Trilling bij harder rijden dan 120

Gestart door kaneelschep, 04-06-2013 11:56:56

Vorige topic - Volgende topic

kaneelschep

maar hoe gaan van de banden dan beide remschijven krom terwijl ze bijna nieuw lijken?? ;)

grijzev70tdi

:eusa_eh:

Banden en remschijven hebben niks met elkaar te maken...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

kaneelschep

nee dat lijkt mij ook ;)
ik dacht nog aan lagers. maar ze zingen niet, ruisen niet, resoneren niet in de omliggende delen en hebben ook geen speling.
lijken me dus prima.
ik ga maar even hier rond vragen of iemand ze even af kan draaien.

de snelheidswaarde van de banden kan ook nooit zo laag liggen dat ze bij 120 al gaan trillen. ;)
ze kunnen hooguit vierkant zijn geworden door lang stilstaan.
maar ze zijn net gebalanceerd hè ;) en waren gewoon goed.

grijzev70tdi

Dat zou best kunnen dat het je banden zijn hoor. Als er een platte kant aanzit

kaneelschep

maar ze zijn toch net gebalanceerd! dan had dat daarbij toch wel duidelijk geworden?!

hertogjan6

Citaat van: kaneelschep op 05-06-2013 15:23:23
nee dat lijkt mij ook ;)
ik dacht nog aan lagers. maar ze zingen niet, ruisen niet, resoneren niet in de omliggende delen en hebben ook geen speling.
lijken me dus prima.
ik ga maar even hier rond vragen of iemand ze even af kan draaien.

de snelheidswaarde van de banden kan ook nooit zo laag liggen dat ze bij 120 al gaan trillen. ;)
ze kunnen hooguit vierkant zijn geworden door lang stilstaan.
maar ze zijn net gebalanceerd hè ;) en waren gewoon goed.
gewoon andere banden er omheen ;)

even richting een duurdere type ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

grijzev70tdi

Citaat van: kaneelschep op 05-06-2013 15:50:03
maar ze zijn toch net gebalanceerd! dan had dat daarbij toch wel duidelijk geworden?!

Tja er zijn genoeg garages waarbij er niet naar gekeken.word

Marty__Mouse

Viking is een Noors merk wat (zeker daar) helemaal niet als zo slecht te boek staat hoor.. Ik heb ooit in Noorwegen een klapband gehad met m'n vorige auto en daar zijn toen 2 Viking banden opgedraaid en ik was daar uiteindelijk best heel tevreden mee!

Maar die trilling zoals je hem beschrijft kan van vele dingen komen... Ik heb er zelf ook (nog steeds) last van.

Het kan inderdaad je band/velg combi zijn, ook als het goed is gebalanceerd kan dit nog steeds problemen geven.
Om dit uit te sluiten kun je het makkelijkst van iemand een setje wielen lenen en daar een stukje op rijden om te kijken of de boel dan ook trilt.

Dan weet je meteen of het in je banden/velgen zit of juist niet.

Ook een aanlopende remschijf kan trillingen veroorzaken, alleen zou je wanneer deze krom is ook meer last moeten hebben van trillen bij stevig remmen op hoge snelheid.

Maar het kan zelfs een motorophangrubber zijn (dat zou je dan meer bij een bepaald aantal toeren moeten voelen zoals ik begrepen heb) of wellicht zijn je aandrijfassen niet helemaal recht meer. Of inderdaad een probleem met je wiellagers.

Veel dingen om uit te zoeken dus..  ;)

Maar troost je, bij mijn auto heb ik de wiellagers voor en de aandrijfassen en daarnaast ook de velgen en banden vernieuwd en hij trilt nog steeds vrolijk... Dus later dit jaar ga ik de achterwiellagers vervangen en de remmen upgraden (van 280 naar 302) dus dan heb ik dat ook uitgesloten..

suc6!  ;)

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

kaneelschep

ik heb er bij gestaan dat ze gebalanceerd werden. en deze mannen waren heel doelmatig. hij heeft en de velgen en de banden helemaal schoongemaakt en nagekeken. als er iets met de band was geweest had ie het gezegd.
ik zei al dat ik niet zomaar naar een of andere prut kwikfit ben geweest ;)

maar hoe de banden ook zijn. :) schijven die aanlopen zullen trilling veroorzaken en ik wil gewoon goed remmen. ik rij nog wel eens lang hard in duitsland. dus ik heb even rondgebeld voor schijven afdraaien. maar de echte metaalbewerkers die zoals vroeger de schijven in een paar minuten even op de draaibank perfect afdraaien voor een fooitje kan ik hier niet meer vinden. iedereen wil ze met een speciale machine op de auto afdraaien. En die machine is veel te duur in verhouding tot een paar nieuwe schijven die je van febi al vanaf 60euro en bosch vanaf 80 hebt. vooruitgang is niet altijd beter.. maar goed. vervangen is tegenwoordig jammer genoeg vaak goedkoper als repareren. dus die schijven ga ik dan maar even halen.
banden komen binnenkort op vakantie in hongarije. daar koop je dezelfde banden als hier voor driekwart van de nl prijs. en ik ben daar toch bijna altijd in de zomer.

ja achterasrubbers is ook een goeie. als die oud worden kan het hele zaakje ook best wat bewegen.
lagers zijn iig wel goed.
nahjaaaaa. we komen er nog wel achter!! hahaha :D
eerst eens kijken wat de schijven doen. kan ik meteen de klauwen goed bekijken en de blokken even wat opschuren.

V70geRwin

de handrem zit ook in je achterremschijf, wellicht loopt die een beetje aan...

kaneelschep

goeie! maar je hoort en ziet duidelijk dat het de schijven zijn die steeds even ggggggg doen :D
nah ja. schijven zijn al besteld! komt maandag denk ik.

V70geRwin

Citaat van: kaneelschep op 06-06-2013 14:35:26
goeie! maar je hoort en ziet duidelijk dat het de schijven zijn die steeds even ggggggg doen :D
nah ja. schijven zijn al besteld! komt maandag denk ik.

zou kunnen maar dan zou je dit eigenlijk toch zeker met remmen moeten voelen...

kaneelschep

ja dat was ik ook gewend in de stapel gti/gsitjes die ik vroeger gereden heb :P
alleen heb ik met de volvo eigenlijk nog nooit echt hard op snelheid geremd ;)
wat ik wel merkte was dat ie achter een beetje heen en weer leek te schommelen. nah we zullen zien wat nieuwe schijven doet.

kaneelschep

maar dat was dus niet op snelheid

Volvo850Luxury

Heb hetzelfde probleem bij 140 of sneller.
Heb het probleem al gevonden, hij is niet goed uitgelijnd aan de voorkant ( buitenkant van de banden zijn een stuk meer afgesleten dan de binnenkant )
Kijk dus goed je banden na.