inhouden ( eindelijk opgelost)!!!

Gestart door basphil, 23-04-2013 10:32:11

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

300.000 km met dezelfde rotor en verdeelkap, geloof je dat zelf?  :eusa_hand:

Groet,
The Demon.

robbiev

Ja, de datum staat erin.

thuur

Citaat van: The Demon op 07-05-2013 19:03:49

Groet,
The Demon.

Het kan nog langer mee hoor.

Gr :D

Ludo

Als je dan geen verschil merkt, moet het wel een ge-down-tunde T5 zijn.   :eusa_doh:  ;D

basphil

Nou hoogstwaarschijnlijk euvel gevonden en dat was !!!
Het luchtslangetje naar de MAP sensor was gescheurd, geen foutcodes met uitlezen.
Even aankijken of het probleem de wereld uit is volgens de garage zou voor 99% dit de oorzaak kunnen zijn.

NinaPaul

Citaat van: thuur op 07-05-2013 20:00:24
Citaat van: The Demon op 07-05-2013 19:03:49

Groet,
The Demon.

Het kan nog langer mee hoor.

Gr :D

Als je het doosje inc. inhoud in het dashboard kastje legt  :eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

basphil

helaas is het niet opgelost sjips zooi.
Hier nogmaals een omschrijving van het probleem en maar weer terug naar de garage.

Toen ik vanavond een klein rondje deedt +/- 15 km kwam ik erachter dat het probleem er nog steeds is.
Ik heb even uitgeprobeerdt te vinden wanneer het het meeste voorkomt.
Dat is als volgt:
Als je bijv. 50 a 60 in zijn drie rijdt en hem dan laat afzakken naar ongeveer 25/30 km bij een toerental van ongeveer 1200/1300 toeren.
Vervolgens gas geeft dan begint hij te stotteren en te schokken het lijkt net of hij een cilinder mist dan ofzo.
Het is maar een moment daarna rijdt hij weer goed.

volvobug

Schakel je dan wel terug?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

basphil

Citaat van: volvobug op 08-05-2013 20:00:19
Schakel je dan wel terug?
Nee was voorheen geen probleem toen pakte hij gewoon mooi op, ik begrijp dat het niet de ideale omstandigheden zijn kwa toeren voor het blok maar hij kon het wel voorheen.

volvobug

Koppel de accu eens minimaal een half uur los en laat de ecu zijn adaptieve waarde daarna opnieuw inleren. Nu er een vacuumlek is hersteld kan dat geen kwaad. En de sonde is wat mij betreft ook nog verdacht. Die vervangen kost je ca 100'euro maar is geen weggegooid geld geld na al die km's.

basphil

Citaat van: volvobug op 08-05-2013 20:30:17
Koppel de accu eens minimaal een half uur los en laat de ecu zijn adaptieve waarde daarna opnieuw inleren. Nu er een vacuumlek is hersteld kan dat geen kwaad. En de sonde is wat mij betreft ook nog verdacht. Die vervangen kost je ca 100'euro maar is geen weggegooid geld geld na al die km's.
Oke gaat er dan geen alarm af heb weleens zoiets gehoord kids liggen te bed:)

volvobug

Geen ervaring mee, heb geen alarm. Sirene afkoppelen?

basphil

Citaat van: volvobug op 08-05-2013 20:42:39
Geen ervaring mee, heb geen alarm. Sirene afkoppelen?
Hij is eraf en alarm ging niet af hha kinderen slapen nog ben benieuwd

volvobug

Ah mooi  ;) voor wat betreft inleren van de ecu dit kan een paar honderd kilometer duren meen ik begrepen te hebben. Ik gooi de accu bijna ieder kwartaal wel een keer lang los zodat de ecu binnen de atmosferische omstandigheden van het seizoen weer lekker optimaal ingeleerd is. Kan gevoelsmatig zijn maar sinds ik dat doe rijdt de 10 kleppert beter dan ooit.

basphil

Nou accu klem er weer  op 40 km gereden het probleem is er nog wel maar komt minder vaak en heftig voor.
In het begin hadt hij er nog last van maar de laatste 15 km kreeg ik het niet meer voor melkaar.
Ben benieuwd morgen hoe het dan gaat