HU 1205 in een volvo 850 bouwen

Gestart door blauweroffel, 02-06-2013 18:44:06

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Dag,

Ik wil een HU 1205 in een volvo 850 uit 95 inbouwen.
Van de stekker van de voeding en aansturing is alles weggeknipt, op een draad na.... :eusa_wall:

Ik heb al een originele stekker met draad. Maar waar komt het snelheidssignaal vandaan?
Vast uit een CEM (of heeft een 850 die niet?)

en ja ik heb ook nog een verloopset met kabels (2 zelfs  :eusa_dance:) dus van zwart naar grijs en groen.

Iemand hier ervaring mee?

BR

blauweroffel

Heb mijn eigen zoekfunctie gebruikt en ben alle 130 pagina's electrisch langs gegaan.

Heb een topic gezien over speed pulse en dat die achter op km teller vandaan valt te halen.

Maar waar precies?
BR

blauweroffel

Mods: Dit topic moet eigenlijk naar audio/navigatie, kan dat?

Ben daar al wat wijzer geworden.........

Nu nog een bedradingschema voor het aanbrengen van de grijze en groene steker in de bedrading van een 850.
speed pulse op twee manieren te vinden: via de km teller of pin 36 onder bij de zekeringenkast

BR

blauweroffel

DE zwarte stekker uit de 850

li boven naar rechts: 1e: zwart - 2e: groen/bruin streepje - 3e: wit/blauw streepje - 4e: wit/geel - 5e: wit/rood
lionder nar rechts:   1e: zwart - 2e: geel/paars streepje - 3e: rose - 4e: grijs - 5e: geel/grijs streepje

DE groen voor de HU1205

li boven naar rechts: 1: dikke rode  -  2: paars  - 3: bruin = 4: wit - 5: groen - 6: rood (hoort hier niet)
li onder naar rechts:  7: wit   - 8: groen - 9: wit/blauw  - 10: grijs/rood streepje - 11: grijs - 12: bruin

Wat hoort bij wat??

BR