over Marit's lijk  ;D
wel na de verhuizing, heb je extra hulp met inpakken etc  :evil:

Dat muurtje gaat we "per ongeluk" wel even tegenaan

Bouke

Citaat van: elianmars op 03-04-2014 20:54:58
Even een verrassende update

Niks verrassends aan, Steef  :P ;D

Gaat wel goed komen  8)
Nee oud nieuws :angel: hulp staat. Klaar hoor ;)

maartendeb

Gaaf huis hoor! 8) Hee maar een opslaghok, toch niet handig voor fiets/tuin en poetsspullen enzo? Staat dan wel mooi uit het zicht :)

StefanCJ

Nee hoor, muurtje mag weg, kost wel wat roze kussens in huis enzo maar dat heb ik er wel voor over. Misschien laat ik het muurtje wel staan en wordt het opslaghok ofzo, wel netjes uit het zicht idd.

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 03-04-2014 22:41:39
Nee hoor, muurtje mag weg, kost wel wat roze kussens in huis enzo maar dat heb ik er wel voor over. Misschien laat ik het muurtje wel staan en wordt het opslaghok ofzo, wel netjes uit het zicht idd.
;D ;D

Hoop voor je op een goede afloop! En niks fijners dan een eigen (ruime) garage!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 03-04-2014 22:41:39

Dat heb je dan snel voor elkaar. Zaterdag dacht ze er nog heel anders over  ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km