StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 11-06-2016 20:38:55
Citaat van: leons850 op 09-06-2016 14:38:50
Ziet er goed uit Steef!
Ben wel benieuwd hoe veel die anders is dan mijn 3.2Ton Omega. ;D

Ik eigenlijk ook wel. Ik ga echter geen krikmeeting organiseren.  :evil:beetje suggestieve opmerking krikmeeting
Citaat van: StefanCJ op 11-06-2016 20:38:55
Citaat van: leons850 op 09-06-2016 14:38:50
Ziet er goed uit Steef!
Ben wel benieuwd hoe veel die anders is dan mijn 3.2Ton Omega. ;D
beetje suggestieve opmerking "krikmeeting"  :eusa_naughty: :eusa_shifty:

Ik eigenlijk ook wel. Ik ga echter geen krikmeeting organiseren.  :evil:
beetje suggestieve opmerking "krikmeeting"  eusa_naughty eusa_shifty

LouisXIV

Waardeloos dat posten via de telefoon :eusa_wall:

StefanCJ

V70: van de week rondom klepdeksel/injectors schoon en droog gemaakt en sindsdien een 500km gereden. Er is geen plasje met iets voor terug gekomen maar het is wel iets vettig/vochtig ondertussen. Ik kan niet ontdekken of er nu diesel lekt rond een injector of dat de klepdekselpakking iets zweet. Ik zie wel een paar kleine flubbertjes pakking uitsteken onder het klepdeksel.

In zal eens proberen te ontdekken waar het vandaan komt. Ook bij het vervangen van de klepdekselpakking dienen de injectors en brandplaatjes vervangen te worden dus eigenlijk hoop ik dat er niks meer gaat lekken  ;D.

Foto waarop je (slecht) kan zien dat er een flubbertje pakking uitsteekt.

Edit:
C70: sinds de aanschaf van de C70 erger ik me aan het geluid. Degene die de Kenwood 2din heeft aangesloten heeft in de originele kabelboom geknipt en het wat aan elkaar verbonden tot er geluid uit kwam. Het klonk echter dof en futloos, en dat voor een Kenwood radio. Ik heb al een paar keer de kabelboom proberen te fatsoeneren, het geluid werd er iets beter door, maar nog steeds niet naar tevredenheid. Ik heb via e-bay een lange 6pin din kabel besteld en ik had nog een korte kabel liggen van 6pin din naar tulp (om aftermarket radio op een Volvo versterker aan te sluiten). Vanavond de kabels aangesloten en het geluid klinkt eindelijk lekker. Zeker met de Pioneer sub in de kofferbak klinkt het prima. Nu geen zin meer om de kabels netjes weg te werken en alle oude kabeltroep weg te halen. Klusje voor van de week.

Ik ben tevreden  :D

elianmars

Hoe sluit je de sub aan? Signaal vanaf de achterspeakers pakken?

StefanCJ

Citaat van: elianmars op 17-06-2016 22:19:01
Hoe sluit je de sub aan? Signaal vanaf de achterspeakers pakken?

Yep. De sub kan aangesloten worden op een radio met sub-uitgang of gewoon signaal pakken van de speakers.

StefanCJ

Ik heb de Pioneer TS-WX710A gekocht op aanraden van Maarten. In de C70 heb ik een ouder model. Qua formaat nauwelijks verschillend en qua geluid merk ik geen verschil.

widebody

Citaat van: StefanCJ op 17-06-2016 21:59:23
V70: van de week rondom klepdeksel/injectors schoon en droog gemaakt en sindsdien een 500km gereden. Er is geen plasje met iets voor terug gekomen maar het is wel iets vettig/vochtig ondertussen. Ik kan niet ontdekken of er nu diesel lekt rond een injector of dat de klepdekselpakking iets zweet. Ik zie wel een paar kleine flubbertjes pakking uitsteken onder het klepdeksel.

In zal eens proberen te ontdekken waar het vandaan komt. Ook bij het vervangen van de klepdekselpakking dienen de injectors en brandplaatjes vervangen te worden dus eigenlijk hoop ik dat er niks meer gaat lekken  ;D.

Foto waarop je (slecht) kan zien dat er een flubbertje pakking uitsteekt.
http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG-20160617-WA0004_zpslzxujzl0.jpg

Edit:
C70: sinds de aanschaf van de C70 erger ik me aan het geluid. Degene die de Kenwood 2din heeft aangesloten heeft in de originele kabelboom geknipt en het wat aan elkaar verbonden tot er geluid uit kwam. Het klonk echter dof en futloos, en dat voor een Kenwood radio. Ik heb al een paar keer de kabelboom proberen te fatsoeneren, het geluid werd er iets beter door, maar nog steeds niet naar tevredenheid. Ik heb via e-bay een lange 6pin din kabel besteld en ik had nog een korte kabel liggen van 6pin din naar tulp (om aftermarket radio op een Volvo versterker aan te sluiten). Vanavond de kabels aangesloten en het geluid klinkt eindelijk lekker. Zeker met de Pioneer sub in de kofferbak klinkt het prima. Nu geen zin meer om de kabels netjes weg te werken en alle oude kabeltroep weg te halen. Klusje voor van de week.

Ik ben tevreden  :D

Ik weet niet of het een D5 probleempje is. Mijne is ook ietwat vochtig op het kleppendeksel. Nog niet kunnen ontdekken waar het vandaan komt. Het is zo weinig dat het te verwaarlozen zou zijn, ware het niet dat het slordig is >:(.

Taranis

Citaat van: widebody op 18-06-2016 06:17:21
Ik weet niet of het een D5 probleempje is. Mijne is ook ietwat vochtig op het kleppendeksel. Nog niet kunnen ontdekken waar het vandaan komt. Het is zo weinig dat het te verwaarlozen zou zijn, ware het niet dat het slordig is >:(.

Bij de 163pk D5 wel ja. De klepdekselpakking wil wel eens wat gaan zweten. Lekker negeren werkt het beste.

widebody

Citaat van: Taranis op 19-06-2016 14:37:01
Citaat van: widebody op 18-06-2016 06:17:21

Bij de 163pk D5 wel ja. De klepdekselpakking wil wel eens wat gaan zweten. Lekker negeren werkt het beste.
;D ;D ;D. Kon jij dat dan???

Taranis

Citaat van: widebody op 19-06-2016 19:19:09
Kon jij dat dan???

Jazeker! Er zat destijds al zo'n vervelende D5-tik in de kop en ik wist dat de injectoren ver heen waren dus klepdeksel eraf werd gegarandeerd een dure grap. Dan ben zelfs ik in staat om de boel lekker dicht te laten ;)

StefanCJ

Knap  ;D. Ik hoop nog steeds dat het droog blijft zodat ik niet in de verleiding kom om de pakking te laten vervangen en dan direct ook de injectors te laten nakijken. Na bijna 4,5 ton zal er vast wel eentje zijn die minder is.

Taranis

Injectoren vind ik persoonlijk 1 van de weinige nadelen van de 163pk: die stomme geclassificeerde dingen zijn een stuk duurder dan de injectoren van de latere 185pk's. Volgens Terlouw hoefden ze niet geclassificeerd te zijn maar voor die 1500-2000 euro heb ik de gok nooit durven wagen.

Dan nog brandstofleidingen (al kun je ze nog best een keertje terug zetten als je beetje voorzichtig doet) a 5x80 euro, brandplaatjes, enzovoorts... hebben we het nog niet gehad over alle mogelijke defecten van de cilinderkop die de tik konden veroorzaken en alles bij elkaar de dagwaarde van de auto overstegen.

Af en toe de olie beetje wegpoetsen en verder gewoon rijden met die hap.

peteRRR

Nou,..en als het je niet echt in de weg zit,..ontvetten,... als de auto effe lang stil staat Polymax d,r in/op.

Fuck It ;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Het eventueel 'tik' geluid uit de kop / kleppendeksel zouden ook nog de tuimelaars kunnen zijn....  Dit is niet echt de mest stevigste constructie die er is en ze willen wel eens breken (hoe raar ook, maar meestal blijft de auto gewoon op 5 poten lopen).  Laat even een goede diagnose stellen voordat je überhaupt iets gaat doen (o.a. met een stethoscoop), want anders word het wel een heel duur geintje....

Ewout Schalkwijk

Ik heb idd anderhalve ton gereden met zo'n afgebroken roller in m'n 'kop'. Behalve de tik nooit wat gemerkt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein