oliekoelerslang( bovenste)

Gestart door Minifreak1293, 08-06-2013 16:01:02

Vorige topic - Volgende topic

Minifreak1293

Geachte forumers,

Ook mijn oliekoeler slang is poreus aan het worden en het gaat steeds harder. Nu heb ik een nieuwe slang, maar nu komt het probleem. Is er een handige manier om die moer los te krijgen waar die twee steuntjes samenkomen en een handige manier om die moer los te krijgen op de onderste koppeling. Ik ben sleutelen aan een klassieke mini gewend, maar dit zit echt lastig!!! :-)

Mocht er iemand in de kop van noord-holland zijn die me kan helpen....graag!! Hoeft niet voor niets:-)
V70 T5 AT LPI

UserID6342

Het is een boutje waar de leidingen mee vastzitten in het blok en die kun je eruit krijgen met een 1/4" dop 10, over het subframe heen, het thermostaathuisje even helemaal loshalen van het blok (2x Torx30), motor iets opkrikken en het geheel over het subframe en tussen de motor door naar de linkerkant halen.  Dan kun je overal bij.

Wees verstandig en vervang meteen de onderste slang mee, anders sta je volgende week weer.  Je hebt wel een pakking nodig (rechthoekig rubber) voor het thermostaathuisje die op het blok zit.

Eergisteren nog gedaan ;D

Sbv

Het is een rot klus, maar ik sluit me bij Dirk aan, vervang gelijk beide slangen. Ze zijn duur, maar deze klus wil je niet graag 2 maal doen

Minifreak1293

Citaat van: Dirk342 op 08-06-2013 18:25:21
Het is een boutje waar de leidingen mee vastzitten in het blok en die kun je eruit krijgen met een 1/4" dop 10, over het subframe heen, het thermostaathuisje even helemaal loshalen van het blok (2x Torx30), motor iets opkrikken en het geheel over het subframe en tussen de motor door naar de linkerkant halen.  Dan kun je overal bij.

Wees verstandig en vervang meteen de onderste slang mee, anders sta je volgende week weer.  Je hebt wel een pakking nodig (rechthoekig rubber) voor het thermostaathuisje die op het blok zit.

Ga ik doen! Ik had al ontdekt dat het ook gaat via de wielzijde als je de kappen daar weg haalt. Eerst thermostaat huis dus los halen en dan plaatje die de slangen op sluit......maar nu die bout van die steuntjes waarmee het harde gedeelte van de slangen vast zit op het blok.

V70 T5 AT LPI