StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Welkom terug Steef! Budapest is idd een mooie stad. Ik was er in 2002. Zal wel niet veel veranderd zijn sindsdien. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Mooie foto's, Steef! En wat is Casper Piet toch een leuk mannetje  :)

leons850

Citaat van: StefanCJ op 24-08-2015 21:13:22

En het hotel. Ook weer goed bevallen, lekker eten, mooie zwembaden en niet teveel Nederlanders.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/20150821_161548_zpsffrvtz4u.jpg

Uuuuhh.......  ???

Niet?

Citaat van: elianmars op 24-08-2015 22:55:02
Mooie foto's, Steef! En wat is Casper Piet toch een leuk mannetje  :)

Piet is zeker leuk, lekker vrolijk!
Stefan was er ook blij mee:

In het speeltoestel van de mcdonalds.  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Jullie zijn geen vervelende Nederlanders  :angel:
Dat speeltoestel was geen succes. Buiten was het al warm maar in dat ding was het dubbel zo heet.

leons850

Citaat van: StefanCJ op 25-08-2015 10:31:57
Jullie zijn geen vervelende Nederlanders  :angel:
Dat speeltoestel was geen succes. Buiten was het al warm maar in dat ding was het dubbel zo heet.

Yess!!
Het was je inderdaad aan te zien dat het warm was daar in.
Dan te bedenken dat piet het best een poosje vol hield. ;)

Vond het wel lachen dat jullie zo onaangekondigd het hotel binnen kwamen, ik stond echt even met m'n mond vol tanden haha.
Om even wat wijsneuzen voor te zijn, nee dat gebeurt inderdaad niet vaak.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Vandaag de D5 voor een nieuwe APK ... Behalve complimenten van de keurmeester geen opmerkingen  :eusa_dance: :eusa_dance:

Afgelopen jaar ca 43.500km gereden, nieuw record voor me.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 11-09-2015 22:12:36
Vandaag de D5 voor een nieuwe APK ... Behalve complimenten van de keurmeester geen opmerkingen  :eusa_dance: :eusa_dance:

Afgelopen jaar ca 43.500km gereden, nieuw record voor me.

Da's bijna drie keer zoveel als ik in een jaar rijd  :eusa_shifty:  ;D

Sbv

werk wat verder weg scheelt denk ik ook wel. Mooi dat je er weer een jaar tegen kan. de 4 ton inmiddels er al op ?

elianmars

Citaat van: Sbv op 12-09-2015 00:08:27
werk wat verder weg scheelt denk ik ook wel. Mooi dat je er weer een jaar tegen kan. de 4 ton inmiddels er al op ?

Tja, zulke momenten mis je dus als je geen Facebook hebt, San ;D

Sbv

Nu ben ik om en ga ik vandaag een facebook account aanmaken  ;D

Op naar de 5 ton dan maar

StefanCJ

Inmiddels staat de teller op de 413.500km. Zojuist even de olie en oliefilter ververst.

Circa 80dkm heeft de AT bak een flush gehad. De bak schakelde toen goed en nu eigenlijk nog steeds. Ik heb een tijdje lopen twijfelen tussen weer een flush uit laten voeren (ca €300,- per 80dkm) of gewoon ouderwets drain 'n fillen (ca 3,5 liter per keer a 10,- per liter= €35,- per keer, elke 20dkm=€140,- per 80dkm). Omdat de laatste methode bij de S70 ook goed beviel én dat er jaarlijks toch serieus geld aan onderhoud besteed wordt heb ik weer hiervoor gekozen.

Bij de D5 loopt er exact 3.5 liter uit het carter, vervolgens giet je via een klein trechtertje en aquariumslang (bij de Hornbach te verkrijgen) er weer 3.5 liter in. Je moet hier wel wat geduld voor hebben, het duurt ongeveer vier nummers van Bonnie Tyler  ;D.

Morgen moet ik nog even het interieurfilter vervangen, hier had ik net geen zin meer in. Verder doet de D5 het prima, bevalt nog erg goed. Ik heb een nieuwe pookhoes liggen, de huidige heeft wat barsten in het leer zitten. Ook wil ik nog kijken of de deurgrepen aan de binnenkant los te vervangen zijn, deze beginnen lelijk te worden.

:)

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 21-12-2015 22:06:05
Inmiddels staat de teller op de 413.500km. Zojuist even de olie en oliefilter ververst.

Circa 80dkm heeft de AT bak een flush gehad. De bak schakelde toen goed en nu eigenlijk nog steeds. Ik heb een tijdje lopen twijfelen tussen weer een flush uit laten voeren (ca €300,- per 80dkm) of gewoon ouderwets drain 'n fillen (ca 3,5 liter per keer a 10,- per liter= €35,- per keer, elke 20dkm=€140,- per 80dkm). Omdat de laatste methode bij de S70 ook goed beviel én dat er jaarlijks toch serieus geld aan onderhoud besteed wordt heb ik weer hiervoor gekozen.

Bij de D5 loopt er exact 3.5 liter uit het carter, vervolgens giet je via een klein trechtertje en aquariumslang (bij de Hornbach te verkrijgen) er weer 3.5 liter in. Je moet hier wel wat geduld voor hebben, het duurt ongeveer vier nummers van Bonnie Tyler  ;D.

Morgen moet ik nog even het interieurfilter vervangen, hier had ik net geen zin meer in. Verder doet de D5 het prima, bevalt nog erg goed. Ik heb een nieuwe pookhoes liggen, de huidige heeft wat barsten in het leer zitten. Ook wil ik nog kijken of de deurgrepen aan de binnenkant los te vervangen zijn, deze beginnen lelijk te worden.

Lekker ingereden inmiddels  ;D

MarcoV

elianmars

Dat 'drain and fill' ga ik bij de C ook doen. Zoals je weet is er een klein kannetje Dexron onderweg ;D

Fijn dat de D5 nog altijd goed bevalt, Steef! :)

razorx

Citaat van: StefanCJ op 21-12-2015 22:06:05

Bij de D5 loopt er exact 3.5 liter uit het carter, vervolgens giet je via een klein trechtertje en aquariumslang (bij de Hornbach te verkrijgen) er weer 3.5 liter in. Je moet hier wel wat geduld voor hebben, het duurt ongeveer vier nummers van Bonnie Tyler  ;D.

Je hebt wel een punt.
Recent een echte flush laten doen door Raymann. Deed een wonder. Iedere 90 dkm lijkt me ook wat overkill.  Ga voor jouw optie de volgende keer.

Wat de muziek aan gaat: Pas op voor je het weet heb je Douwe en mij op bezoek en dringen we je de hele Jim Steinman collectie op of omgekeerd! :0

StefanCJ

Jim Steinman, ook geweldig. Ik heb vroeger veel concerten van Meat Loaf bezocht, was ook altijd erg gaaf om te ervaren.