StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Bij het vervangen van de rechter aandrijfas hebben Bouke en ik op de linkeras wat speling opgemerkt. Vandaag heb ik de linkeras ook maar vervangen. De as had 3mm speling op de homokineet, de auto had nog een lichte trilling bij acceleren vanaf 80 kmh en die is nu weg. Ik zag dat de fuseekogelhoes lek was dus deze is ook vervangen, de lokale onderdelengrossier had deze gelukkig op voorraad. Vervangen is niet zo'n leuk werkje overigens. Ik heb direct ook even de remblokken voor vervangen. De auto is vakantieklaar wat mij betreft  :eusa_dance:.

De as is overigens origineel Volvo, kost wel een hoop maar is wel gewoon goed. Op het Volvov70forum zijn een aantal mensen die imi assen uit GB bestellen via ebay. Tot nu toe zijn ze er tevreden over maar of het allemaal lang heel en goed blijft is de vraag. Ik heb mijn les met goedkoop spul ondertussen wel geleerd.

Dirk, bedankt voor je telefonische support mbt de fuseekogel  :eusa_clap:

Sbv

Mooi dat het allemaal gelukt is Stefan. Op naar de vakantie. Het grote aftellen kan beginnen

Bouke

Fijn dat het gelukt is Steef :eusa_dance:  voelt het ook echt beter?

UserID6342

Mooi dat het is opgelost Stefan !  :eusa_clap:

MarcoV

V70geRwin

Mooi, waar had je precies 3mm speling, in de draairichting of in/uitschuiven?

StefanCJ

Taranis

Duur grapje dan, twee nieuwe assen. Hopelijk nu weer een tijdje lekker sturen. Waarheen gaat de vakantie? :)

StefanCJ

Hongarije, Aquapark Budapest, bijna 3 weken  :angel:.

Robster480

Rijdt wel weer lekker met 2 nieuwe assen zeker ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Taranis

Citaat van: StefanCJ op 09-07-2015 21:17:28
Hongarije, Aquapark Budapest, bijna 3 weken  :angel:.

He wat naar  :)

StefanCJ

Vanmorgen de V70 weer uit laten lijnen na het vervangen van de as en fuseekogel. De uitlijner heeft plezier in zijn werk en het geeft hem zichtbaar voldoening als de klant tevreden is. Na de eerste keer was de uitlijner niet tevreden dus werd er eea bij gesteld, top! De V70 rijdt nu weer als een trein en is klaar voor flink wat vakantiekilometers. Eerst dan nog drie weken werken.

Bouke

Eindelijk goed  :eusa_dance: en nu maar genieten,zeker als je op vakantie gaat is dat wel lekker.

StefanCJ

Wij zijn inmiddels weer terug van vakantie met de N. De N heeft weer laten zien een prettige reiswagen te zijn en heeft zich goed gehouden. Gemiddeld verbruik 1 op 14 en nauwelijks olieverbruik.

De reis ging naar Budapest. Ditmaal niet via de 3 (Regensburg, Passau) en Oostenrijk gereden maar via Magdeburg, Dresden, Tsjechië en Slowakije. Dit is qua afstand iets langer maar veel minder baustelle's en verkeer. We hebben dan ook nauwelijks oponthoud gehad en de route is mooier dan via de 3 en Oostenrijk.

Budapest is een schitterende stad, veel mooie gebouwen, lekker eten en drinken overal, vriendelijke mensen etc.

Van de rodelbaan ...

Donau bij nacht.

Dagje Balatonmeer. Je kunt 100 meter het water inlopen voordat je niet meer kunt staan, het water is lekker warm en het is er lekker rustig.

Luchtvaartmuseum. Je merkt hier goed de Russische invloed (communisme), alle toestellen zijn van Russische makelij.

En het hotel. Ook weer goed bevallen, lekker eten, mooie zwembaden en niet teveel Nederlanders.

Casper vermaakt zich ook prima.

:)

maruska

leuke foto's ! weer terug in NL zal het weer wel even wennen zijn ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R