Volvo 850 tdi estate oud beijerland

Gestart door volvo850tsi, 03-06-2013 22:14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo850tsi

Even voorstellen... ik ben al sinds eind 2011 lid en heb al de nodige informatie van het forum kunnen halen. Laatst ook voor het eerst een vraag gesteld en van verschillenden meteen een reply gekregen. Echt geweldig! Dus daarom ook maar even iets vertellen over mijzelf en "mijn" Volvo.

In 2011 kreeg ik te horen dat ik een auto van de zaak zou krijgen. Het was nog onduidelijk wat het zou mogen worden dus ik besloot zelf een balletje op te gooien voor een youngtimer. De directie vond het wel het proberen waard en we spraken een budget ( aanschaf en jaarlijks onderhoud ) af en ik mocht op zoek. Er waren een aantal voorwaarden ; Station, diesel, betrouwbaar, representatief en minimaal 15 jaar oud. De lijst werd teruggebracht tot een Volvo 850 tdi 1996, een BMW 525 TDS 1995/96 of een Audi A6 TDi 2.5 1995/96. Uiteindelijk werd het een Volvo 850 tdi Estate met een tellerstand van 300.000 km. ( In werkelijkheid 100.000 km meer bleek later. )

Tijdens de proefrit bleek de koppeling compleet versleten te zijn dus hij werd hij afgeleverd met een nieuwe koppeling ( en 2 massavliegwiel ). Op mijn werk lag nog een set 17" velgen van een Volvo S60 en die past er perfect onder met 215/45R17 banden. Alhoewel, voor lopen ze de eerste 1-2 mm aan als je over een hobbel rijdt.

Ik heb er een 850 bijgekocht voor onderdelen en hiervan het complete lederen interieur, achter- en voorspoiler , stuurwiel en wat kleine dingen overgezet. Verder zijn de bekende problemen gerepareerd dankzij het forum.

- dashboardkastje ging niet meer open
- achterruitenwisser deed het niet meer.
- kilometerteller telde niet meer bij

Daarnaast zijn er vorig jaar schijven en blokken rondom vervangen. Complete grote beurt met alle vloeistoffen. En ik heb de middenconsole vervangen omdat deze gescheurd was. Kortom hij ziet er weer perfect uit.

In de winter kwam hij niet op temperatuur doordat de thermostaat open bleef staan en deze heb ik vorig jaar laten vervangen en dit is het begin van een hoop ellende. Waarschijnlijk zit er in het blok een scheurtje waardoor hij koelvloeistof lekt of verbruikt want sinds het vervangen van de thermostaat verbruikt de motor koelvloeistof op een rit van minimaal een half uur. Na veel zoekwerk is de diagnose dat het van binnen zit dus de volgende actie is een tdi blok inbouwen van een V70 II ( wel nog de bekende 2.5 tdi 140 PK ). Daarnaast blijkt het stuurhuis te lekken dus die pakken we ook meteen mee. Dan moet hij er weer een jaar tegenkunnen.

Het rijden is nog steeds een feest. Electrisch opendak en Airco, heerlijk. De zomerset is redelijk stug maar staat geweldig. De winterset in 16" turbo 5 spaak is een stuk comfortabeler.

Hier nog 2 foto's ter impressie.





Ik werk bij De Klok Banden in Oud Beijerland, importeur van oa. Nokian GT Radial Ovation en Nankang dus als je vragen over banden hebt dan hoor ik het graag.

Groet Sander



)()()sT

Compleet met R-bumper, mooi! Staat 'm goed, die velgen!

volvo850tsi

Hoi Koen, klopt hij is een paar keer bij kooiman geweest. Groet Sander

jas

Volgens mij kwam ik je deze ochtend nog tegen?
Had je er een aanhanger achter?
Ik zwaai regelmatig naar iemand met een diesel in OB , jij dus?
Ik rijd elke dag naar m'n werk daar.

Gr. Jas

volvo850tsi

Hoi klopt ja, jouw 850 heeft ook een R bumper of is het een echte R...? , moet eerlijk zeggen dat ik wel verwacht had hier een reactie te krijgen van je maar binnen een half uur is wel heel snel....  ;D . Woon je ook in OBL? Ik kom je meestal tegen als we van OSV terugkomen op woensdagavond rond kwart over 7 . Hahaha

Had de aanhanger van het weekend geleend om de Tdi motor op te halen....

groet

jas

Is inderdaad een echte R,
En ik moet elke dag 30min rijden, woon op Flakkee
Vaak online om de blogs te lezen allemaal.
Inderdaad vaak op woensdag ja, moet ik altijd tot 19:00 werken!
Leuk dat je jezelf ook voorstelt nu.

Gr. Jas