Groningen, 2ltr sedan, G3. en eigenaar meldt zich

Gestart door italia, 30-10-2004 16:35:00

Vorige topic - Volgende topic

italia

hoihoi, ff voorstellen.

ik noem mij italia maar noem mij ook gerust Jaap. ik kom uit het hoge noorden en ben door de roots overtuigd Volvo fanaat.

Hiervoor heb ik, vanwege initiele kosten veelal 340/360 gereden een stuk of 7, en ben overtuigd van hun gemak. Vooral de fameuze 360 met B20E blok is onverslaanbaar in uithouding en sprint. Maar onlangs toch na goed sparen en wederom een baan op afstand rond wezen kijken naar een nieuwere wagen. in optie waren tds, tdi en dan in de hatchbackversies. totdat mijn oog viel op een oude liefde..... en dat verdient een annecdote:

rond mijn 16 had ik een vriendin, een lieve meid hoor maar het was het niet, toch was er iets wat ons bijelkaar hield....... de T5 van haar pa. ik kreeg kippevel van dat geluid, een volvo, ik kende ze zo niet. mn pa had 2, 3 en 7 series, die laatste het liefst met lt blok.. (nog steeds trouwens) maar de liefde was over, toen de T5 werd ingeruild voor een voyager.

nu.... jaren later kwam ik haar dus tegen, beetje bleek om de deuren. maar 255 gelopen, '95 en met G3. wel een sedan, al vind ik de estate met de staande lichten mooier. maar mijn eerste 850.

Afgelopen donderdag opgehaald, goed onderhouden, kleine mankementjes maar daar werken we aan, en jullie ook hoop ik, daarvoor speur ik de topics wel af, en anders meld ik de vraag wel. Nu na twee dagen al de eerste dingen aangepakt, gepoetst en geboenderd, ze is weer vuuuur-rood, op enkele plekken na, maar dat komt nog wel.

dit was het eerst, ik ga weer ff snuffelen in de topics. tref jullie later weer!
De Heu!

Boeijke

Welkom Jaap.

Je zult ongetwijfeld veel hulp aan dit forum hebben bij het opknappen van je roffel. Veel succes en rijplezier ermee.

En om dan ook maar de vraag te stellen. Fotootje??
;)

Willem

Amieke850

Hoi Jaap,
Gefeliciteerd met je rode sedan! Ik ook een vraagje: wat betekent "met G3"  ??? ... nooit eerder van gehoord....
Bvd voor de info en groetjes,
Annemieke

italia

KLOPT Willem, een foto is een goed idee, de verkoper had er een maar staat niet mooi geposeerd. ik zal er binnenkort eentje maken.

Over die G3 Annemieke, dat is een LPG systeem met een speciale erkenning / waardering van het rijk. auto's vanaf '95 met bepaalde typekeuringen kunnen hieraan voldoen. je kan ze vinden als gewone LPG maar ook als LPI (gas-injectie).

Het voordeel hiervan is simpel....... het scheelt je ruim 300 eurie houderschapsbelasting.
ik meen hierover ook al een topic over te hebben gelezen.

BobaFett

Wederom een roffelaar die de weg naar het forum gevonden heeft....

Duidelijk een volvofreak ;D  Je zal je hier thuisvoelen, tussen al de roffelaars die hier menig uurtje spenderen als ze niet met hun 850/x70 bezig zijn  ;)

Veel plezier en veilige kilometers!!!!!

The Saint

Citaat van: italia op 30-10-2004 16:35:00
De Heu!

???

Welkom op het forum italia, en heel veel plezier van je nieuwe wagen.

The Saint, die al in een ander draadje gezegd heeft dat ie het vreemd vindt dat je een 340/360 mooi kan vinden... (alhoewel je het woord 'mooi' niet gebruikt hebt!)
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

whachamacollit

Italijaap is een mooie naam  en een nieuw forumlid waardig,welkom in ons door freaks en zondelinge figuren bevolkte obscure hoekje van het internet!
Hoop dat je ons zult versterken met berichten in welke hoedanigheid dan ook,wees gerust niets is te gek en alles mag gevraagd.En dat van die 340/360's geeft niks,hebben we het gewoon niet meer over toch?
Nee geintje hoor maar je ziet het verstand komt met de jaren :-)

"Is het sap het knijpen waard"

italia

citaat:
Ha Grunneger!

Euh Reitse, ik bin it frysk ek machtig jer... eins mear as it heale dutsk. ;)

(dit bericht is niet aanstootgevend bedoeld en vertaling kan elk desgewenst moment bij de schrijver worden opgevraagd.)

dank voor jullie welkoms woorden, en nu: weer aan de slag met vergaren van kennis.

thuur

Citaat van: italia op 31-10-2004 15:39:06
citaat:
Ha Grunneger!

(dit bericht is niet aanstootgevend bedoeld en vertaling kan elk desgewenst moment bij de schrijver worden opgevraagd.)

dank voor jullie welkoms woorden, en nu: weer aan de slag met vergaren van kennis.

Que? Se hablo Espanol? Aleur aleur met je sportcabarateur!

Affijn, welkom op het forum en veel plezier met je Volvo!

Gr 8)

Fearless850

Welkom Jaap op dit forum !!!

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst met je roffel.....

I AM A VIKING !!!

Reitse

Citaat van: italia op 31-10-2004 15:39:06
citaat:
Ha Grunneger!

Het wordt er alleen maar beter op zo!! ;D

italia

eindelijk een camera bij de hand gehad.

dit is mijn werkpaard :D

Reitse

zie niks :-\ (jholwerda.nl is passwordbeveiligd ;))

Peertje

Hé? Geen banner meer?