Verdamper overleden?

Gestart door jeroen74, 10-04-2013 21:50:03

Vorige topic - Volgende topic

mastertje

en dan spam ik je topic wel weer vol met offtopic troep, en staat de oplossing in m'n 2e post ;)

Wat is je stationair toerental nu op LPG? En kun jij altijd van LPG overschakelen naar benzine zonder problems?

Marktplaats staat trouwens vol met 2.5 10V uit '95 en '96 met G3.. super lame dat tabelletje.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

jeroen74

Nou ja, bij een gebroken distributieriem zit er weinig anders op dan of een andere kop, of een andere motor ;)

Stationair toerental is zoals het hoort. Kan altijd overschakelen, alhoewel ie wel even inzakt en hapert, bij een wat hoger toerental is het vrijwel naadloos.

De laatste dagen had de stationairregeling nog weleens moeite, dan was het toerental te laag zolang je met ingetrapte koppeling nog een beetje voorthobbelde (tijdens een file bijv.); op het moment dat je tot stilstand komt schiet ie netjes naar het juiste toerental.

Ik zal eens kijken of ik een autopsie op die oude actuator kan doen.

jeroen74

Openingspost ook maar even aangepast.

jeroen74

Vandaag eens gelet op het stationair toerental gedrag. Kan niet anders zeggen dan dat het perfect is :)

mastertje

maar is het 850rpm of?

jeroen74

een toefje onder het streepje, of dat nou 900 of 850 is... geen 1100 in ieder geval ;)

MrCain

Citaat van: jeroen74 op 01-05-2013 19:15:58
Nieuwe stappenmotor is binnen

Citaat van: jeroen74 op 01-05-2013 21:40:02

Maar goed... het grote nieuws... HIJ DOET HET WEER!!!!

:eusa_whistle:  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jeroen74

Was een wijze les in het niet te snel goed verklaren van naderhand toch defecte onderdelen ;) Hoop dat in de toekomst andere mensen misschien nog wat hebben aan de verzamelde diagnostische informatie in dit topic :)

MrCain

Maakt niet uit hoe de reis verloopt => als de eindbestemming maar bereikt word  ;D

Heb wel het topic gevolgd en genoten van jullie discussie en het uitvogelen van de AMS  :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jeroen74

Na het wassen van de auto vandaag weer eens onder de motorkap gekeken, viel me op dat er toch wel erg veel koelvloeistof inzat. Ik ben met het wisselen van de verdamper niet erg secuur geweest met ontluchten omdat ie op benzine op een gegeven moment het ook niet meer deed. Paar uur later stond het niveau uiteraard iets te laag en toen bijgevuld.

Ik vermoed namelijk dat het (enge) geluid wat ik af en toe hoor helemaal niet van de distributie zelf komt; het geluid heeft die typische hydraulische huil, ik vermoed dat het koelsysteem aan het klagen is vanwege de overmaat aan koelvloeistof.

Heb dus maar wat vloeistof eruit laten lopen, dus maar afwachten of het geluid nog optreedt. Een distributie die gaat klagen precies na verlopen van het vervangingsinterval is mij iets te toevallig ;)

En ja, ik heb nog steeds een grijze dop die niet rammelt.

jeroen74

Bovenstaande geloof ik zelf ook niet meer in :P Ik ben nu in dubio of ik nu nog wel moet rijden met die bak :eusa_think:

Heb gisteren nog de stappenmotor uit elkaar gehaald. Kon eigenlijk niets vinden, maar je hoeft maar 2 kale plekjes ter grootte van een speldenprik te hebben om een wikkeling te krijgen die niet meer goed werkt, en er zit een kilometer draad in ;)

Alles wat je er inspuit aan schoonmaak- en oliezooi komt ook terecht in het motortje zelf, er zitten geen afdichtrubbertjes in.

mastertje

Die koelvloeistof dop is best wel belangrijk voor het automatisch ontluchten. Had ook altijd problemen en heb zelfs de koppakking vervangen wegens keiharde slangen en (zonder dop) overlopende koelvloeistof reservoir. Denk nu dat het gewoon de dop was, en dat zonder dop je koeilvloeistof gaat koken, daardoor erg in volume toeneemt en daardoor overstroomt. Gelukkig was het geheel gesponsord en was het wel een interessante ervaring. Maar het was wel een ernstige misdiagnose ;)

OEM dop via Ebay uit Engeland voor 13 eu.

jeroen74

Gisteren hoorde ik het geluid al bij het aangrijpen van de startmotor. Vandaar dat ik toch echt een (af en toe) stroef lopend lagertje in een span- of geleiderol of de waterpomp vermoed. Heb het distributiedeksel er eens afgehaald, maar dan treedt het geluid natuurlijk weer niet op  :eusa_doh:

mastertje

Tsjah :P toch even de oortjes spitsen. Is het toerental afhankelijk? Snelheid/versnelling/gekoppeld of niet gekoppelde versnellingsbak? Lampen/airco/koelvin aan-uit? Generator?

Speling voelen op alle poelies, waterpomp, spanrol etc.

razorx

Het kan ook zijn, dat als je te onsubtiel hebt gevuld. Er kvs via de dop ontsnapt is. Kvs werkt vrij onvettend.
Misschien mis je wat vet bij de multiriem en trawanten.