StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Bedankt allen. We zijn erg in onze sas met de auto.

- Het stuur trilde iets, na monteren van de D5-wintervelgen was het over dus heb ik de Canisto's weg gebracht om te laten balanceren.
- Het interieur is -de aanschafprijs in ogenschouw genomen- netjes. De houtinleg achter is niet mooi meer, er zitten her en der wat krassen, de bevestiging van de middenarmsteun is kaduuk. Het is wel jammer, maar ook de dure C70's hebben wel wat kleine dingen.
- Soms lijkt de motor stationair niet mooi genoeg te lopen, ik verdenk de gare NGK bougies.
- De eerste onderdelenbestellingen zijn de deur uit gegaan. O.a. luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter + beugel, bougies, 5w40 Total Quartz 9000 olie, Dexron 3 ATF, ATE remolie, remblokken achter ATE, rubber oliedopring, kachelradiator en O-ringen (huidige lijkt iets te zweten), parkeersensoren enspuitbus lak in kleur.
- Bij de distributiewissel ca 60dkm geleden is de waterpomp niet vervangen, de originele zit er dus nog in. Binnenkort dus ook de riem en pomp (laten) vervangen.
- Ik heb geen idee of het aan te raden is om de carterventilatie te vervangen bij de 2.0T. Indien ja, dan mag dat ook nog op het lijstje.

:)

elianmars

Ik heb er ook een S/V70 console in gemonteerd, Steef. Heb het iets moeten aanpassen aan de achterzijde i.v.m. de tunnel die doorloopt.

MarcoV

Citaat van: leons850 op 05-01-2016 21:50:03
Einde van de middag even in het echt bewonderd.
Echt even heel kort maar wel echt een mooie auto Stefan!  :eusa_clap: Marit was ook helemaal trots.
En Piet moest toch erg oppassen. ;D

Vrees dat Marit vorig jaar al verkocht was na een ritje met onze cabrio  ;D

MarcoV

StefanCJ

Gisteravond heb ik de NGK bougies gewisseld voor originele Volvo bougies. De oude zaten op mach80 vast gedraaid maar ze zijn er gelukkig goed uit gekomen.

Verder de olie van de automaat ververst. Auto op bokken, olie eruit (ca 3,4 liter), vervolgens met engelengeduld 3,4 liter olie door een klein trechtertje aan een aquariumslangetje door de peilstokbuis naar binnen gieten, motor starten, automaat in elke versnelling laten lopen en het hele proces nog tweemaal herhalen. Vervolgens in VIDA de bakwaarden gereset (geen idee of er écht iets veranderd daardoor eigenlijk). Daarna nog een half uurtje rond gereden en de bak schakelt boterzacht. De oude ATF was aardig zwart maar stonk niet zo heel erg.

Geduld is een schone zaak  ;D

Nu maar wachten op de onderdelen van Mr Auto om de rest te kunnen doen. Prijzen zijn gunstig alleen moet je wat geduld hebben, is geen probleem ook verder.

classicT5

Raad je aan nog wat de bescherming van je bedrading te doen. Kabelmantel eromheen voorkomt ellende ;). Bv bedrading van je injectors, die ligt nu open en bloot.

elianmars

Citaat van: classicT5 op 07-01-2016 13:55:10
Raad je aan nog wat de bescherming van je bedrading te doen. Kabelmantel eromheen voorkomt ellende ;). Bv bedrading van je injectors, die ligt nu open en bloot.

Stefan kennende komt dat wel goed :)

maruska

dat wordt shoppen bij sander :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MarcoV

Moet bij de V70 van mij ook een keertje zag ik laatst ton Sander ff de deksel demonteerde.
Maar een bedradings ommanteling meeting houden binnenkort  ;D

MarcoV

StefanCJ

Bedankt voor de tip, ik heb het idd ook gezien maar (nog) geen probleem tijd voor gemaakt. Volgens mij heb ik nog wat rubber mantel liggen en anders bestel ik weer wat voorraad bij Conrad.

StefanCJ

Vandaag flink aan de C gesleuteld. Olie, remolie, interieurfilter, benzinefilter, oliefilter en luchtfilter vervangen. Ik had (uiteraard) een nieuwe beugel voor het benzinefilter besteld, de oude was natuurlijk weer naar zijn grootje. Tevens ook de remklauwen zwart geschilderd, de auto stond nu toch op bokken dus dan kost het ook nauwelijks extra tijd. Daarna de motorkap en kofferklep gepolijst. Motorkap zat onder de swirls en kofferklep had een witte waas over de lak. Beide zijn nu weer netjes. Ik doe tzt de hele auto een keer maar deze punten wilde ik even snel oppakken.

Na een overheerlijk middagdutje de auto gewassen en in de selant gezet. Ik heb ooit een busje van Bouke gekregen om te proberen en de glans is erg mooi, opbrengen is ook eenvoudig.

Remolie verversen (en ontluchten indien nodig) is met de Powerbleeder een fluitje van een cent. De foto is van het opvangbakje. De bleeder sluit je aan op het remoliereservoir en d.m.v. een handpompje breng je het systeem op druk.

Het oude benzinefilter zag er niet eens beroerd uit. Geen idee hoeveel km deze oud is, dus uiteraard maar vervangen.

Hij lijkt wel zwart op de foto maar het is echt nbp.

Van de week (eenmalig) een storingscode in de ABS. Van de week even de controller laten fixen.

De pookknop van de automaat komt niet 'terug' en is aan de onderkant afgebrokkeld. Ik heb vroeger bij de S70 een reparatiesetje gekocht, deze heeft het toen maar 2jr of 50.000km uitgehouden, dat viel me gezien de prijs van toen (€40,- ex verzenden) erg tegen. Omdat het zo'n 8 jaar zal duren voor de C ook 50dkm gereden heeft heb ik maar weer zo'n knopje besteld. Ze zijn via e-bay te bestellen voor €25,- incl. verzenden.

Verder staat de temperatuurmeter nét onder drie uur. Ik heb een nieuwe kvs-sensor en thermostaat besteld in Duitsland.

Sbv

gelijk maar op de winterwielen van de V70 gezet voor de foto ?

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

san

Bouke

Staat er mooi bij zo Stefan😎

Chris

Ziet er netjes uit. Thor velgen staan best gaaf onder een C!