Martin-R stelt zich voor "Martin Ciesluk" auto: V70-R Saffron Pearl

Gestart door Martin-R, 07-06-2013 09:59:05

Vorige topic - Volgende topic

Minifreak1293

Prachtige auto...succes ermee en ik pik mooi even een paar tips mee in je topic:-)
V70 T5 AT LPI

J.Langras

Hallo Martin,

Kijk daar worden we blij van. Mooie Saffron V70R heb je daar.
Veel plezier gewenst in het naar je zin maken van de auto.

Martin-R

Meneer eigenwijs is vooralsnog blij, de vsi installatie zit erin.

Uiteraard laat ik het weten als er problemen zijn, of andere dingen maar nu lijkt alles het goed te doen. Wel advies gekregen om even naar de boogies bekabeling te kijken is nooit vervangen en kon geen kwaad om eens te doen.

Ik zal een poging doen vandaag wat kiekjes te maken van de installatie, ze hebben de motorkap toch mooi vol gestopt!

Next: stuuruitdlag - andere banden kopen en monteren
2next: reparatie aan schurend geluid mogelijk direct combineren met nieuwe vering.

Martin-R

Citaat van: v0lv0freak op 12-06-2013 09:54:50
Mag ik vragen waar je je auto hebt verzekerd? Ik ben ook geboren in 1990, dus 23 en nu precies 5 jaar en 1 dag mijn rijbewijs (dus geen beginnend bestuurder meer) en ik wil een C70 t-5 verzekeren maar op internet krijg ik heel vaak de melding dat de auto te zwaar is icm mijn leeftijd en ik dus geweigerd wordt..
Met mijn eerste V70 ook problemen mee gehad, toen was ik 19 en waren er meerdere verzekeraars die mij niet wilden verzekeren. Destijds had de Hema hier geen problemen mee, dus ben daar toen verzekerd geweest. Nu heb ik alles via Interpolis lopen, zowqel zakelijk als prive. Nadeel de schadevrije jaren zitten op de bus en niet op de Volvo, dus ik mag lekker volle pond betalen! (Dat is helemaal niet lekker trouwens)

Citeer
Mooie V70R, om weer on topic te gaan!
Waarom wil je eigenlijk een nieuwe bumper?

Ik zal straks wat foto's maken, dat zal veel verklaren.. :) maar de bumper zal door ons zelf gelijmd worden, gespoten etc om mijn portemonee nog een beetje te beschermen...

Benny03

Citaat van: )()()sT op 07-06-2013 10:13:18
Welkom!
Maarre..... waarom geen Vialle LPi?

vialle pompen gaan altijd stuk.. ik heb vorige week een BRC gasinstallatie in laten bouwen, loopt als een zonnetje!

UserID6342

Citaat van: Benny03 op 20-06-2013 23:50:01

vialle pompen gaan altijd stuk..
Ohw ?  Meneer heeft er verstand van zo te horen ?  Weet je dan ook te vertellen waarom de Vialle pompen kapot lopen ?  Zal ik het je ff snel uit de doeken doen dan: omdat de mensen die een LPi installatie hebben te zeikerig zijn om fatsoenlijk onderhoud te (laten) plegen aan die pomp want dat ding heeft smering nodig en ja, de olie moet idd wel eens worden gewisseld.  Raar he, onderhoud aan een gaspomp ? ;D

henry classic v70

...Vialle pompen gaan altijd stuk :eusa_think:

Ach wat is altijd; rond de 200.000/250.000 km wil zo'n pomp wel eens stuk gaan, dat klopt.
Ander pompje erin (nieuw rond de €300,= geloof ik of gereviseerd iets van €175,=) en je kunt weer 200.000/250.000 km, dus dat altijd stuk gaan gaat niet op...
Bij de Sandstone is nog maar 1 keer de pomp vervangen...... bij 265.000 km :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Martin-R

Alles gaat altijd stuk, ja zelfs een Volvo.

Het is slechts een kwestie van tijd.
Deze tijd kun je beïnvloeden door kwaliteit te kopen, onderhoud te plegen etc. Maar stuk gaat het.

De opmerking altijd is dus zinloos, je kunt het vergelijken met soort gelijkke producten waarbij dit product vaker dan normaal stuk gaat. Of dat echter bij Vialle het geval is, vraag het me af. Onderhoud is nodig hiermee vergroot je de levensduur maar onsterfelijk word hij niet.

Daarnaast verwacht ik dat een pomp van shinghoiu products eerder defect zal zijn dan een vialle.

Zelf eerder nooit problemen met mijn lpi installatie gehad, dit was in totaal ong 60.000km ervaring dus of optijd verkocht of veel geluk, of een nette rij stijl. Of combinatie van factoren.

Met de huidige R uiteraard af en toe minder nette rij stijl (daar heb je zo'n auto voor toch) maar over het algemeen de standaard dagelijkse km, gewoon netjes rijden, optijd onderhoud, niet tot in den treure bezuinigingen op materiaal) en je kan van ieder product lang plezier hebben!

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 07-06-2013 10:13:18
Welkom!
Maarre..... waarom geen Vialle LPi?

vialle pompen gaan altijd stuk.. ik heb vorige week een BRC gasinstallatie in laten bouwen, loopt als een zonnetje!

Aha, oke daarom heb ik twee turbo's op LPi inderdaad.

rovelra

Omdat de LPI pompen steeds stuk gaan volgens jou mening vind ik het vreemd dat 90% van het forum met een Vialle installatie rijdt!

Er zijn zelfs mensen met zwaar gekietelde autos op LPI die ZONDER problemen gassen.

Time will tell ...........

)()()sT

Zo'n pomp gaat idd wel stuk, en vooral bij wat potente turbo's sneller.
Zoals genoemd is onderhoud een toverwoord. In tegenstelling tot wat de gasboer beweert heeft de pomp wel onderhoud (lees olie bijvullen/verversen) nodig.
En dan nog, als je 80.000 km. op gas rijdt is €300,- jammer voor een nieuwe pomp maar nog steeds win-win.

Vulk

Laat het ons zo zeggen dat ik ook liever een gaspomp vervangen dan een motorblok.

Wout309t

Citaat van: Dirk342 op 21-06-2013 00:11:58

vialle pompen gaan altijd stuk..
Ohw ?  Meneer heeft er verstand van zo te horen ?  Weet je dan ook te vertellen waarom de Vialle pompen kapot lopen ?  Zal ik het je ff snel uit de doeken doen dan: omdat de mensen die een LPi installatie hebben te zeikerig zijn om fatsoenlijk onderhoud te (laten) plegen aan die pomp want dat ding heeft smering nodig en ja, de olie moet idd wel eens worden gewisseld.  Raar he, onderhoud aan een gaspomp ? ;D

Dat werd enkele jaren geleden door bijvoorbeeld een Mesman (jou wel bekend) niet verteld hoor. Ze waren toen onderhoudsvrij.
2011 V70 2.0T R-Design MT