Auto valt uit, grijze/ blauwe rook en tik

Gestart door mantsje, 01-05-2013 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

mantsje

Hallo Forumleden,

Ik heb vandaag de Wegenwacht moeten bellen... :'(
Auto viel uit na blauwe pluim uitgestoten te hebben.. daarna niet meer aan te krijgen. waarschuwings (Lambda) ging ookbranden. Toen de WW er was ging hij uiteraard wel aan, maar nog steeds blauwe rook. en geen vermogen.. pruttelend en stotterend weer thuis gekomen en nu staat ie daar... hij startte nu net wel, maar bij veel gas geven.. .hopla! weer uitvallen bij gas loslaten en bij gas geven blauwe walm en pruttelen. Wegenwacht wist het niet en had geen zin om het uit te zoeken, ik was thuis dus zijn probleem was opgelost!
Nu kan ik vast morgen wel bij een garage komen, maar lijkt me mooier om het zelf op te lossen!
op zoek naar een goeie youngtimer voor weinig :)

Ries van de Zilverschuit

Laat eerst maar eens de foutcodes uitlezen. Dat geeft richting.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

petrolhead2.5

dit kan heel veel oorzaken hebben, het blijft cliché maar denk toch dat uitlezen en daarmee oorzaak vaststellen de remedie is, anders kan het een hele lange zoektocht worden... ;)

mantsje

Kan de Wegenwacht dit ook? tis nou niet dat de auto erg lekker rijdt..  ;)
Heb al een klacht ingediend bij de ANWB voor de belabberde hulp dus denk dat ze morgen wel weer komen! Zal de auto dan wel naar een volvoexpert laten brengen zal even op het forum kijken welke in de buurt van Leeuwarden goed is.

UserID6342

De Wegenwacht is geen garagebedrijf, al denken een hele hoop mensen van wel.  Wegenwacht heeft ook keurig gedaan, waarvoor jij een abonnement hebt afgesloten.  Zorgen dat je of thuis of bij de dichtsbijzijnde garage komt.  Niets meer en niets minder.

ZC3rr0r

Citaat van: Dirk342 op 02-05-2013 07:19:43
De Wegenwacht is geen garagebedrijf, al denken een hele hoop mensen van wel.  Wegenwacht heeft ook keurig gedaan, waarvoor jij een abonnement hebt afgesloten.  Zorgen dat je of thuis of bij de dichtsbijzijnde garage komt.  Niets meer en niets minder.

Inderdaad. Dat is ook waarom ik liever zelf eerst alle opties onderzoek voordat ik de ANWB bel, ook al zijn we er wel lid van.
Meerendeel van de tijd is het gewoon sneller om zelf het euvel te vinden en verhelpen als wachten op de wegenwacht.

mantsje

Ik heb een luxe abonnement en dat betekend ook hulp aan huis en vervangende auto bij niet repareren  ;D die beste man heeft me gewoon laten staan, dus heeft niet gedaan waar ze voor zijn, maar goed, dat wordt wel een ander draadje :eusa_angel: vandaag maar even onderzoeken, eerst dus de auto bij de garage krijgen om uit te lezen, ANWB kan dit dus niet begrijp ik :(

jeroen74

Als het mogelijk is horen ze toch ook een noodreparatie te doen? Alhoewel dit er naar uitziet dat het niet te verhelpen was met een noodreparatie :)

Ik heb ooit weleens in een Kadett gereden die gestart moest worden met de ruitensproeier :)

mantsje

Dat heb ik nog geprobeerd :D
Zal zo de ww bellen, ik ga niet weer met een dikke pluim rijden, kan me niet voorstellen dat dit goed is voor mijn auto!

UserID6342

Citaat van: mantsje op 02-05-2013 07:38:50
Ik heb een luxe abonnement en dat betekend ook hulp aan huis en vervangende auto bij niet repareren  ;D die beste man heeft me gewoon laten staan,
Ik denk idd dat je je abonnement maar eens goed moet nalezen.... Hulp in woonplaats, betekent noodreparatie zodat de auto naar de eerste, dichtbijzijnde garage kan. Natuurlijk valt hier ook starthulp en sleutels uit contact halen onder, maar geen aparte, separate reparatie !  Vervangend vervoer betekend alleen maar dat je dit krijgt, indien de kosten van het transport de waarde van de auto niet overstijgen....

Denk dat je teveel verwacht van de wegenwacht.  En dat doen een hele hoop mensen !  Zegt een ex-wegenwachter...

mantsje

Dan doe ik toch maar even het hele verhaal uit de doeken ;)
Ik belde gisteren de wegenwacht ivm met de eerder genoemde klacht, na ruim anderhalf uur kwam er iemand van de WW, deze gaf gelijk aan dat hij om 6 uur eerst maar is gaan eten en dat het daarom zo lang duurde.. (ik had ook wel willen eten...).
Toen hij bij de auto was startte de auto wel maar met veel rook en ongelijke loop. hij gaf aan "ja dat is niet goed" en begon wat te mopperen over een hoge km stand enz. Hij stelde voor om naar mijn huis te rijden, hij zou er dan achterblijven rijden. na 5 minuten rijden was het weer raak, veel rook en hield de auto nog maar net aan. Wel even van de weg afgegaan om te overleggen gezien de rookontwikkeling. Hij gaf aan "het is nog maar een klein stukje"dus dacht dat we dus nog even samen naar mijn huis zouden rijden om dan echt serieus naar de auto te gaan kijken (beste man heeft geen onderdeel van de auto aangeraakt). dus weer oprijden voor de laatste 5 minuten en tot mijn grote verbazing zag ik de WW man de andere kant oprijden!!!! 2 minuten later stond ik op een vluchthaven... niet aan te krijgen!! 5 minuten zitten klooien en met veel moeite weer even aan gekregen. Geen vermogen, veel rook en stotterend ben ik thuis gekomen (met 40 over 80km weg).

nu snap ik best dat ze mijn auto niet hoeven te maken, maar helpt u snel op weg is niet bepaald hetgeen hier gebeurde... Ik heb tot gisteren alleen maar goede ervaringen met de WW, goede service, slepen, revisieonderdelen regelen enz. Geweldig! maar dit.... niet best! nukkige ongeïnteresseerde man die duidelijk graag thuis was gebleven!

Dus obv mijn eerdere ervaringen met de WW is dit niet best! niet eens gekeken wat er echt aan de hand is. Volgens mij had hij de auto naar een garage moeten laten slepen, wat moet ik nou met een kapotte auto thuis?? maar goed... zal zo even bellen en kijken hoe we em uitgelezen krijgen! weet ik ook wat ik er zelf aan kan doen.

jeroen74

Eerlijk gezegd denk ik niet dat foutcodes je veel gaan helpen, de klachten klinken behoorlijk mechanisch van aard.

UserID6342

Die beste man heeft dus precies gedaan wat jij in je contract hebt staan !  Of naar huis, of naar de dichtstbijzijnde garage, net wat het dichtste bij is.  In principe valt die man niets te verwijten.

Natuurlijk is dit voor jou niet leuk en had je meer verwacht...  Maar dat is een ander issue !  Dat die man misschien (heb geen idee en heb daar ook geen inzicht meer in (gelukkig) is weggeroepen voor een zogenaamd spoedje, lijkt me een vrij logisch iets als hij zo ineens wegrijd...

mantsje

Foutcode ignition?? En LMM .bleek geen luchtfilter in de box te zitten, dus daar maar gelijk 1 ingedrukt en brandstoffilter en onder losgedraaid.. zat wel wat lucht in maar eigenlijk geen water.. foutcode ignition hierna niet meer gezien.. denk zelf dat het de lmm is, dus die ga ik morgenochtend vervangen. Zojuist gereden maar het lijkt of ie op 4 pitten loopt.. zou dus wellicht een verstuiver kunnen zijn?

The Demon

Kijk eens naar je verdeelkap, rotor, bougiekabels en bougies!
Ignition betekent ontsteking.

En wat betreft de ANWB meneer sluit ik me aan bij Dirk, je kan er één treffen die verder wil gaan dan de regels voorschrijven maar hij heeft gedaan wat hij moest doen.

Groet,
The Demon.