StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

sjonge sjonge jonge

Groet.

Edit:of Stefan is bezig met een snelbehandeling met de bling-machine.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

maruska

het is geen 2e marcel, peter ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke

Zit je nou nog op de plee ;D

Marc O.

Zullen zijn ouders blij mee zijn ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Ah,..daar is tie ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Doortypen, cabrio-maatje!  ;D

StefanCJ

Hier is 'ie dan, de langverwachte update  :eusa_whistle:.

Marit en ik wilden al een tijdlang een cabrio. Ik was een tijdlang aan het azen op Marcel zijn 306 en werd enthousiast toen Marcel zijn C70 kocht. Toen sloeg de twijfel toe ... Geld kost het toch allemaal wel en Mars zijn 306 was een erg mooie (en goed vertroetelde) auto, maar het mistte toch wat qua imago. We hebben het aanbod afgeslagen en waren niet serieus op zoek. Wel hield ik MP vaak in de gaten en reageerde af en toe wat op goedkope C70's. Vaak in lelijke kleuren, lichte interieuren, afgekloven zooi, lelijke daken, handbakken etc.

Totdat vorige week een leuke advertentie verscheen: Nautic Blue Pearl, automaat, donker dash, donker leer, handbediende stoelen (elektrisch is leuk maar als het kapot is wordt je niet blij), Canisto's (de mooiste cabriovelg). Toen sloeg de twijfel weer toe, wel doen/niet doen etc. Vandaag wezen kijken en de knoop door gehakt, we hebben een cabrio  :eusa_dance: :eusa_dance:.

De auto ziet er best goed uit maar mag een polijstbeurt gebruiken. Onderhoud is t/m 2011 bij de Volvo dealer gedaan en alle papieren zitten erbij (zo even snel: diverse motorsteunen vervangen, raamschakelaar, gasklephuis tsjing tsjing). Vanaf 2011 is de auto bij een lokale dorpsgarage onderhouden. Motor loopt erg mooi, dak gaat netjes open en dicht. Qua motorisering is de 2.0T niet supersnel maar je komt prima mee met het verkeer.

Sorry voor de brakke foto's maar het is beter dan niets.

Plannen:
- alle filters en olie verversen.
- stuur trilt iets, ik hoop balanceren maar kunnen ook best draagarmen zijn.
- auto goed nakijken en waar nodig dingen vervangen (RAW komt niet terug, zoek een linker hendel incl. cruise control).
- poetsen.
- genieten.
- genieten.
- genieten.
- blokjesgrill.

Vanmiddag direct een ritje van 40km met de kap open gereden. Na 35km begon ik het toch wel fris te krijgen maar het viel me alles mee  ;D.

:)

elianmars

Ah, daar is-ie dan  :D

Heel gaaf, Steef! Heb ik je uiteindelijk over de streep getrokken?

Dakje ruilen?  :eusa_angel: ;D

StefanCJ

Ja, bedankt Mars  8).

In de kofferbak is het bij het reservewiel wat nat/vochtig. Geen roest ofzo. Tips?

Marc O.

Heel mooi hoor! Ben toch wel een soort van jaloers (laat Astrid het maar niet horen) ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 03-01-2016 21:00:04
Ja, bedankt Mars  8).

In de kofferbak is het bij het reservewiel wat nat/vochtig. Geen roest ofzo. Tips?

Zie whatsapp  :)

elianmars

Richtingaanwijzerstengel die niet lekker terug komt zit er bij mijn ook op. Was vast standaard op de cabrio  ;D

En wees maar blij met de handbediende stoelen. Ik erger me nu al aan de ene elektrisch bediende stoel die er bij ons nog in staat. Het naar voren halen gaat rete-traag.

Bouke

Mooooooi toch dat nbp, gefelicteerd, km hem maar snel showen :)

MarcoV

Gaaaf, leuk voor jullie en welkom bij de dakloze club  ;D
Tippie, blaas ff met perslucht de afwater openingen in de dakruimte onder de schanieren door.
Willen nog wel eens dicht zitten met vuil en liep bij ons water naar binnen onder de achtermat.

Kom maar snel keertje laten zien!

MarcoV

Taranis

Nice! Gefeliciteerd! :D

Wij hadden de advertentie ook zitten bekijken maar uiteindelijk niet gereageerd vanwege de motor. Benieuwd hoe die je gaat bevallen :)

Heel veel plezier en zonnige kilometers gewenst!

Citaat van: elianmars op 03-01-2016 21:03:44
En wees maar blij met de handbediende stoelen. Ik erger me nu al aan de ene elektrisch bediende stoel die er bij ons nog in staat. Het naar voren halen gaat rete-traag.

Tnx voor de tip. Weer een eis minder op het lijstje.