Van handbak naar automaat?

Gestart door herbe777, 15-05-2013 20:35:14

Vorige topic - Volgende topic

herbe777

Beste allemaal,

mijn R schiet uit de eerste versnelling. Ik begin me er ondertussen wel aan te irriteren.
Ik loop met het idee in mijn hoofd om hem om te bouwen naar automaat.
Is dit een goed idee of juist een dom idee? En wat komt er bij kijken? Ook qua elektronica.
Lees vaker een ombouw van automaat naar handbak.

grijzev70tdi

Kan welm, Dirk en Arjen hebben het gedaan. Is wel wel een pleer werk, zou er leiver een andere handgeschakelde bak achter zetten.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Citaat van: grijzev70tdi op 15-05-2013 20:36:41
Kan welm, Dirk en Arjen hebben het gedaan. Is wel wel een pleer werk, zou er leiver een andere handgeschakelde bak achter zetten.

Kleine toetsen op de gsm?

Je moet ook de kabelbomen omzetten en dergelijke, is veel meer werk dan van automaat naar handbak.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

herbe777

Zo, dat zijn snelle reacties.
Super bedankt daarvoor.
In dat geval denk ik dat ik maar eens ga speuren naar een andere bak. Nog iemand wat in de aanbieding?

herbe777

Citaat van: koen.s op 15-05-2013 20:51:01
Mischien staat er hier wat bij http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,44.0.html
Je kan ook arjen850 een pb sturen, heeft vast wel een bak liggen.

Bedankt voor de tip. Kan ik gemakkelijk zien welke bak ik heb?

grijzev70tdi

Heb er nog wel een liggen van een 20V. Overbreng verhouding is heel iets anders, maar dat zul je niet echt gaan merken.

herbe777

Citaat van: grijzev70tdi op 15-05-2013 21:01:03
Heb er nog wel een liggen van een 20V. Overbreng verhouding is heel iets anders, maar dat zul je niet echt gaan merken.

Oké, dat is mooi. Is die bak goed? Heb je toevallig de verhoudingen bijdehand?
en kan die bak het hebben qua vermogen? Ook als ik evt een lichte tuning overweeg?

grijzev70tdi

Qua vermogen kan het makkelijk. Zijn er wel meer die een gewone bak erachter hebben. Verhoudingen niet zo bij de hand, maar moet wel ergens te vinden zijn.

cornelis-b

Heeft een R niet een bak met sper?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

scania164

Citaat van: cornelis-b op 15-05-2013 21:11:03
Heeft een R niet een bak met sper?
volgens mij inderdaad een m59

maruska

op de 2.3 iig wel, op de 2 liter weet ik niet. Heb nog een 2.3 automaat bak liggen, met 268dkm ervaring. alleen de pnp switch moet aangepakt worden..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Kun je toch snel genoeg zien aan de assen? Dan zit er een soort extra gewicht bij op?

maruska

dan moet de topicstarter ook verstand van zaken hebben, en dat weten we nog niet ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Als TS even wat foto's neemt moet het toch lukken ;D

herbe777

Citaat van: maruska op 15-05-2013 23:53:08
op de 2.3 iig wel, op de 2 liter weet ik niet. Heb nog een 2.3 automaat bak liggen, met 268dkm ervaring. alleen de pnp switch moet aangepakt worden..
Bedankt voor je reactie. Maar gezien de kabelboom ook aangepakt moet worden blijf ik gewoon handbak rijden.
En ja..... wanneer heb je verstand van zaken. Haha. Dat laat ik in het midden.