Help.....auto start niet meer

Gestart door Dennis1974, 14-04-2013 13:58:13

Vorige topic - Volgende topic

Jasper M

Afgelopen weekend met een kapotte bobine dezelfde symptomen: wel rondslingeren en zoemende brandstofpomp, maar daarbij geen uitslag van de toerenteller. Bobine vervangen en weer starten-lopen (rijden).

Startte wel eens vaker lastig maar ben bang dat dat een andere oorzaak heeft, maar tijdens het rondslingeren zag je dan altijd wel de toerenteller iets oplopen.

hendrik75

Citaat van: Dennis1974 op 26-07-2013 22:17:06
Het was even een behoorlijke tijd weggeweest, maar vandaag keerde het euvel toch weer terug. Niets verzopen want het was de eerste koude start nadat hij 12 uur lang stil heeft gestaan...hij wilde gewoon niet aanslaan. Het probleem trad trouwens net als de eerste keer op nadat ik de dag ervoor veel korte ritjes had gemaakt.

Startmotor draaide keurig rond en bij de injectorenrail hoorde ik het ook zoemen.

Ik had na het eerste verschijnsel van dit probleem al direct een nokkenas sensor besteld en besloot het ding er nu maar direct in te zetten.

Het vervangen van de nokkenas sensor was echt met 5 min. gedaan en de auto startte direct :)

Probleem lijkt dus toch echt aan de nokkenas sensor gelegen te hebben. Mocht het anders zijn dat ie binnenkort weer niet start, dan meld ik mij weer ;)

Ik heb een tijdje geleden ook mijn nokassensor vervangen, en ik durf nu wel te zeggen dat dat bij mij het probleem was. Sindsdien gewoon niet meer stil gestaan!
Ik hoop dat jij er nu ook van af bent!