418 1998 V70 20V AT G3 - van kiloknaller naar zakelijke kilometervreter

Gestart door -D©©©L-, 27-05-2013 23:45:56

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Je gaat er weer in een monsterachtig tempo door.
Mooi hoor.

-D©©©L-

Ja, moet even lekker door werken. Hij moet donderdagavond "in bedrijf". Het lukt me zeker niet om alles dan klaar te hebben, maar het motorische deel is in elk geval klaar.

-D©©©L-

Zoals verwacht had men inderdaad geprobeerd een MY1999 tellerklok in een MY1998 auto werkend te maken. Dat gaat dus niet.
Ook waren er veel rode en oranje waarschuwingslampjes verwijderd. Lambda, Koelwaterniveau, ABS etc etc.
Enfin, ik had nog ergens een tellerklok uit een 1998 auto liggen en heb deze er maar in gezet.  Nu weet ik meteen dat ik geen harde ECU foutcodes heb en dat ik de ABS controller toch maar moet nazien.  ;D
De kilometerteller werkt ook weer.

Een (deel) wissel van de automaatbak olie gedaan en natuurlijk verse motorolie in het blok.
Morgen nog even snel een radio erin knutselen en dan dat kan ie de weg op, voorlopig.
Volgende week LPG verdamper revisie en airco legen-vacumeren-vullen.

-D©©©L-

Broabander

Zo, in 10 dagen doet 'ie 'effe' waar de meeste forummers hier een lange-termijn-projectje van maken.... Goed bezig!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Tja, en zolang het metaal niet moe is, waarom zou je het anders doen?
Lijkt me niet dat je het hele blok in de takel gaat hangen voor een klusje dat je, als het goed is, slechts zeer sporadisch hoeft uit te voeren.