TRW schijven en remblokken.

Gestart door Volvo850Luxury, 29-05-2013 23:13:49

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

komt het piepen trouwens van voor of achter?

Als het van achter komt kunnen het ook de "anti-piep-plaatjes" zijn die er niet tussen zitten.
Dit zijn kleine rubber of metalen plaatjes die achter de remblokken zitten.

OF bij de achterremmen kan het zijn dat de cilinder verkeerd gedraaid zit tov remblok.
Sommige cilinders hebben nl. een uitsparing (hoek) in het deel zitten dat tegen de remblok duwt.

Hen je iets van VADIS of VIDA? daar kan je ook het één en ander opzoeken 
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Volvo850Luxury

Heb het al gevonden, me vader had een remblok er met geweld in gestopt ( 1 pootje hing eruit en was scheef gedrukt ).
Dat pootje dus even weer rechtgezet en goed in de zuiger gedaan.

Alles even ingevet met monocoat vet ofzo ( we hadden niks anders ) zwart donker vet, en hij remt weer super goed!
alleen het piepen blijft toch een beetje, ik kijk het nog even aan ( misschien inslijten ).
En anders moet ik toch maar de remklauw vervangen..,

Volvo850Luxury

Iemand die misschien nog iets weet wat het piepen kan veroorzaken? ( laatste stukje als je uitrolt bij een stoplicht bv alleen dan hoor je hem piepen )

jacques1967

Weet je dan ook zeker, dat de klauwen goed gangbaar zijn?. :o :o
[/quote] van Ludo;               (even topic kapen)

Nou , Ludo heeft de gave om in de glazen bol te kijken. HaHa.  Ik heb vandaag de remklauw van het wiel linksachter open gemaakt(dus voorste helft eraf) omdat mijn rem plots  bleef hangen (wiel was warm...). Ik meen dat de remklauwen achter een kleine 40000 km terug vervangen zijn maar  de remklauw linksachter is dus wel defect. Er zit een scheurtjes in de bovenste rand van het cilindertje (iets dieper dus erin) en kan schijnbaar de zuiger  iets scheef komen en vast gaan zitten. De klauw wordt dus spoedig vervangen. Frappant is het dat de zuiger inderdaad gemakkelijk met de hand in het cilindertje te drukken is! De staat van de zuiger lijkt overigens ook nog ok. Bedankt voor de tip nog in ieder geval!

Volvo850Luxury

Citaat van: jacques1967 op 09-06-2013 19:46:30
Weet je dan ook zeker, dat de klauwen goed gangbaar zijn?. :o :o
van Ludo;               (even topic kapen)

Nou , Ludo heeft de gave om in de glazen bol te kijken. HaHa.  Ik heb vandaag de remklauw van het wiel linksachter open gemaakt(dus voorste helft eraf) omdat mijn rem plots  bleef hangen (wiel was warm...). Ik meen dat de remklauwen achter een kleine 40000 km terug vervangen zijn maar  de remklauw linksachter is dus wel defect. Er zit een scheurtjes in de bovenste rand van het cilindertje (iets dieper dus erin) en kan schijnbaar de zuiger  iets scheef komen en vast gaan zitten. De klauw wordt dus spoedig vervangen. Frappant is het dat de zuiger inderdaad gemakkelijk met de hand in het cilindertje te drukken is! De staat van de zuiger lijkt overigens ook nog ok. Bedankt voor de tip nog in ieder geval!
[/quote]
Mooi voor je dat je het probleem gevonden hebt.
Nu mijn probleem nog :D

Denk ook dat een van de remklauwen vastzitten op het laatste stukje.
En heeft er nog iemand antwoord op mijn vraag: Dat rubber wat om de zuiger heenzit die hoort vast te zitten toch? want bij een klauw zat die vast en bij de andere kon je hem er gewoon uithalen.

ZC3rr0r

Wil trouwens even bevestigen dat het in elk geval niet de blokken of schijven zijn.
Heb ze er andaag zelf ook op gezet op mijn alter-1 en 150 km verder ben ik alle sponzigheid kwijt :eusa_dance:

Volvo850Luxury

Citaat van: ZC3rr0r op 09-06-2013 20:48:18
Wil trouwens even bevestigen dat het in elk geval niet de blokken of schijven zijn.
Heb ze er andaag zelf ook op gezet op mijn alter-1 en 150 km verder ben ik alle sponzigheid kwijt :eusa_dance:
Dat probleem is al opgelost.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 07-06-2013 21:49:36
Citaat van: elianmars op 07-06-2013 18:11:28

Volgens mij kun je op die manier de hoofdremcilinder slopen.
??? ??? ???  En sinds wanneer is dat dan Marcel ? ;D ;D

Dacht het ooit gelezen te hebben hier op het forum. Daarom zei ik ook 'volgens mij'.

Waar blijft de remvloeistof dan, als je het circuit dicht houdt op het moment van zuiger terug drukken?

grijzev70tdi

In het reservoir. Als je ze met beleid terug drukt gaat het prima
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvobug

Citaat van: grijzev70tdi op 10-06-2013 12:45:13
In het reservoir.....
Niet onbeperkt. Als het reservoir vol is, druk je de vloeistof eruit  :P
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Ok, maar als het reservoir dicht zit (schroefdop er op), komt er dan niet teveel druk op de rubbers in de cilinder te staan?

volvobug

Denk het niet. Hoeveel druk zet je wel niet op die rubberen cupjes tijdens hard remmen? Je perst de vloeistof eerder onder de dop op het reservoir door naar buiten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

elianmars

Ok, duidelijk. Mijn dank, weer wat geleerd  :)

Volvo850Luxury

Heeft iemand nog antwoord op mijn vraag.
Dat rubberen hoesje om de remzuiger hoort die vast te zitten of los?
Want bij een klauw zat die vast en bij de andere kant kon ik hem er uit halen.
Als die vast hoort te zitten weet ik al waar het piepen vandaan komt...