Boemeltjes V70 TDI '97

Gestart door Boemeltje, 16-02-2012 23:58:46

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mooi dat het over is Eamonn, met dank aan Volvo Rutten in Boxmeer  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_dance: waar ik even de WPhandboeken kon gebruiken voor de schema's en er zo achter kwam dat een J-relais idd verantwoordelijk is voor de stroomvoorziening van zowel lichtrelais als de gordelverklikker.

Boemeltje

En het volgende probleem dient zich alweer aan :(

Afgelopen dinsdag voor het eerst: de auto houdt in/hapert/stottert af en toe. Op vol gast merk je het niet zo, afgezien van misschien wat minder vermogen. Op deellast (dus héél iets versnellen, of op cruise control bijvoorbeeld ) merk je het wel. Hij schokt wat op de CC, en bij langzaam optrekken. Vooral in de lagere toeren is dit merkbaar, maar bij langduriger versnellen merk je het niet zo sterk.

Heb al wel eens eerder gehad dat de kabel van de LHM niet lekker leek te zijn, dus deze eens goed aan/af gekoppeld. Nu ook schoongemaakt en ingespoten met contactspray. LHM even een beetje schoon gemaakt, voor zover dat ging, en kijken of het nu beter gaat. Anders toch bij Dirk bijvoorbeeld eens even een LHM wisselen, om te zien of het probleem daar in zit, het zou natuurlijk ook nog de pomptiming kunnen zijn...

Boemeltje

Net bij Dirk even het luchtfilterhuis en LHM gewisseld, ik ben benieuwd of dit het probleem gaat verhelpen. Van de week weer een paar langere ritten, dus dan moet ik wel kunnen zeggen of het nu over is of niet! :)

Boemeltje

Vandaag begonnen met de dynamo wisselen, omdat ik gisteren opeens een continu brandend lampje had. Donderdag ging hij nog uit na wat gas geven na het starten, maar kennelijk de dynamo dus dood :(

Gister eigenlijk na sluitingstijd bij Wolf nog een revisie dynamo kunnen oppikken, dus ik helemaal in m'n nopjes. Vanochtend drie uur bezig geweest de oude er uit te halen, bleek dat de poelie groter was van de oude. *^&$*#^%@( ik naar de Profile tegenover, poelies losgehaald, bleek de as van de nieuwe ook iets langer, waardoor de oude poelie niet weer vastgezet kon worden :(

Wolf gebeld, en eingelijk zijn ze gesloten, maar de medewerker die doorgeschakeld stond is vanuit Kleef naar de zaak gekomen en heeft me alsnog geholpen. Bleek voor hem 20 seconden werk, namelijk een speciale ring er tussen en de boel vastperen ;D

Nu zo maar de boel terug bouwen, maar eerst even bijkomen van mijn fietstochtje en het ontbreken van een lunch ;D

Boemeltje

En het spulletje zit er weer in :eusa_clap: Viel met terugbouwen niet tegen, veel sneller dan het uitbouwen ;D

Een 1,5 uur mee bezig geweest, waarvan een deel gemier met de multiriem (die ik er verkeerd op probeerde te leggen). Toch goed dat ik even een foto had genomen van hoe hij lag ;D

Na het starten meteen het lampje uit, dus dat is al een heel stuk beter. Dynamo maakt nog wel wat geluid, maar volgens de reviseur waren dat de koolborstels die nog wat in moeten slijten. Volgens mij werd het al wat minder naarmate hij langer liep, dus morgen even zien (na een 300km rit).

Blij dat het allemaal gelukt is zo ;D

UserID6342

Top Eamonn, heeft de dynamo het wel korter uitgehouden als ik dacht :( maar mooi dat het weer opgelost is en een geweldige service van Tom  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: