StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Hmm, bij mij tikt er nog er niks in de kop, er zweet niks en de originele injectors zitten er al 490kkm in.
Heb ik wel een D5? :eusa_think:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Lunadust

Wat een gezever en paniekzoekerij weer.

Er zweet een klepdeksel pakking en er word gelijk geadviseerd om er een andere kop op te leggen.

get a life.
Techneut, geen dichter.

UserID6342

Wat een onzin Bas ! 

Als je de D5 ook maar een beetje kent, weet je dat dit zeer veel voorkomt.  Juist voordat Stefan überhaupt geld gaat / wilt uitgeven aan iets, is het advies om eerst goed te kijken / te luisteren.  Anders is het geld weggooien.  En mocht een van de tuimelaars gebroken zijn, dan is dit altijd nog gewoon te herstellen !  Zonder ook maar de kop te hoeven te vervangen.

Lunadust

Geen onzin.
Alleen klepdekselpakking lekt of zweet, mag het na >4 ton.
Blok loopt haarzuiver, dan ga je toch niet iets zeggen over dingen die bij slecht onderhouden auto's voorkomen?
Hoeveel d5en rijden er met >5 ton rond waar niks mee aan de hand is.

Wij als sleutelfiguren zien alleen de slecht onderhouden bagger waar mensen vanaf willen en anderen denken een koopje aan te hebben.
Techneut, geen dichter.

Taranis

Citaat van: Lunadust op 20-06-2016 20:26:39
dan ga je toch niet iets zeggen over dingen die bij slecht onderhouden auto's voorkomen?

Helaas ook bij goed onderhouden auto's hoor. Maar dat zul je ook wel gezever, paniekzoekerij en onzin vinden.

UserID6342

Precies ! Heb ze hier al gezien met net 2 ton erop en kapot... Het is gewoon een veelkomend iets bij de D5's..

StefanCJ

V70: De afgelopen dagen zo'n 500km gereden en tot op heden is het nog droog op het klepdeksel. Op een miniscuul plekje is het minimaal vochtig dus het zit me wel prima zo. Eventueel nog een keer een retourlektest doen voor de verstuivers in verband met soms wat trager starten.

C70: audio problem solved  :eusa_dance:
Van de week was ik blij met het geluid van de Kenwood, de dag erna zat er weer een brom in. Mogelijk een aardlus oid, zal wel door die verloopjes/verlangkabels komen ofzo, mijn geduld was onderhand op. Ik heb van Sander een SC900 over genomen en die erin gezet. Maarten had nog een kabel liggen om een externe versterker/sub aan te sluiten naast een Volvo HU en Volvo versterker, waarvoor dank  8).
Zie: http://www.ebay.nl/itm/Volvo-Stereo-Radio-Add-an-Aftermarket-Amp-Cable-/200978853216?hash=item2ecb45ed60:m:mNAXb24B54B1s-iMv7HRjCw

Nu dus een SC900, dynaudio speakers (één deurspeaker defect, moet nog vervangen worden) en Pioneer sub; klinkt heel erg lekker  8) 8) 8)

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 21-06-2016 21:01:44
V70: De afgelopen dagen zo'n 500km gereden en tot op heden is het nog droog op het klepdeksel. Op een miniscuul plekje is het minimaal vochtig dus het zit me wel prima zo. Eventueel nog een keer een retourlektest doen voor de verstuivers in verband met soms wat trager starten.

C70: audio problem solved  :eusa_dance:
Van de week was ik blij met het geluid van de Kenwood, de dag erna zat er weer een brom in. Mogelijk een aardlus oid, zal wel door die verloopjes/verlangkabels komen ofzo, mijn geduld was onderhand op. Ik heb van Sander een SC900 over genomen en die erin gezet. Maarten had nog een kabel liggen om een externe versterker/sub aan te sluiten naast een Volvo HU en Volvo versterker, waarvoor dank  8).
Zie: http://www.ebay.nl/itm/Volvo-Stereo-Radio-Add-an-Aftermarket-Amp-Cable-/200978853216?hash=item2ecb45ed60:m:mNAXb24B54B1s-iMv7HRjCw

Nu dus een SC900, dynaudio speakers (één deurspeaker defect, moet nog vervangen worden) en Pioneer sub; klinkt heel erg lekker  8) 8) 8)

Origineel klinkt zeker niet slecht!

Marco

StefanCJ

Hieperdepiep, de bovenkant van het D5 blok is nog steeds droog. Heb een paar weken geleden alle bouten aan de bovenkant een klein tikje gegeven, dus misschien dat dat iets geholpen heeft.

Vanavond de D5 van 3,5 liter nieuwe automaatolie (Mobil 3309) voorzien.

Auto op bokjes en de linkerkant nog een klein beetje hoger zodat er nét iets meer olie uitloopt.

Dit is de oude olie. Heb met een stukje papier even een kleurcheck gedaan. De bak is 100.000dkm geleden geflushed en 20dkm geleden heb ik ook een drain and fill gedaan. Vorige keer was de olie iets donkerder van kleur en nu nog gewoon rood van kleur. Het magneetje van de aftapplug was ook zo goed als schoon, dus ik blijf elke 20dkm de olie wisselen.

:)

classicT5

StefanCJ

Bedankt, bevalt erg goed. Enige nadeel is dat 'ie wel flink wat groter is dan de Omega. Daar kon ik in de garage de auto makkelijk vanaf de zijkant mee opkrikken, dat gaat met deze wat lastiger.

elianmars

Bakolie ziet er nog goed uit, Steef.

peteRRR

Citaat van: elianmars op 30-06-2016 22:56:47

Steef heeft die bakolie al weg gegooid Marcel ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Citaat van: peteRRR op 30-06-2016 22:58:28
Citaat van: elianmars op 30-06-2016 22:56:47

Steef heeft die bakolie al weg gegooid Marcel ;D

Groet

Da's nou weer jammer....  :eusa_shifty:  ;D

StefanCJ

Vanmorgen op de snelweg begon het te trillen en te schudden in de auto. Auto moest ook meer toeren maken om de snelheid vast te houden op de cc. Kak! Ik moest gelukkig de volgende afslag hebben, velg rechtsachter heet. Poep, hangende remklauw. Zachtjes aan naar mijn werk gereden, was gelukkig nog maar vijf minuten verder.

Na een kwartier verscheen de ANWB man. Valt me op dat de wegenwachters altijd erg vriendelijk en enthousiast zijn. De wegenwacht heeft de rem gangbaar gemaakt waardoor ik aan het einde van de dag in ieder geval fatsoenlijk naar huis kon.

Vervolgens wat rond gezocht voor ATE klauwen, ik heb geen goede ervaringen met imitatie klauwen. Uiteindelijk bij de dealer terecht gekomen. Kost wat maar dan ligt het twee uur later ook klaar voor je. Via internet kon ik enkel ATE klauwen vinden van een paar tientjes per stuk goedkoper, voor dat geld heb ik geen zin om een halve week te wachten.

Zwart maken komt een ander keertje:

Tadaaa! Ontluchten en klaar.

:D