Even voorstellen

Gestart door CeeS 60, 02-11-2004 17:40:28

Vorige topic - Volgende topic

CeeS 60

Zit al een aardige tijd op dit forum. Lees erg veel van jullie ervaringen en lees eigenlijk gewoon alles wat met Volvo te maken heb.
Ik zal nu even mijn Volvo-geschiedenis omschrijven. Na vele jaren Opels te hebben gereden kwam in 1988 mijn eerste 'echte' auto. Een Volvo 240 GL 2.3  sedan uit 1983 op LPG. Echt een geweldige wagen, echt een wereld van verschil ten op zichte van de Opel. Vooral met de caravan door de Alpen was een verademing. Dat ding trok geweldig en was heel comfortabel. In 1993 heb ik hem ingeruild op een Volvo 440 DL 1.7 op benzine uit 1990. Dat was een lekkere auto, maar toch miste ik de stuurbekrachtiging van de 240. In 1995 heb ik deze ingeruild bij Mulder in Rijnsburg op een Volvo 460 GLE 2.0i benzine van 1993. Dit was het nieuwe model 460 en met stuurbekrachtiging, die 2.0 liter motor was echt heerlijk, lekker vlot en soepel. In 1998 begon het weer te kriebelen, ik had mijn zinnen gezet op een 850, vanwege de fantastische wegligging en zijn stoere uiterlijk en natuurlijk de roffel. Het is toen een Volvo 850 2.0i sedan geworden op LPG uit 12-1994. Wat een heerijke wagen was dat zeg, echt geweldig. Ik heb deze bij Jonker in Hoevelaken in 2001 ingeruild op een Volvo S70 2.0i LPG-G3 met de Comfortline en de Luxeryline. Heerlijke luxe wagen met veel opties. Maar in vergelijking met de 850 was hij een stuk trager, en dan merkte je vooral met de caravan erachter. Dus er moest een andere komen, eerst nog zitten kijken naar een S70 2.5, maar een jaar later (inmiddels 2003) mijn zinnen gezet op een S60 of S80. In oktober 2003 heb ik mijn huidige Volvo S60 gekocht bij Van der Voorn in Lisserbroek. Het is een S60 2.4 20v 140 PK uit 2001 Intro met inmiddels 100.000 km. Echt een heerlijke wagen, ook met de caravan. Al is het dan geen echte roffelaar....
Dit is dus mijn Volvo geschiedenis, en ik hoop dat er nog een aantal zullen volgen. Ik ben nog steeds van plan om een Volvo 240 2.3i GLE uit 1983-1984 sedan te kopen, want die vind ik echt geweldig, wie weet komt het er nog eens van.... ;)

Gr. CeeS 60

BenC70ES

CiteerAl is het dan geen echte roffelaar....

Is toch echt een 5 cylinder hoor  ;) steek er een kelk en sportuitlaat onder en je zult hem dan wel horen... de roffel  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Saint

Jij mag je met recht een Volvo-man noemen CeeS. :)
No shirt no shoes, no pinball

BobaFett

Welkom CeeS  ;)

Een duidelijk voorbeeld van een Volvo liefhebber!!
Mis je je 850 of S70 niet??
De S60 lijkt me toch kleiner van binnen...

CeeS 60

De S60 is wel kleiner binnen, maar ik zit toch altijd achter het stuur ;) dus haalt mij niet zo uit. De S60 is wel een stuk pittiger maar dat komt natuurlijk door de meerdere PK's ten opzichte van de 850 en de S70. Verder vind ik de wegligging wel wat beter. Niet dat die van de 850 en S70 slecht was hoor, die was al super!!
Ik hoop nog vele veilige km's te maken in deze S60, en wie weet wat er dan volgt... in ieder geval een VOLVO :)

Ben

Pfffff ik ben niet meer alleen  :P